1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het stomme is dat ik me heel vaak irriteer aan de domme boerenkool taal wat Nederlands is. Maar in boeken? Nee, daar is het prima te doen. En om een of andere reden dus vooral bij fantasy. 8)

Een hoop boeken van mij zijn niet eens oorspronkelijk Engels, dus al zou ik het willen... :p (De Elfen is Duits en Vloek van de Schaduw is Russisch)

Laatst bewerkt: 21 mei 2013
  2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik heb zelf de 1e twee delen van deze serie in huis:

Farlander
    De Schim van Roshun

Ze komen van de pen van Col Buchanan en ik lees er goede dingen over.

Verhaal is in ieder geval heel aantrekkelijk en als ik dat zeg lijkt het me het informeren wel waard. :+

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Iemand hier die Inferno van Dan Brown leest of heeft gelezen?

Ben net voorbij de eerste 100 pagina's en vind het tot nu toe echt _O_

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Nope, maar het interesseert me wel hoe Dan Brown het Inferno boek van Dante erin zal verwerken ;-)

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen weekend begonnen aan de boeken van David Eddings (Belgarion serie), altijd fijn die spoilers op de achterflap. Was even aan het kijken welke serie ik eerst moest lezen, de Mallorea of Belgarion, staat op de achterflap van de Mallorea al het 'einde' van de Belgarion serie. :'-( Vind ik toch echt zo irritant bij boeken, heel vaak spoilt het tweede deel het eerste deel al op de achterflap, maar je kunt er bijna niet omheen als je bijvoorbeeld boeken op internet koopt.

Beetje jammer trouwens dat die boeken van Eddings nergens leverbaar zijn.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De leesvolgorde moeten ze toch echt eens fatsoenlijk aangeven. Dat gebeurt me ook te vaak wat jij daar beschrijft. :mad:

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Ik heb vandaag de UK hardcover besteld, past mooi bij m'n hardcover van The Lost Symbol. Momenteel maar 15 euro bij bol. :)

8. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Eddings boeken zijn de eerste fantasyboeken die ik heb gelezen. Best vermakelijk. Ik stoorde me op een gegeven moment alleen aan het feit dat in elk boek en in bijna elk verhaal er erg weinig tegenslag voor de hoofdpersonen zijn. Kan het moeilijk uitleggen maar ik vond het allemaal net wat te simpel en alles lijkt net wat te makkelijk te gaan.

Dat van die volgorde is iets waar ik ook erg voorzichtig mee ben. Daarom zoek ik die volgorde standaard online op. Zo irritant als je eigenlijk het hele verhaal al leest in die eerste samenvattende zin op de achterkant van het boek. Dat begint namelijk altijd mrt de hele clue van van het vorige boek.

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt wel hoor wat jij zegt, alles gaat de hele tijd goed. :+ Vind ik op zich niet zo'n punt, het is verder ook niet echt hoogstaand, maar leest wel heerlijk weg. Bijna jammer dat ik deze serie niet heb ontdekt toen ik nog in mijn HP-tijdperk zat, denk dat anders het hele fantasy-genre wat eerder ontdekt had.

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    De nieuwe Hosseini voor mijn vader gekocht en nog een film voor mijn moeder. Mijn pa heeft die andere 2 van Hosseini ook van mij gehad en kreeg het er koud van zo mooi vond die die boeken. Ben benieuwd hoe hij deze zal vinden.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nu met die Inferno hype vraag ik me iets af; welk Dan Brown boek vonden jullie het beste? Bernini? Toch Da Vinci?

(eigenlijk wil ik al tijden een wekelijkse/maandelijkse/whatever poll in het topic, maar ik heb geen poll powers. :mad: Was daar niet een site voor?)

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
  13. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Bernini, al komt het waarschijnlijk doordat het de eerste was die ik las van hem. Daarna heb je een beeld van hoe die schrijft en de lay-out van het verhaal dus de laatste 2 die ik gelezen had vond ik niet heel boeiend meer met deception point toch echt de minste.

Ondanks dat ik zijn boeken niet hoogstaand vind, vind ik ze wel vermakelijk genoeg om een keer te lezen.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Poll: Welk Dan Brown boek is het beste? (klik op een link om op dat betreffende boek te stemmen)
    Tussenstand:

Vergeet niet als je even wilt ook nog hier te posten met een kleine beargumentatie (zoals NamedWarrior)

Als genoeg mensen stemmen kunnen we misschien vaker zo een simpel polletje houden. :+

Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Ik wacht wel even met antwoorden tot ik Inferno uit heb. :p

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, ja. Misschien eigenlijk wat vroeg om Inferno er al bij te betrekken. :+ Niet echt bij nagedacht.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Oh, zeg er trouwens wel even bij dat op die link klikken meteen een stem is. :+

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Spreekt dat niet voor zich? :+
    Ik zet het er even bij.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Nouja, het ging bij mij toch al tussen Angels & Demons en The Lost Symbol. :p

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet ook maar eens een keer aan die serie gaan beginnen. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina