1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Even wat recensies over die Verboden en Verbannen serie gelezen omdat ik die hier vaker tegenkwam. Trekt me zo op het eerste gezicht niet echt. Klinkt als je standaard fantasy verhaaltje zoals ik er al tientallen van gelezen heb. Ben daar inmiddels wel een beetje klaar mee...

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik raad de serie aan iedereen aan en ik en nog niemand tegengekomen die het maar kut vond. :cool:
    Zelfs mijn moeder en zusje die normaal gesproken totaal geen fantasy lezen zijn er helemaal weg van. :+

Er zullen vast wel bekende fantasy elementen in zitten. Daar ontkom je niet aan, vooral als je er al een hoop hebt gelezen. Maar een feit is wel dat het heerlijke boeken zijn. :p

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    :+

Lees eens een recensie van Zandstorm en de andere SIGMA delen als je wilt aub. O-)

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Je kunt er wel weer een strijd van maken tussen Sigma en V&B, maar we kunnen voor de verandering eens niet moeilijk doen en gewoon alle boeken van hem aanraden. Het is gewoon een erg goede schrijver. Sigma, zijn losse verhalen en zijn fantasy boeken zijn allemaal van een hoog niveau.

5. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Allright, Witch Fire maar even in de bestelling gedaan. Voor die 5 euro kan ik er moeilijk een buil aan vallen en als het bevalt koop ik de rest later wel :p Ben benieuwd.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hopelijk bevalt het je!
    Mocht het je niet bevallen... dan doe je maar net alsof.
    :+

Ik ben sowieso een fan van dat soort fantasy; 'coming of age' verhalen. Epische tochten. Magie. Heerlijk.
    Je hebt ook boeken die zich wat meer focussen op de politiek van dat land, maar, eh... nah.

Laatst bewerkt: 20 feb 2014
  7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind V&V ook niet echt standaard fantasy, heb nu aardig wat series gelezen maar een serie als deze ben ik nog niet echt tegen gekomen. Het is een soort mengelmoes van alles, maar dan heel sterk en goed gecombineerd.

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Dat is nog eens een antwoord! _O_:):

9. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand hier ook Schaduwval van hem gelezen? Volgens mij is het ooit eerder genoemd in dit topic maar heb geen idee meer. Die vond ik namelijk wat minder, maar ik denk dat ik hem eens moet gaan herlezen want ik weet niet meer waarom ik hem minder vond :+

Sowieso pluspunt aan V&V: Erril. Wat een eindbaas zeg _O_

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb die gelezen! Het was misschien minder. Maar alles is minder dan V&B! :+ Ik zelf vond het wel nog steeds een heerlijk boek. Al waren die 'humoren' soms wel wat vreemd, haha. :D

Dat die lul de serie nu eens eindelijk afmaakt. :mad:

11. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ohja, dat was zo'n dingetje inderdaad, die "humoren." Dat was wel apart ja :+

Is die serie nog niet af dan?

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nop. Midden in het verhaal gestopt. Wanneer is het laatste boek uitgekomen? 2006 ofzo. Sindsdien duizenden Sigma boeken geschreven, maar dit even afronden is te veel gevraagd. Er is ook al tijden op zijn site te lezen dat hij al een working title heeft voor het 3e deel en dat hij van plan in om er een dubbele trilogie van te maken...

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Yes Please! \o/ Met zo'n antwoord vraag je gewoon om een reactie van mij! :+

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Niet echt. Ik noem gewoon een feit.
    Ik vind zijn boeken hartstikke goed, maar ik irriteer me wel aan die lulhannes. Maak iets af waar je aan begint... je stopt gewoon niet halverwege een verhaal. De serie bestaat niet uit een paar losse op zichzelf staande boeken die in de zelfde wereld afspelen, het is echt een doorlopend verhaal. Het is alsof Tolkien na het 2e boek zou zeggen 'fuck it, ik heb er geen zin meer in'.
    Pff. :p

Komt dan hieronder de voorspelbare reactie van Modder over Shenmue en hoe hij zieliger is? 8)

edit: Dit was wel een hoopgevende tweet: https://twitter.com/jamesrollins/status/435637556672081920/photo/1
    Al ben ik blijkbaar zo wanhopig voor een nieuw deel dat ik al veel eerder had ontdekt dat hij een nieuwe site had. :+ Maar het feit dat ie het zelf meldt, met een plaatje van de godengebieder erbij... :D

Laatst bewerkt: 23 feb 2014
  15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik gun het je van harte. Ergens hoop ik serieus, help je zelf mee bidden als het moet, dat die boeken allemaal in de komende 5 jaar uitkomen. Niet alleen omdat ik graag zou willen dat je dan eens aan de even eens ''toffe'' SIGMA serie begint, maar ook omdat je hartkloppingen dan wat minder worden. ;):+

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Stel je niet aan, man. :+
    Over 5 jaar heb jij ook recht op zeuren. :cool:

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    like clockwork

18. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag eindelijk door het laatste gedeelte van Inferno geworsteld. Wat een enorme tegenvaller!! Het Bernini Mysterie en de Da Vinci Code vond ik echt leuk, maar het Verloren Symbool en Inferno bevielen mij totaal niet. Jammer, want beide boeken begonnen wel veelbelovend.

@Yellow: Zijn de Sigma boeken van Rollins beter dan de Langdon boeken van Brown? De symboliek en historische thema's vind ik namelijk wél erg leuk.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Er zit meer vaart in, dat vind ik zeker. Niet zo zeer spannender, maar wel boeiender. En de actie is ook gewoon erg goed, soms een beetje teveel toeval, maar dat heeft Brown ook. En de personageontwikkeling, zelfs over één enkel boek, is al enkele malen beter dan Brown. Als je het over alle boeken bekijkt zelfs vele malen beter. Ik geef je wel een cijferlijst voor de verschillende onderdelen:

Actie: 4/5
    Personageontwikkeling: 3/5
    Geschiedenis: 3/5
    Wetenschap: 4/5
    Spanning: 3/5
    Verhaal: 4/5-5/5
    Karakters: 4/5
    Locaties: 5/5
    Scenario: 3/5
    Achtergrondinformatie auteur: 4/5

Dit is wel over alle boeken bekeken. Zo denk ik er ongeveer over. Zandstorm is het eerste boek wat je zou moeten lezen als je interesse hebt. Het is later uitgegeven, maar speelt zich voor de originele SIGMA serie af, maar heeft wel met enkele personages te maken.

Hopelijk heb je hier wat aan! Stel gerust meer vragen!

Laatst bewerkt: 25 feb 2014
  20. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de heldere uitleg. Hetgeen ik mij in de DB boeken aan begon te ergeren waren de vele (onnodige) informatie over willekeurige standbeelden, die er kwa verhaal totaal niet toe doen. Ook de herhalende schrijfstijl begon mij te vervelen.

Voorbeeld (Inferno spoiler!):
    Het steeds herhalend beschrijven van de video van Zobrist. Het steeds maar afvragen waar het mickey mouse horloge is gebleven. Het tot in de puntjes omschrijven van een standbeeld.

Deel Deze Pagina