1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    En nu is er een tovenaarsleerling met het pas op voor stroom logo op zijn voorhoofd. :+

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tonio heeft trouwens de NS publieksprijs gewonnen. Het waren allemaal suffe boeken die in de running waren, en Mart Smeets had zelfs zijn boek (Lance-factor) een paar uur geleden teruggetrokken. (Het feit had dit boek genomineerd was zegt volgens mij al genoeg over het niveau :p)

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    The Swarm uit

Eventjes een stuk uit mijn review quoten wat me pas tijdens het schrijven opviel:
    Daarna een stukje van de Goodreads beschrijving gelezen en dat zou inderdaad heel veel 'verpest' hebben. Dit was dus heerlijk dat ik het stomweg was vergeten. Heeft het toch nog nut dat ik boeken vaak te lang laat staan voor ik erin begin; verhoogt alleen maar mijn leesplezier. :D Ik kan het iedereen aanraden dit te doen. :+ (helaas vergeet ik niet altijd zoveel als ik nu was vergeten, maar toch!)

Trouwens; als jullie een boek opzoeken op GR, is er dan een rating wat jullie 'te laag' vinden? Heb oa 2 boeken op het oog die een wat lagere rating krijgen. Maar ben benieuwd of ik gewoon te hoge eisen heb. :p

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet in principe altijd waar een boek over gaat omdat ik standaard de achterflap lees. Op GR lees ik bijna nooit beschrijvingen, als ik zelf boeken toevoeg zet ik altijd de flaptekst erbij, maar sommige mensen zetten hele uitgebreide dingen erbij, vind ik altijd vervelend, dan weet je inderdaad al zo veel over het verhaal. Ik moet wel zeggen dat de flapteksten ook niet altijd alles zijn, goed voorbeeld bij de Hongerspelen. Als je bijvoorbeeld niet weet welke volgorde het is en je leest per ongeluk de flaptekst van Spotgaai, dan weet je precies wat er in de eerste 2 boeken is gebeurd. :mad:

Ik vind het altijd zo grappig bij jou Dulle, je leest echt 10/15 pagina's gemiddeld per keer, maar je leest wel praktisch elke dag. Vind ik wel knap, zou zelf niet elke dag gedurende een 'lange' periode kunnen lezen.
    Oh, en wat die ratings betreft, als ik in de bibliotheek een boek tegenkom en ik check hem op GR let ik wel strict op de ratings (3 sterren vind ik eigenlijk al laag), maar over boeken die andere mensen aanraden let ik er veel minder op. De mening van anderen (bijv. friends op GR) vind ik belangrijker dan willekeurige ratings. Soms kijk ik ook naar de eerste paar regels van de reviews daaronder, daarin staat heel vaak al wat mensen van het boek vinden zonder dat ze iets spoilen.

5. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Bijna klaar met Karakter. _O_

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    Is hij zo kut dan? :+

7. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Tweede deel uit de First Law Trilogy van Joe Abercrombie uitgelezen: Before they are Hanged. Serie wordt met het boek beter echt _O_ Nu beginnen aan deel 3 en dan de Nicholas Flamel boeken eens proberen.

8. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Nee juist niet. 8)

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    De Hobbit ook uit. 4*.

Edit: Ook meteen challenge van 10 naar 15 gebracht. Niet zeuren, lees gewoon niet zoveel en bovendien geconcentreerd. :+

Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Niks van gelezen, maar toch. Lizza wel geloof ik.

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep of course. Echt bizar dat ineens al die geweldige schrijvers na elkaar overlijden. Mulisch, Haasse en nu Bernlef. Gouden generatie dan maar. :)
    Hersenschimmen was mijn favoriet, echt een aanrader.

12. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand trouwens iets van Weis & Hickman gelezen en me een serie kan aanraden? Ze hebben er aardig wat zag ik.

13. RaVe^

RaVe^ Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    De poort des doods (The Death Gate Cycle) is mijns inziens het beste werk. Haplo = _O_

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Dit is altijd wel het moment om toffe nieuwe boeken te vinden. Staan altijd wel wat toffe boeken tussen die je nooit zijn opgevallen. Ik heb gehoord dat bijvoorbeeld The Snow Child enorm goed is.

Edit: Zoals dit boek bijvoorbeeld, klinkt awesome en scoort goed. :)

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Geef ik je gelijk in. Ik heb vorige week namelijk deze gekocht:
    http://www.goodreads.com/book/show/16079130-vaderland

Al meer dan 3 miljoen wereldwijd van verkocht en krijgt gem. 3.84 op Goodreads. :9

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Die staat toch helemaal niet in de Goodreads Choice Awards? 8)

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hey, bij de sci fi categorie zijn 2 boeken genomineerd die ik al een tijdje op mijn verlanglijstje heb staan + 1 wat een vervolg is op een boek wat op mijn verlanglijstje staat. Ik heb smaak. :cool:

:+

edit: Bij Horror ook weer 2. Ik moet minder op mijn verlanglijstje zetten en meer kopen. :p

Laatst bewerkt: 31 okt 2012
  19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze week is de actie Nederland Leest weer begonnen, vandaag gelijk even een exemplaar gescoord in de bibliotheek. Ook dit jaar weer een briljant boek, Donkere Kamer van Damokles. 9/10 keer zijn het ook goede boeken, of in ieder geval goede schrijvers, Oeroeg, Twee Vrouwen, Dubbelspel. :)
    En dit jaar zien ze er veel mooier uit, normaal waren ze wit met heel groot NL leest en de titel, dit jaar zijn ze groen of rood. (Wie dit leest is goed of Wie dit leest is slecht), iedereen die het boek heeft gelezen begrijpt natuurlijk gelijk waar dit over gaat. Oh, en wie dit boek nog niet heeft gelezen, Shame on you en snel lezen. :+
    (en de papierkwaliteit is vele malen beter, normaal was het cheap wc papier, nu zijn het gelukkig gewoon witte bladzijden)

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Begonnen aan Donker Water van Caro Ramsay. Nummer 3 van haar dit jaar. Hopelijk heb ik hem uit voor de jaarwisseling.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina