1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb 90 boeken een rating gegeven, en dit zijn de laagste

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Andere genre!? ;):+

3. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Waarom zou ik dat doen als mensen vragen om fantasy?

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Het mag ook wel wat meer in dit topic komen, een ander genre. Tuurlijk mag je het noemen, maar ik voel me een beetje geroepen mensen te genezen van fantasy. :+

Ik zou wel wat meer liefhebbers van oorlogsboeken willen zien, dat is dan wel wat anders dan Zandstorm of James Rollins en anderen. :+

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    EDIT: deja vu. Volgens mij heb jij er al vaker over geklaagd dat er 'te veel' over fantasy wordt gepraat. Ik ga er dus niet weer over beginnen. Deze keer houd ik het kort: niet mee eens, is niet waar. Klaar. :p

Je wilt trouwens meer liefhebbers van oorlogsboeken. Kijk eens een pagina terug naar de post van Jorrie. ;)

Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Weet niet of ik ooit 1-2 sterren heb gegeven, kan me maar 1 boek nu herinneren dat ik mogelijk een 2 gegeven hebt omdat het gewoon een stuk minder was dan verwacht en ik het daarom ook niks vond. Om er maar 1 te geven zal ik het boek niks aan moeten vinden en geen reden kunnen vinden waarom andere mensen het leuk zouden vinden.

Verder valt het toch best mee het fantasy gehalte? Ik ben nu weer net aan een reeks begonnen maar ondertussen ''Kokoro'' uitgelezen een klassieke japanse fictie wat qua beschrijven van relaties en cultuur indrukwekkend was. Alleen een bepaald tussenstukje was minder anders een duidelijke 5. Nu nog bezig met een historical fiction ''The Warlord'' een historische beschrijving over de Dark Ages met daarin een meer realistische versie van onze goede vriend Arthur en zijn Druide Merlin. Plus begonnen aan 1984 toch een dystopia en klassieker, en vond het wel passend met het NSA nieuws om aan het big brother verhaal te beginnen.

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb dit jaar zelfs nog geen enkel fantasy boek gelezen! (ben nu in een bezig, maar daar heb ik op XBW nog niet over gepost) Dat het hier alleen over fantasy gaat is een broodje aap. :+

Die 1 sterren wat ik heb uitgedeeld zijn misschien objectief gezien niet geheel eerlijk, maar dat waren nou echt boeken waar ik naar het einde uitkeek, waar ik op het laatste blij was dat de martelgang voorbij was. Misschien dat een ander er wel nog plezier in vind, misschien dat ik verkeerde verwachtingen had (was vooral bij The Hammer of God zo), maar op het moment dat ik de rating geef maakt me dat helemaal niks uit. :p

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    GR app maar even installeren, even scannen :cool:

9. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Passen jullie weleens ratings aan een week of 2 later, dat heb ik regelmatig nog wel dat ik denk. Vooral doordat eindes toch vaak hoogtepunten in boeken zijn en ik dan met een zeer goed gevoel een boek weg leg maar dan een week later bedenk van was in het algemeen niet zo hoogstaand.

Edit: Dat scannen toen ooit geprobeerd lang lang geleden, helaas herkende die de meeste boeken niet eens

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Tijd om constant GR te refreshen. Eens zien wat jij allemaal hebt gelezen. :+
    Nog nooit gedaan. En zo kijkend naar al mijn ratings is er eigenlijk maar 1 boek wat ik achteraf nog zou willen veranderen. Omdat ik er vaak een reviewtje bij schrijf weet ik het voor mezelf wel redelijk te verantwoorden waarom ik het dat aantal sterren gaf. Als ik geen reviewtjes schreef ben ik bang dat ik het wel meer op emotie zou doen. (wat op zich ook niet slecht hoeft te zijn. Hoe het boek je na het uitlezen achterlaat is ook heel belangrijk)

Al zou ik denk ik ook wel voor iedere rating die ik heb gegeven nog wel moeilijk kunnen gaan doen en gaan twijfelen of ik er toch iets aan moet veranderen. Maar dan blijf ik bezig, haha 8)

11. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.107
    :mad:

Mijn broer heeft veel boeken meegenomen, even zoeken of er überhaupt nog boeken zijn.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Weer die verrekte broer van je. Ik hoor niks dan slechte verhalen over hem. :mad: (had ie niet ook je 360 gestolen? :+ En een domme naam voor GW2 bedacht? )

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik pas het soms wel aan, maar meestal vergeet ik het. Ik let wel altijd binnen een serie op kritische punten, welk boek beter is etc. Soms verander ik het boek wat ik dan heb gelezen nog van sterren, maar een ster is wel een groot verschil. Ze moeten nog steeds met die halve sterren gaan werken, dat werkt voor mijn gevoel beter. Ik geef boeken bijvoorbeeld 3,5 ster, maar is het dan 3 of 4 sterren waard?

@Yellow, jij kunt ook alleen maar over die Rollins praten, en niemand leest dat hier verder, dus dan loopt het snel dood. Ik ga binnenkort aan Dan Brown beginnen, dus dan mag je al je analyses loslaten (jij had ze toch allemaal gelezen?)

14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.107
    Haha klopt inderdaad :+

Ach, dan ga ik nog wel even bij hem langs morgen als de koning hier is geweest :+

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Hey Jorrie: Nog interesse in een paar goede oorlogsboeken als tip? :+
    Niet toegeven dat ik Dulle's post heb gelezen. :+

16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Doe dat even lekker private, hoeven die onzin genres hier niet! :+

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Nog even en ik verbrand al mijn Harry Potter boeken. :mad:
    :+

18. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Doe maar niet dan krijg je Dulle op je dak. :+

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hij moet blijkbaar denken dat ie het tegen mij heeft anders weet ik niet waarom hij die opmerking tegen NamedWarrior maakt. :+

20. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.107
    Zeg het maar Yellow :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina