1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Argh, ruim die kast op! :'-( Dit is misschien efficiënter qua ruimte om zo te stapelen, maar het ziet niet uit. :+

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik vind het ook niet netjes hoor. ;)

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ook maar even Septemberlichten besteld bij ECI om mijn collectie Zafon compleet te maken (oke, alleen Gevangene nog, maar wil de paperback). Ik moest deze maand toch een vip artikel bestellen aangezien het kwartaal eind deze maand afloopt. Vind het nog steeds vreemd wat er allemaal in de vip zit. Alle films en games sowieso, maar bijvoorbeeld bijna alle fantasy niet (alleen nieuwe).

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725

Is nu ook uit. Ze worden wel steeds duurder, zeg. :emo:

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is er weer eentje met korte verhalen toch? Hoe duur is deze dan, de meeste Murakami's zijn 19,90. Ik vind het sowieso heel krom met die prijzen. Een boek asl Kafka op het strand is praktisch net zo duur als die verhalenbundels en dunne boeken zoals After dark, Na de aardbeving, De olifant verdwijnt etc. Terwijl al die boekjes gezamelijk nog steeds dunner zijn dan Kafka. 8)

Laatst bewerkt: 14 sep 2012
  6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    21,95. En dat terwijl bijv. Hard-Boiled (behoorlijk dik) maar 12,95 is. 8)
    Deze is overigens wel 300+ pagina's, net als Blinde Wilg Slapende Vrouw.

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hard-boiled is 12,50 maar dat is een pocket (die zwart witte), had jij jouw exemplaar niet gekocht toen al die Murakami's met 5eu korting waren? Nou ja, ze zijn nog steeds allemaal duur en 21,95 is helemaal schandalig. :mad:

8. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    The Alloy of Law van Brandon Sanderson net uitgelezen. Soort van sidestep binnen de wereld van de mistborn trilogie. Erg tof dat het verhaal zich een honderdtal jaren later afspeelt met een soort cyberpunk sausje erover heen. Zeker niet Sanderson's beste werk maar als je de Mistborn trilogie leuk vond dan ga je hier ook plezier aan beleven.

Vandaag maar eens beginnen aan The Blade Itself van Joe Abercombrie. Ben benieuwd :)

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Gisteren na dagen eindelijk weer eens gelezen.
    Was echt zwaar verrot van de verkoudheid.

Boek ontwikkeld zich goed, maar ik merk wel dat ze dezelfde manier van opbouw heeft als in het 2e boek van deze serie.

Vergiffenis is net als de latere in de serie, begon helaas bij deel II, erg goed in het neerzetten van de karakters.

Denk dat deze wel iets minder qua sterren gaat worden, maar eerst maar eens zien hoe voorspelbaar hij zal blijken.

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Iemand die The Casual Vacancy gekocht/besteld/gelezen heeft (NL versie moet nog uitkomen)? Las in de krant dat er nogal kritiek op is en de verkoop wat tegenvalt.
    Al was een van de kritieken eigenlijk [noparse]'het is geen harry potter dus bah :mad:'[/noparse]

'Gruwelijk en obsceen' werd het ook genoemd. Niet positief bedoeld. Een zei ook dat ie het boek nooit aan zijn kinderen zou geven om te lezen. Ehm...juist... dit geeft imo maar weer aan dat de recensenten het boek gingen lezen met het idee dat het weer een kindvriendelijk boek was. Vanaf het begin heeft JK Rowling duidelijk gemaakt dat dit iets heel anders was en alleen voor volwassenen is bedoeld.
    Nee, ik heb het boek zelf niet gelezen dus ik heb geen idee of de kritieken misschien per ongeluk terecht zijn, maar dit riekt gewoon naar onnodig extra kritisch zijn en slecht geïnformeerd zijn over het boek. Het wordt niet op zijn eigen kwaliteiten beoordeeld, maar te veel vergeleken met HP en met wat iedereen wilde dat het zou zijn.

Eerlijk gezegd, door het 'gruwelijk en obsceen' te noemen is mijn interesse meer gewekt dan de saaie beschrijving ooit heeft gedaan. :+

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Britten waren sowieso al op voorhand heel kritisch door de hele saaie cover en die flaptekst was natuurlijk ook maar zo zo. Volgens mij verwachten ze ook maar een hele kleine oplage. Las inderdaad in recensies dat het obsceen was, over bijvoorbeeld een 15-jarig meisje dat gruwelijk verkracht wordt door een drugsdealer. 8) (niet spoilerwaardig toch?)
    Nog steeds niet wat ik van plan ben te gaan lezen. Ze had geloof ik wel in een interview gezegd dat er in de toekomst Harry Potter achtige boeken aan gaan komen, maar dan wel voor een jonger publiek dan bij HP.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Als ze toch Harry Potter achtige boeken wilt schrijven, dan maak het niet HP-achtig, maar maak het gewoon HP. Je hebt al zo een grote fanbase, dat gaat je niet een 2e keer lukken.

Ik las toevallig dit kort artikeltje;
    Heeft ze natuurlijk al vaker gezegd, maar ik hoop dat er opeens veel goede HP ideeën komen mocht dit boek floppen (ik gun het haar niet dat het flopt en zo fel bekritiseerd wordt, maar ik gun mezelf wel een nieuw HP boek :+)

Al weet ik niet goed hoe een HP boek gaat zijn zonder Harry en vrinden. Ach, ik vertrouw erop dat ze iets leuks verzint.

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop het stiekem ook hoor, ik zie het wel zitten dat ze bijvoorbeeld iets leuks gaat verzinnen met hun kiddo's. Zolang het maar niet iets is in de trant van verloren verhalen en avonturen van Harry Potter zelf. ;)

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Kan makkelijk, er is nog zoveel te schrijven over het HP Universum en daar heb je echt geen Harry Potter voor nodig.

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag toevallig weer eens in de boekenwinkel geweest, de nieuwste Markus Zusak meegenomen (als honden huilen). Zag dat De Zieneres ook al in de winkel lag.

Hoe zit dat trouwens met die Donkere Toren serie, wil er binnenkort eens aan beginnen. Ik dacht namelijk dat de serie uit 7 delen bestond maar zijn nieuwste boek blabla sleutelgat hoort er ook bij ofzo? Er staat namelijk niet bij welk deel het is.

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat is boek 4,5 blijkbaar. http://www.goodreads.com/series/40750-the-dark-tower

Zieneres nu toch al uit dan? Zondag keek ik nog rond op sites, maar op een aantal stond dat ie de 29e uit zou komen. Was ik stiekem wel blij mee. Dus ik weet niet wat ik ervan moet vinden dat ie er nu toch al is. :+ Mijn verlanglijstje @ Bol is de laatste paar dagen al explosief gegroeid. :p

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Vergiffenis ook uit. Gisternacht de laatste 68 bladzijden gelezen. Toch een 5*, maar dat is omdat je niet 4,75 kan geven.

Vannacht spontaan aan de The Lord of the Rings begonnen, voor de 2e maal. Kijken hoever ik kom voor ik het er bij neergooi. De vorige keer duurde 2 jaar voor ik ze uit had en toen had ik de aanhangsels er nog niet bij. :+

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  19. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Jep, is deel 4.5.
    Wel een aanrader die serie, trouwens. Maar als je nog nooit eerder wat van King hebt gelezen, is het bij vlagen misschien een beetje apart en zul je kleine verwijzingen missen. Dat is jammer, maar voor het verhaal verder niet essentieel. De eerste vier delen zijn het beste.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    @ Lizza: Ik heb gereageerd op je review van De Hobbit, met betrekking tot iets wat je zei in je review. Moest even een commentaartje leveren. ;)

Hobbit leest nu wel een stuk lekkerder dan ik iets van 8 tot 10 jaar geleden gedacht had. Ik heb de hardcoverversie met dat Hobbit hol op de cover, rond 2003 gekocht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina