1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Literatuur/roman-achtig ofzo. Je volgt het leven van Nombeko, die heel wat mee maakt. ;) Vaak bijna absurd en waarschijnlijk niet geloofwaardig, maar wel met veel humor en vlot geschreven. Echt zo'n boek om met verstand op nul te lezen. Ik heb zelfs moeite om te beschrijven wat ik ervan vind. Zag dat ik op GR ook geen review had. En die beschrijving voldoet precies. :p

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Verstand op 0? Perfect! :+

Klinkt wat Murakami-achtig, of heb ik dat mis?

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet echt. Bij Murakami is het meer mysterie en vreemde gebeurtenissen, een beetje zweverig zeg maar. En bij Jonasson is het meer absurd. Een Zuid-Afrikaans meisje dat een meestergenie lijkt te zijn, en vervolgens jaren een atoombom onder haar hoede heeft die ze van de Israëlische dienst heeft gejat. :p

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, ok. :+ Ik dacht dat ik van Murakami ook wel eens een dergelijke omschrijving had gelezen. 'absurd, humor, vlot geschreven, wtf,'. Had nooit door dat Murakami ook wel als... zweverig werd gezien!

Het is dat je het een roman noemde, anders ging ik nu opzoeken hoe duur het boek is! Je omschrijving klinkt iig zeer aantrekkelijk. :p

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Zoetsappig zou je ook als zweverig kunnen opvatten en in dat geval ken je de discussie tussen mij en Modder over Norwegian Wood. Jacht op het Verloren Schaap van Murakami is dan weer totaal anders. En als je Modder mag geloven, Lizza ook trouwens, dan zijn zijn boeken zoals 1q84, de Opwindvogelkronieken en Kafka op het Strand nog weer totaal anders, zelfs los van elkaar. :+

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Om het vervolgens nooit te lezen. :+

Ga weg man, Norwegian Wood kun je gewoon met 1 woord omschrijven: Kut. :p

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    'Nooit' is een groot woord. Ik ben van plan ieder boek te lezen hoor! Ik ga gewoon niet zo snel. :+

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pf, Bol.com. :mad: Had ik een boek besteld, krijg ik dat irritante boekenweekgeschenk er niet bij. Had hem juist nodig zodat we zondag gratis konden reizen.

Ieder boek lezen, wauw. Ik heb volgens mij al een tijdje geen updates meer van je gezien, of wel? Leesdipje? :+

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Van mij?
    Nah, ik heb een fikse verkoudheid gehad waardoor ik een hele tijd geen puf en zin meer had om 's avonds nog te lezen. Maak je maar niet ongerust, leesdipjes bestaan bij mij niet! :+

Wel jammer. Ik lag zo mooi op schema. :p

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ok. Ik heb als ik ziek of verkouden ben juist zin om mijn bed in te duiken en lang te lezen. ;)

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Oh bah nee, ik ben dan moe en wil slapen. :+

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Je baalt nog steeds dat je het gelezen hebt? Of beter: Dat Murakami het geschreven heeft? :+

13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Is er iemand bekend met The Way of Kings door Brandon Sanderson, ik vraag me namelijk af wanneer het boek in het Nederlands zal worden uitgegeven.

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Wat kan het mij schelen dat Murakami een kutboek heeft gescreven? Zo lang de ratio kutboeken/topboeken maar kleiner dan 0.1 is. :+

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Denk dat je nog even moet wachten weet alleen dat het 4e deel van de mistborn trilogie uitkomt in Nederland in september

De held van weleer

Dus als je zijn eerste drie delen en elantris al gelezen hebt en je wilt niet in het engels is het nog even wachten op een volgende vertaling.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dat is true, heb hetzelfde hoor met mijn favo schrijvers. :+ Als je de Cotton Malone serie van Berry zou lezen, over het algemeen erg tof, dan zou je Het Venetiaans Bedrog ook erg kut vinden. Al was het maar om het scenario. 8)

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Huh, Mistborn is toch een trilogie? Heb ik juist die boeken van de bibliotheek geleend omdat het 3e deel uit is in het Nederlands. Die overigens Held van weleer heet, zoals die in jouw link. ;) (en die is al sinds januari uit) dus ik snap er niets meer van.
    https://www.goodreads.com/book/show/18189789-de-held-van-weleer

18. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Mistborn was een trilogie inderdaad. Daarna kwam The Alloy of Law uit die zich een tijd later afspeelt en het eerste deel is uit Wax and Wayne trilogie. Het tweede deel uit The Stormlight Archive, Words of Radiance is deze week uitgekomen in Nederland.

19. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Als het goed is wil die 2 nieuwe trilogies maken in de wereld van mistborn, dus boek 4 van de mistborn wereld word dus weer een nieuwe trilogie. Daarnaast mijn fout wist dat deel 3 uit was en zag dat die uitkwam dus dacht dat het deel 4 was.

Blij dat ik ze in het engels lees, makkelijker en duidelijker te weten wanneer ze vertaald worden :). Wel meteen weer zin om er één van hem op te pakken, mistborn trilogie was wel een erg gave.

Ook gelijk gekeken of er een release date stond voor de derde in de kingkiller chronicle, stond er deze comment van de schrijver (en helaas nog steeds geen date).

Patrick added it · (Review from the author)

Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
  20. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Zeker benieuwd waar Rothfuss mee gaat komen. Erg toffe schijver :) Lees je ook The Stormlight Archive Named? Duurt even voor je er in komt maar damnnnn dan is het ook awesome :D Tweede deel is daar dus net van uit.

Deel Deze Pagina