1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Weiland, meh :p

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    En weer een stuk erbij gelezen. Als die Murakami als zijn boeken zo schrijft mag die van mij de Nobelprijs ophalen. :cool:_O_

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Waarom denk je dat ik al tijden verkondig dat jullie zijn boeken moeten lezen? :cool:

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    En waarom denk je... need I say more? :+

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha goh. Moet er wel een bankje staan ofzo. :+
    Het is gewoon een beetje jammer dat Keukenhof buiten het seizoen niet gewoon open is, daar kun je wel lekker zitten. Maar goed, vanmiddag in de tuin is het ook goed te doen, paginaatje of 200 opgeschoten. 8)

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Eergisteren het laatste boek van de Flamel serie uitgelezen. Uiteindelijk toch een heel vermakelijke serie. Ik heb niet ieder boek 5 sterren gegeven om verschillende redenen. Dan zat er té veel actie in, dan was de setting te vreemd dan gedroeg Josh zich weer als een aap.
    Maar dit laatste deel was een prima afronding waarin veel antwoorden worden gegeven én Josh gedraagt zich eindelijk wat meer. Ik had graag wat meer willen zien van sommige personages die in dit boek nauwelijks aan bod zijn gekomen, maar goed. Het verhaal van de tweeling is goed afgerond.

Wel een opvallende gelijkenis met mijn vorige boek, Time Ships (spoilers voor beide)
    Het eindigt met een time loop.

Hoewel de uitwerking van het einde, het eindgevecht etc, wat plotseling...vluchtig op me overkwam
    *prik* Osiris en Isis zijn dood lol
    Josh wordt in de tijd dat ie op zijn dooie gemakt de zwaarden gebruikt totaa niet aangevallen door de Anpu en andersoortige beesten. wtf.
    was het wel een einde wat ik niet zag aankomen.

Nice.

Laatst bewerkt: 6 jun 2013
  7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    En nu beginnen aan Dan Brown of Murakami? :+
    Dan lees ik Harry Potter dit jaar uit. :+

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Waarschijnlijk beide niet. :+

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dat boek juist het slechtste in de serie. Verwarring, chaos, het leek wel afgeraffeld. Oh en het plot was ook niet heel verrassend. (Volgens mijn review dan) Ik zou eigenlijk niet echt meer kunnen zeggen hoe dat boek precies afliep, zegt ook wel iets. :p
    Ik had er in ieder geval hele hoge verwachtingen bij na de vorige boeken en het is niet echt geworden wat ik verwacht had. :+

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De wereld was in een staat van verwarring en chaos, dus dat hoorde voor mijn gevoel zo. :9
    Ik had graag wat meer van Machiavelli, of zelfs van de tweeling zelf. Maar overall wordt er netjes naar het einde van het verhaal toegewerkt zonder dat ik het gevoel had dat het overhaast was behalve helemaal op het laatste dan.

Het einde was dat Josh eigenlijk Marethyu was. Dat er een oneindige loop in de tijd is. Knap dat jij dat zag aankomen, maar ik verwachtte meer een standaard 'de tweeling red de wereld' plot en niet meer dan dat. :p Wie Isis Osiris nu precies waren wist ik ook niet.
    De achtergrond van Dare? Het lot en keuzes van Dee? Nee, echt voorspelbaar vond ik het niet.

Misschien te hoge verwachtingen? :+ Al vond jij volgens mij het boek wat ik het slechtste vond juist het beste? :p

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ohja, sowieso te hoge verwachtingen. Ik wil ze denk nog wel een keer lezen, en dan zie ik wel of ik hem beter vind. En die chaos/verwarring in het verhaal zelf klopte natuurlijk wel, maar ik doelde meer op de manier van schrijven. Van de hak op de tak en dat soort dingetjes. Naar mijn mening werd het gewoon afgeraffeld, in een paar hoofdstukken werd het plot er uiteindelijk doorheen gejaagd.

Dat Josh Marethyu zag was wel duidelijk toch, volgens mij geeft ie genoeg hints weg dat je de link wel zou kunnen leggen. Oh en ik vond het echt irritant dat op een gegeven punt de hoofdpersonen twee keer in het verhaal voorkwamen, tegelijk. Dat zorgde ook af en toe voor flink wat verwarring.
    Maar goed, het is al bijna een jaar geleden dat ik dat boek heb gelezen, dus die andere dingen weet ik gewoon echt niet meer. ;)
    Ik zeg overigens ook niet dat ik hem slecht vond, maar wel het slechtste deel in de serie. Ik zag ook inderdaad dat diegene die jij 4 sterren geeft, ik 5 sterren geef en andersom volgens mij ook. :+

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    En bij een ben ik zelfs nog gul geweest! Die verdiende eigenlijk maar 3.5! :+

Die link heb ik echt nergens gelegd. Terwijl ik in een hoop boeken, films, games etc plotpunten al in het begin van de game weet te voorspellen. Misschien ben ik toch niet zo slim als ik dacht. :mad:
    Verder geen last van gehad dat het van de hak op de tak ging. Zo ging het ieder boek eigenlijk wel. Ene hoofdstuk Sophie, volgende Josh, volgende Billy, volgende Dee, volgende Shakespeare etc etc.
    En 2 keer dezelfde personages kan ik me wel voorstellen dat het irritant is, maar ik kwam net van een boek wat volledig om tijdreizen ging dus mijn brein was voorbereid! :+

Afgeraffeld vind ik iig een wat sterke bewoording. Zoals ik zeg had ik op het laatste ook het gevoel dat het opeens wat snel ging, aan sommige dingen had wat meer aandacht besteed mogen worden, maar om het afgeraffeld te noemen...nah.

Ach, hoe dan ook is de serie een dikke aanrader. Leest stuk voor stuk heerlijk weg.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Geheel tegen mijn principes in, maar ik zou zeggen Murakami. :+

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dulle luistert toch nooit naar onze goede raad. :mad:

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik doe gewoon altijd het tegenovergestelde van jullie raad. :cool:
    Behalve als jullie expres het tegenovergestelde zeggen zodat ik alsnog Murakami ga lezen! :+

edit: GR zit mijn 2012 challenge te verwarren met die van dit jaar :mad:

Laatst bewerkt: 7 jun 2013
  16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dacht gister ook dat lizza al 80/80 had gehaald dit jaar, bleek het op de timeline te komen doordat ze een boek deed updaten van 2012 |:-

Ga trouwens beginnen in ''the Riyria Revelations'' van Michael J. Sullivan. Iemand ervaring mee, begint al well lekker snel paced.

Laatst bewerkt: 7 jun 2013
  17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha sorry hoor. Ik had het laatst ook in mijn timeline, zag ineens iemand die haar challenge had gehaald (100 boeken 8)) dacht ook echt van wtf. Bleek het die van 2011 te zijn. Wel irritant dat zulke dingen dan gelijk weer bovenaan komen te staan.

(maar goed, ik zit alweer bijna op de 50, dus ga de goede kant op :+)

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik keek niet eens zo vreemd op toen ik het zag. '80 boeken in een half jaar? Lizza? Sure, why not.' :+

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Jij ook niet! :mad:

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik heb het over goede raad, niet elke willekeurige raad. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.