1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Dat doet James Rollins al stukken beter, en dat zal zelfs Dulle kunnen beamen via de Verboden en Verbannen serie, onder een ander pseudoniem.

Brown neemt nog wel eens een flink hakje met feiten, naast dat ook met van die serieus bedoelde beschrijvingen. Als dat echt allemaal klopt over dat horloge, dat heeft die echt al ten treure vaak gebruikt. Komt volgens mij in elk Langdon boek voor. Beetje inspiratieloos vind ik, terwijl een Rollins en een Steve Berry, eveneens sterke auteur, veel fijner zijn in hun onderwerpen en het beschrijven er van.

Probeer het maar eens. Rollins zijn actie is het beste te vergelijken met Indiana Jones, wat hij ook geschreven heeft geloof ik. Ik heb het dan alleen over de actie, verder niet.

2. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel overtuigd. Het volgende boek dat ik ga lezen wordt Zandstorm. Op dit moment ben ik bezig met de Alchemist, uit de geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel serie.

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Graag een recensie als je Zandstorm uit hebt! O-)O-)

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Je gaat toch niet naar Yellow luisteren? :+

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Jij bent te trots om toe te geven dat je dat wel deed met Norwegian Wood! :+

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie was ook al weer de eerste die dat boek had gelezen? :+

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik schaam me nog steeds voor het feit dat ik dat waardeloze boek heb uitgelezen. :+

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Je was het anders wel verplicht als vervend Murakami aanhanger. :+

9. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Onzin elke Murukami fan weet dat hij zelf het boek verschrikkelijk vind en leest het dus niet, ooit dacht ik zal vast niet zo erg zijn maar na die groene weilanden en het vliegtuig was ik het zat.

Daarnaast trouwens Never Fall Down gelezen erg sterk boek fictie maar gebaseerd op een echt verhaal. In mijn opinie geeft een goede kleine weergave van de verschrikkelijke dingen die gebeurd zijn in Cambodia in de koude oorlog.

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Mijn post was ook niet serieus hoor, net als die van Modder en Lizza ervoor. ;)

En persoonlijk vind ik hem ook wel ietsjes minder van bijvoorbeeld Jacht op het Verloren Schaap. Dat is de andere Murakami die ik gelezen heb. Met Schaap was ik heel erg kritisch t.o.v. van NW, maar ik moet dat bijna altijd eerst op mij in laten zinken voor ik mijn mening geef. :)

Het mooie aan Jacht was juist het dollen met je geest, daar waar Modder voor het lezen van NW al gelijk had door te stellen dat NW zoetsappig was. Ik zal niet zeggen dat de aanhouder wint in deze discussie, want ik wist sowieso wel dat Modder hem zou lezen. ;)

Hetzelfde denk ik overigens van Zandstorm en Dulle, als die tenminste leert te geloven dat James Rollins / Clemens dezelfde schrijver is met bijna hetzelfde avontuurlijke concept.
    Ik moet alleen niet teveel mijn mond opentrekken, anders leest die hem nooit. Hij hoeft alleen maar leren te geloven dat Rollins evengoed is als Clemens. :+

Sorry Dulle als ik er weer teveel op aandring, maar ik geloof oprecht dat je het erg tof gaat vinden. :thumbs:

En sorry iedereen als ik wat teveel erkenning wil voor mijn aanraders. ;):+

Laatst bewerkt: 1 mrt 2014
  11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dan heb je het slechtste stuk van het boek niet eens gehad. :+

12. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Modder heeft ook een keer een boek gelezen hoor.. :+

@Yellow, ik had laatst bijna Zandstorm in de bibliotheek besteld, maar het is uiteindelijk toch V&V geworden. Dit jaar ga ik hem wel een keertje lezen, ben wel benieuwd naar zulke boeken. Die van Dan Brown hadden me ook positief verrast.

Net trouwens begonnen in het nieuwste boek van Carlos Ruiz Zafon, Marina. Wat een heerlijke schrijfstijl heeft die man toch, die zinnen. _O_
    Pas op pagina 50, maar qua mysterie en duisternis zit het weer prima.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2014
  13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Yellow, onthoud eens wat ik zeg. IK HEB AL ROLLINS BOEKEN GELEZEN. Ik ken de kwaliteit. Zeur niet zo door over dat boek.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Sorry Hermione, zal ophouden. :+:):

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Gisteren was blijkbaar Wereldboekendag

Wat hebben jullie voor je boeken gedaan? :+ Extra goed afgestofd? Extra veel ezelsoren gemaakt?

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ezelsoren. :'-(
    Toevallig heb ik gisteren mijn nieuwe boekenkasten ingeruimd.

Volgende week Boekenweek, iemand hier die dan nog speciaal een boek koopt? Dit jaar in ieder geval een boekenweekgeschenk van Wieringa (van oa. Joe Speedboot)

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nah. Die boekjes zijn nooit iets wat ik ook daadwerkelijk wil lezen, dus speciaal daarvoor ga ik het niet doen.

Al heb ik nog steeds geen ECI bestelling gedaan. :+ Door dat gedoe met het eventuele faillissement. Dus waarschijnlijk krijg ik wel weer dat geschenk. Dat kan dus op de stapel met vorige geschenken die ik niet lees. :p

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze ook nooit gelezen die boekjes, maar vind het wel altijd leuk om deze week een boek te kopen.
    Ohja, die ECI bestelling. Moet ik ook nog doen, normaal krijg je nog wel een herinneringsmail, en stiekem heb ik ook helemaal geen zin om daar meer iets te kopen. Ik zie wel.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik denk dat ik in elk geval wel even langs mijn boekentempel ga. Ik kijk sowieso al standaard even bij de thrillers en de fantasy, ook omdat de schappen naast elkaar staan. Benieuwd wat te te koop hebben, maar ik hoop natuurlijk op meer nieuws van mijn favo schrijvers. Ik wacht nog altijd op de lentebrief van Luijtingh en De Fontein. :9

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Er is nu wel extra korting bij de ECI, ipv 7% nu 14% op het eerste boek en op het 2e boek 40 ipv 20%. Dat kan flink wat schelen.

Deel Deze Pagina