1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Kunnen ze nog meer geld verliezen en toch failliet gaan. :+

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zolang ik mijn boeken maar met korting krijg. :+

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh nou dan toch maar even kijken of er wat is. ECI is trouwens toch gewoon overgenomen nu door een ander bedrijf? Volg het eigenlijk niet zo meer.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ja en Polare schijnt nu ook gewoon een doorstart te maken onder verscheidene nieuwe eigenaars.

Boekenweek is in elk geval weer een goed excuus om nieuwe boeken aan te schaffen.

Ok, lees al een lange tijd niet meer echt, maar daar staat tegenover dat het ook al maanden geleden is dat ik een boek gekocht heb. Bizar gewoon gezien ik voor het op mij zelf gaan wonen toch elke 2 weken ongeveer een boek verslond. :+8)

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee Polare is gewoon voorbij, maar daar sluiten ze per winkel. Zoals bijvoorbeeld in Nijmegen hebben ze door crowd-funding die Polare gered, maar mogen ze niet onder die naam verder (maar wel met de oorspronkelijke naam voordat de Selexyz alles overnam)
    Ik vind het trouwens wel apart dat ze nu nog open zijn om hun voorraden te verkopen, op zich wel slim, maar ik ga daar echt niks meer kopen. Dan ga ik wel naar een boekenwinkel hier in dorp.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat gaan ze ook in Maastricht proberen! Die awesome kerk/boekenwinkel moet behouden blijven, dus ik hoop dat het lukt.
    http://www.limburger.nl/article/20140308/REGIONIEUWS06/140309028/1321

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Weet ik dat ook weer! :thumbs:

@ Dulle: Als ik ooit eens in Maastricht kom, dan wil ik daar zeker een keertje kijken. Dus ja, hoop dat die behouden blijft. :thumbs:

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Door al die internetsites zoals Bol zijn er niet veel boekenwinkels meer over. Zo kun je wel zorgen dat er een boekenwinkel in je plaats blijft, slim gedaan.

Ik blijf me erover verbazen dat er nog maar zo weinig boekenwinkels over zijn. In het centrum van Amsterdam zit er volgens mij niet eens meer een boekenwinkel. (afgezien van een Engelse shop en de Ako op het station, en iets verder Polare Scheltema die dus in principe ook dicht gaat)
    Dan hebben we hier in Lisse nog mazzel met 2 boekenwinkels en een AKO.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Hier een Bruna nog, maar dat is niet echt boeken, en een van der Velde, die onder Libris vallen. Libris gaat volgens mij wel goed, maar die hebben ook een goed concept voor zover ik dat weet.

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik las vandaag ook weer in de krant hoe de verkoop van (papieren?) boeken terug blijft lopen. Ik denk dat ik een verkeerd beeld heb gekregen door dit topic. :+ Het loopt hier meestal relatief goed, en dat voor een gaming forum! Dan moet het voor de rest toch ook wel goed gaan?!
    oh, niet dus. :p

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    De Vries. _O_

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    De boekenwinkels zijn ook erg achterhaald vind ik persoonlijk, daarnaast met die prijzen in Nederland bestel ik al me boeken in het buitenland, aangezien ik toch in het engels lees.

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, ik vind het altijd wel wat hebben. Vooral als het een grote boekenwinkel is zoals bijvoorbeeld De Vries. Niet hypermodern en strak design, maar gewoon alles in kasten en tafels, met verschillende ruimtes en alle boeken die er zo'n beetje in het Nederlands zijn. Dan vind ik het heerlijk om er elke week even doorheen te lopen om te zien of er nog iets nieuws is. En daar werken ook gewoon mensen die je bijvoorbeeld ook iets aan kunnen raden. Een AKO of Bruna vind ik al niet eens een boekenwinkel, dat is zo beperkt en medewerkers komen niet verder dan de top5 best verkochte boeken.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Niet dat ik er veel koop, maar ik vind het altijd wel leuk om even bij De Vries rond te struinen als ik in het centrum ben. Sowieso heeft Haarlem een bazencentrum, imo veel leuker en gemoedelijker dan bijvoorbeeld Amsterdam.

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    In Canada had ik vlak bij werk een leuke boekenwinkel, met een koffiebar erin dus altijd handig als je zit te twijfelen. Pak je een boek, haal een kop koffie, lees het eerste hoofdstukje door en dan beslissen meenemen of laten liggen. Al is het behoorlijk moeilijk na één hoofdstuk het boek weer weg te stoppen.

16. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Zou vreemd zijn als het dicht ging, het is daar elke dag stervensdruk.

Btw: "S." is weer beschikbaar bij bol.com, de vorige keer toen ik het boek noemde, waren er een aantal mensen die het boek ook nergens konden vinden. :)

17. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem al uit Engeland geïmporteerd. Heb alleen nog geen tijd gehad om hem te lezen.

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    De overgave van Japin gelezen. Heftig verhaal, wat dan toch goed weg leest. Heb het boek in 3 dagen uitgelezen- wat toch wel een record voor mij moet zijn :)

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi boek inderdaad, vond ik ook gelijk de beste van Japin. 3 dagen is trouwens best snel. ;)

Vandaag even mijn collectie Murakami compleet gemaakt, vind toch dat ik ze allemaal moet hebben. Na de aardbeving gekocht, en 2 titels als tweedehands besteld bij Bol (nog nooit gedaan eigenlijk, hopelijk zien ze er een beetje fatsoenlijk uit). Als het goed is heb ik dan alle boeken in de oude versie.

En vandaag ook het nieuwste boek (zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje) van Jonas Jonasson gekocht, had hem laatst al gelezen, maar hij is toch wel de moeite waard om te hebben. Daarbij gelijk boekenweekgeschenk. Morgen krijg ik als het goed is een 2e exemplaar. :p

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Aan deze beschrijving heb ik dus helemaal niks. :+
    Wat is het voor boek?

Deel Deze Pagina