1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik zit in Engeland en het was dus half 3, en ik lees altijd even voordat ik ga slapen. Omdat ik anders heel moeilijk in slaap kom. Mijn schema is wel compleet fucked up hoor moet ik zeggen. 3 uur slapen en 10 a 11 uur wakker. That's erasmus exchange zullen we maar zeggen.

2. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha been there done that, niet gezond dat erasmus leventje.

3. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor jullie antwoorden wat betreft Murakami :)
    Ga denk ik Kafka op het Strand lezen.

Zoeeuuw, even de e-reader van m'n oma geleend dus en in twee dagen de eerste twee delen van de Hunger Games gelezen, the Hunger Games en Catching Fire. Niet de beste boeken die ik heb gelezen maar wel heel leuk en als een trein er doorheen gegaan.
    Ook ben ik eindelijk begonnen in Het Spel van de Engel van Zafon en ik was bang dat deze zou tegenvallen aangezien hij, in tegenstelling tot zijn twee andere boeken in de serie, niet vanuit Daniels perspectief is, maar hij is tot nu toe alsnog erg goed.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ben nu dus bezig in

Het boek is een vervolg op The Time Machine van HG Wells. Dat boek had ik er dus braaf bij gekocht. ...Om uiteindelijk in deze te beginnen en totaal te vergeten dat ik die andere eerst hoorde te lezen. Ach ja. :+
    Tijdreizen is wel leuk en aardig, maar ergens best vervelend dat na iedere tijdssprong er weer aan world building gedaan moet worden. Zo komt het verhaal zelden goed op gang. En die periode waar dan het meeste de focus op ligt is niet eens zo bijster interessant.
    Vermaak me er verder wel prima mee.

Ik zat net ook maar weer eens op (de vreselijk bijgehouden) site van Luitingh te kijken, en wat zie ik daar? Er komt een vervolg op Collector.
    Ik had deel 1 volgens mij maar 3 sterren gegeven, maar verdorie, een beetje mooie cover haalt me gelijk weer over.

Mijn geweldige pro review van Collector 1

Vreemd hoe De Dwergen serie goed is en ieder ander boek van hem niet aan dat niveau kan tippen. Ze zijn niet vreselijk, maar wel allemaal wat zielloos.
    Dus, meneer Heitz, stop met alle andere boeken en kom op met De Dwergen 5! Je kunt het verhaal niet daar laten stoppen! (al is het niet zo erg als James Clemens die opeens stopt met De Godengebieder, al zei ie wel nog tegen mij
    Dus dat doen we maar :lol:

Door Goodreads post ik hier minder dan een tijd terug, dus dan maar even deze post waar ik wat gedachten op een hoop gooi.

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus dat deel van De Dwergen stopt ergens midden in het avontuur?? Dan word ik echt gek hoor, had die Heitz dan niet beter deel 2 (of deel :cool: er uit kunnen laten en dat laatste deel wat uitgebreider? :+ Ik was er eigenlijk al bang voor.

Volgens mij zijn er sowieso niet veel schrijvers die verschillende series kunnen schrijven en die ook allemaal even goed zijn. Kan nu ook niemand opnoemen die meerdere succesvolle series heeft.

@Grub, vond je deel 1 niet goed dan? Ik vond het in zijn genre een van de beste boeken, wel jammer dat deel 2 minder goed is (hoewel, ik gaf hem 4 sterren)
    En over die trilogie van Zafon, deel 3 is ook niet echt vanuit Daniels oogpunt, ik zou het meer 50/50 geven met die andere dude uit Spel van de Engel. Vond die Daniel ook de interessantste van de twee. ;) Ben benieuwd wat je van het boek vind uiteindelijk.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    1.
    Nee. Ik wil wel een uitgebreider antwoord geven, maar ja. Spoilers enzo. :+ Als je het uit hebt snap je denk ik wel wat ik bedoel.

2.
    En James Clemens met Verboden & Verbannen en De Godengebieder. :p Je kan erover discussiëren of een beter is dan de ander, maar beide hoe dan ook heel erg goed.

edit: Ik zit nu door mijn eigen status updates te bladeren, geen idee waarom maar ik vind het best geinig te zien welke boeken ik las en wat ik er op dat moment van vond (die weinige keren dat ik bij de update iets zeg) Zo krijg ik deze zondagavond ook weer om, haha. 8)

Ik was volgens mij niet zo weg van Elfenvuur

Laatst bewerkt: 5 mei 2013
  7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ohja die serie van de Godengebieder, die heb ik natuurlijk ook gelezen. Zegt al genoeg over de indruk die het heeft gemaakt. :+ Ik zag dat ik voor beide boeken 4 sterren heb gegeven, maar volgens mij was ik er niet echt laaiend enthousiast over, zeker als je het vergelijkt met Verboden & Verbannen. Ik ga denk wel in die andere series van Heitz beginnen, hij heeft er aardig wat geschreven volgens mij. Die Alfen sla ik over, omdat ik die maar irritant vind, misschien de Donkere en de Nieuwe Tijd. Gewoon, omdat ik benieuwd ben hoe onze meningen over bepaalde boeken zijn. Er zit tot nu toe niet heul veel verschil in. ;)

Ik denk overigens niet dat ik door mijn status updates wil bladeren, volgens mij is dat schrikbarend. 8)

8. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ugh Elfenvuur is echt het slechtste boek wat ik in jaren heb gelezen (met mijn respectabele leeftijd zegt dat heel wat (hum)). Ook maar uitgelezen puur voor het uitlezen. Heb recent nog een boek NIET uitgelezen nou dat was echt moeilijk en die was dus nog slechter dan Elfenvuur.

@Lizza, ik heb eerst De gevangene van de hemel gelezen, die vond ik geweldig, toen De schaduw van de wind, die vond ik ietsiepietsie minder maar nog steeds heel goed en Het spel van de engel bevalt tot nu toe ook nog heel goed hoor :)

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    En wat is die respectabele leeftijd? :+ Ik zie het niet in je profiel staan.

Donkere Tijd heeft gewoon te veel 'politiek' geneuzel. Bah.
    Maar...

Ik ga er dus zeker verder in! :+ Kijkende naar de titels van de boeken gok ik dat het rond boek 3 leuk gaat worden.

Dan ook maar gelijk die andere Heitz boekjes op de foto. :p Niet bepaald zo veel als jou Murakami collectie, maar die gozert lijkt dan ook standaard een hoog niveau te halen waar Heitz even wisselvallig is als het weer in NL.

Het is niet veel, maar staat wel leuk zo naast elkaar in de kast.

10. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    16 :+

Jullie (Lizza en Dulle) hebben toch allebei Verboden en Verbannen helemaal gelezen en vonden die ook wel tof, toch?
    Ik heb zelf nog van die auteur Schaduwval gelezen die ik weer wat minder vond maar is het dan een aanrader om de Godengebieder toch verder te lezen? Of heeft hij nog andere gave boeken die jullie kunnen aanraden?

:)

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Qua fantasy heeft hij verder niks geschreven. Geen idee of je ook andere genres van hem wilt lezen?

Ik vond De Godengebieder/Schaduwval in zijn geheel wel heel erg de moeite waard, en dus ook het 2e deel. Niet op hetzelfde niveau als V&V, maar wat is dat wel... ;) Zelfs Lizza had het toch 4 sterren gegeven! :+ (ikzelf gaf het 5 sterren...)

12. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Dulle Haha dat is ook precies de reden waarom ik boeken liever eerst in de bibliotheek leen dan gelijk te kopen. Nu heb je die hele serie, dus zonde om niet te lezen, maar je zit al te hele tijd tegen het 2e boek aan te hikken. ;)

Ik zat net even mijn reviews over de Godengebieder terug te lezen en ik vond blijkbaar deel 2 beter dan deel 1. Leuke serie, wel minder dan Verboden &Verbannen. Ik vond alleen die gratiën zo vies. En het is natuurlijk jammer dat de serie nog niet compleet is.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, ja sommige zijn wel vies, maar ik vond het op zich wel leuk gevonden. :+ Weer eens wat anders. Natuurlijk ook zo een vrouw die de hele tijd achter Tylar aan huppelt totdat ie een bepaalde 'humor' aan haar geeft. :lol: (hey, toen ik bij Google even checkte of 'humoren' het goede woord was stond jij met je review bovenaan met de resultaten. Verdorie!)
    Niemand kan zeggen dat ze niet vies zijn, maar ze zijn wel dusdanig in het verhaal en de wereld verwerkt dat het bij mij geen irritatie opwekte maar ik het accepteerde als natuurlijk onderdeel van de wereld.
    Was Dart niet een 'hand' van bloed? Moet je je voorstellen dat voor een van de andere humoren een hand bent. :D

En gelukkig heb ik voor De Donkere Tijd niet per boek €20 betaald, maar was er destijds zo een bundel waar je ze voor een tientje per stuk kreeg.
    En toen had ik deel 1 al gelezen, dus ik wist waar ik aan begon 8) Ik had (en heb) hoop dat het nog beter wordt.

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Zijn op Goodreads blijkbaar al mensen die de nieuwe Dan Brown hebben gelezen (of een deel ervan). Volgende week is hij uit, misschien het perfecte boek om uit m'n leesdip te komen. De cover vind ik wel tof:

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Boekenvangst van verjaardag:
    _O__O_

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Die laatste schijnt best goed te zijn, zat er vorig jaar ook al eens naar te kijken. :)

Wat ik me trouwens afvraag: Die Harlan Coben en die andere gast (best bekende naam), daarvan zie ik volgens mij echt elk half jaar een poster van een nieuw boek verschijnen op stations etc. Hoeveel centjes verdienen die gasten wel niet per jaar? 8)

17. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Happy birthday Lizza

Bijna de eerste uit de Warlord Chronicles uit en vind het zo ver erg tof, klinkt allemaal historisch accuraat in hoe ver dat mogelijk is over een mogelijk niet bestaande myth Arthur. Dark Ages gewoon goed beschreven en geen magie zoals bij heel verhalen over Arthur en Merlin behalve heel veel spuug om de slechte geesten weg te houden.

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dus, vandaag jarig en ik heb weer wat boekjes gehad. Plus weer 50 eurie aan boekenbonnen, dus ik kan weer eventjes vooruit. :D

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, je bent jarig? Gefeliciteerd!

Ik ben vooral benieuwd naar de 2 Trudi Canavan boeken. Ben ze al vaker tegengekomen, maar steeds niet de stap gemaakt om ze te kopen. Even afwachten nu wat jij er van vindt. :p
    Kracht van Zes ga ik sowieso kopen; Ik ben Nummer Vier was awesome. Nu maar hopen dat jij er niet eerder in begint dan mij! Ik wil niet weer achter liggen! :+

Vrees Me/Breek me ken ik niet. Wat voor soort boeken zijn dat?

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks. Oh ik vergeet er zeker bij te zeggen dat ik al die boeken, behalve Breek me, al heb gelezen. :+ (afgelopen jaar zelfs al)

Die laatste 2 boeken zijn YA/Dystopia.
    Flaptekst Vrees me:
    'Je kunt me niet aanraken,' fluister ik.
    Ik lieg, maar dat zeg ik niet.
    Hij kan me aanraken,
    maar dat zal ik nooit vertellen.

Raak me alsjeblieft aan, is wat ik wil zeggen.
    Er gebeuren dingen als mensen me aanraken.

Vreemde dingen. Slechte dingen. Dode dingen.

Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij.
    Maar Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina