1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Tussen welke boeken twijfel je? Kan ik je net als bij Modder advies geven wat genegeerd wordt. :+
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het probleem, ik twijfel niet echt tussen 2 boeken ofzo, ik heb gewoon van geen enkel boek dat ik denk, 'ohh ja, daar heb ik zin in'. :+ Misschien toch maar die stapel van de bibliotheek links laten liggen en een boek lezen op mijn iPad, komende dagen toch geen tijd om in de zon te liggen.

    edit: en trouwens, je kunt bij mij niet zeggen dat ik je adviezen niet opvolg. :+
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2013
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha, dat klopt. Het is Modder wat me negeert. :+

    Dulle, welk boek zal ik lezen? A of B?
    A!
    Ok, dan ga ik B lezen!


    :'-(
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Nu niet de zaken verdraaien, he. Ik heb nooit expliciet om advies gevraagd.

    Ik zei alleen dat ik 4 keuzes had, waarop jij vroeg welke 4 dat waren. :+
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Pfft, details doen er niet toe! Je impliceerde dat je advies wilde door er uberhaupt over te beginnen! :+

    (ik wilde gewoon dat je dat andere boek ging lezen :p daar had ik tenminste ook interesse in)
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Weet je wat. Ik ga dat andere boek lezen als jij aan 1Q84 begint. :+
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Ach, het ergste dat kan gebeuren is dat je gelijk alle andere Murakami boeken ook wilt hebben. :+
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Wat ook wel gaat gebeuren getuige moi. 5 inmiddels. :+
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Ik heb er 15 (als je zoals jij de 1Q84 boeken apart neemt). :cool:

    Er verschijnen eind dit jaar trouwens weer nieuwe Murakami releases van Atlas:

    [​IMG]

    Gaan die mensen daar nu ieder half jaar nieuwe covers nemen? 8)

    De nieuwste Murakami heeft trouwens ook zo'n cover volgens de boekenwinkels:
    [​IMG]

    Mag toch hopen dat er ook een klassieke cover komt, anders gaan we iemand lynchen bij de uitgever. :mad:
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Aan de hoogste boom in Sapporo! :+
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh, ik heb er ook 15. Welke heb jij allemaal dan Modder?
    Ik vind die nieuwe covers echt dodelijk saai, maar wel classy. Maar ze zijn nu in enorme snelheid al die andere boeken in die vorige covers aan het dumpen bij de boekenwinkel. Ze zijn daarmee wel goedkoper geworden, wat dan weer een beetje jammer is. :+
    De Broodjesroofverhalen en Kangoeroecorrespondentie kwamen vorig jaar trouwens nog wel in die 'klassieke' covers, dus hopelijk deze ook ja. :mad:
     
  13. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Hij telt alle korte verhalen apart :)
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Heb van de week ook Jacht op het Verloren Schaap aan een begeleidster cadeau gedaan. Die stopt met haar werk, maar die versie van haar was in de nieuwe cover, die met caramel en wit geloof ik. Opzich best aardig, maar heb nu ook liever de oudere covers.
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha zal dat het zijn. Jacht op het Verloren schaap is wit/oranje ofzo toch? Op zich vind ik die covers wel mooi, maar toen had ik er al heel veel in die andere cover, anders had ik denk wel voor deze serie gegaan. Ik vind het wel altijd jammer dat die uitgeverijen vaak bij een nieuwe editie gelijk een nieuwe cover doen. Vooral als je dan nog boeken van dezelfde schrijver wilt hebben, dan staat het echt lelijk in een boekenkast (vooral omdat je die vorige editie gelijk nergens meer kunt krijgen)
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Vertel mij wat, heb een James Rollins boek in een kleiner formaat terwijl de anderen normaal zijn. Ik moet er niet teveel naar kijken. 8)

    Steve Berry boeken inmiddels ook andere covers, ga ze maar eens na. Er zit na het Geheim van de Kathedraal in eens een andere twist in die me helemaal niet beviel. Het is imo echt minder geworden.

    Boekenergernissen nummer 1 en 2 voor mij!
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Als ik de drie 1Q84 boeken apart neem heb ik:

    1Q84 1
    1Q84 2
    1Q84 3
    De Opwindvogelkronieken

    De Jacht Op Het Verloren Schaap
    De Olifant Verdwijnt

    Blinde Wilg, Slapende Vrouw
    Kafka Op Het Strand
    Dans, Dans, Dans
    Ten Zuiden van de Grens
    Norwegian Wood
    Hard-Boiled Wonderland en het einde van de wereld
    After Dark
    Hear The Wind Sing
    Pinball 1973


    Dikgedrukte zijn reeds gelezen. Ik wil dan sowieso nog Na De Aardbeving, het nieuwe boek en het hardloopboek hebben. Slaap moet eerst veel goedkoper worden en ik weet niet of De Broodjesroofverhalen het waard zijn.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Lizza to the rescue! :+
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor wie deze zomer nog wat gratis ebooks wil lezen (wel op telefoon/tablet) moet even de app 'vakantiebieb' downloaden. Is een app van de bibliotheken in de bollenstreek maar niet-leden kunnen er ook gebruik van maken. Ze hebben een selectie van 25 boeken die je tot 1 september kunt lezen. En daarna elke vakantieperiode is de app weer open.
    Zijn niet echt de bekendste boeken maar ach. Zo zit er bij jeugd bijvoorbeeld het eerste deel van Percy Jackson, bij thriller een boek van Harlen Cohen, een verhalenbundel van Roald Dahl, Brieven uit Londen van MacPherson.
    http://vakantiebieb.nl/index.php
     
  20. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zag hier eerder een discussie over de Murakami boekvoorkanten maar als iemand ze in het Engels wil lezen, neem de Britse voorkanten want die zijn gewoon stijlvol ja. :+
    [​IMG]

    Tevens ben ik vrijdag begonnen aan "Mannen die vrouwen haten" van Stieg Larsson om de hele slechte reden dat ik de film met Daniel Craig wilde kijken maar eerst het verhaal wilde weten maar damn, wat ben ik blij dat ik het boek heb gelezen. Ben vanochtend om 10 uur op bladzijde 288 begonnen en heb hem daarna dus in een keer uitgelezen tot blz 560.

    EDIT: oh die discussie is dus nu in volle gang.
    [​IMG]
    Da's toch mooi.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina