1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik moet zeggen dat ik het korte boekje Norwegian Wood overigens wel veel meer vond ''leven.'' Ook de karakters kwamen imo beter uit de verf dan in Jacht op het Verloren Schaap. Misschien is dat ook wel de reden dat Norwegian Wood de enige Murakami is die ooit verfilmd is, bij mijn weten. Overigens is de film niet zo geweldig, een aaneenschakeling van steeds te korte scenes. Ik denk dus dat ik persoonlijk liever voor Fennema kies dan.

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kun je toch niet inschatten op 2 gelezen boeken? 8)
    Jacht is ook een totaal ander boek dan Norwegian Wood. Begin nou maar gewoon aan 1q84 ofzo. Dan merk je het vanzelf.

Jagen we eigenlijk mensen weg door pagina's lang over Murakami te praten? Ik heb zo'n idee dat we er in ieder geval niemand aan krijgen. :+

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    2 gelezen boeken, 2 ervaren vertalers. Jazeker wel, want je kiest namelijk wat je het beste beviel. De vertaling van Fennema of Westerhoven en de prettigste vond ik die van Fennema in Norwegian Wood. Kijk, als ik meer van een specifieke kant wil bekijken, dan moet ik meer van elke vertaler apart lezen. Alleen tussen die twee onderling heb ik Fennema als prettigst ervaren.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Gewoon eindelijk eens aan de grote titels beginnen, Yellow. En ook Hard-Boiled Wonderland schaar ik daar onder. :+

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik ga dit jaar ook aan Murakami beginnen, met Norwegian Wood. Wat zijn de echt grote titels dan? 1q84?

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Kafka Op Het Strand (heb ik nog niet gelezen) en De Opwindvogelkronieken. Vlak onder De Opwindvogelkronieken plaats ik zeker ook Hard-Boiled Wonderland, welke in mijn ogen behoorlijk anders is, maar wel geweldig.

Norwegian Wood is tot nu toe wel leuk, maar nog niet heel bijzonder. (Op zo'n 15% van het boek)

7. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje geleden Kafka op het Strand gekocht. Ben er alleen nog steeds niet in begonnen.

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen Kafka op het Strand, Opwindvogelkronieken, 1q84 serie, De Olifant Verdwijnt (verhalenbundel) zijn de beste in mijn ogen.

Hard-boiled is de enige die ik nog niet echt heb gelezen (ben op de helft) maar daar kom ik ook echt slecht doorheen.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Nu kan het in eens wel? :mad: Je dacht zeker dat Yellow dit niet zou lezen hé? :+:mad:

10. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha dat is beter dan mij, 2x begonnen en niet verder dan een paar pagina's gekomen nog. Op de één of andere manier is Norwegian Wood en zijn de verhalenbundels er nog niet aan toegekomen.

Verder ben je wel lekker bezig Modder op het moment, zie aardig wat boeken voorbij komen.

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Jeez, de Duitse Murakami's zijn echt allemaal te vinden als epub. :mad:

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gaat het hier altijd alleen maar over Murakami? :+

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ligt eraan. Als de laatste post in dit topic van Modder is waarschijnlijk wel. :+

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ja, wen er maar vast aan. Het is dat of Harry Potter. :+

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Harry Potter is niks aan :D

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het is niet eens waar! :'-( HP heeft zijn eigen topic. :cool:

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Idd. Begin er eerlijk gezegd wel een klein beetje moe van te worden aangezien zijn boeken me niks doen :p

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, anders is dit topic ook maar dood. :+

@Modder, ja irritant he die Duitse boeken, dat heb ik ook altijd met andere boeken als ik ze zoek. NL is nooit te vinden, maar Duits... :mad:

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Echt? Of krijgt gewoon niemand er een woord + ander onderwerp tussen?
    :+

...Al kan ik me nog herinneren dat het niet al te lang geleden over gekreukelde boeken ging. :p

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ja, maar dat kwam ook het topic in via het M-woord. :+

Deel Deze Pagina