1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Momenteel met veel plezier bezig in The Bartimaeus Trilogy van Jonathan Stroud. De beste man schrijft heerlijk en weet een intrigerende wereld te schetsen met veel humor. Lijkt ietwat op Harry Potter maar heeft genoeg eigen smoel. Zeker een aanrader!
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nieuwe Glenn Cooper in huis gehaald. Zo te lezen ook de afsluiter van de ''Vectis'' trilogie.
    Die auteur weet echt een gruwelijk goede constructie in zijn boeken te verwerken, met-
    name in Boek der Doden, het eerste deel in een serie. Nu zo benieuwd hoe het afloopt.
    Weet al wel dat we weer afwisselen tussen heden en verleden, iets wat deze auteur-
    grandioos beheerst.
     
  3. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Objectivisme inderdaad, maar dat gedachtegoed heeft ze toch vooral tot uiting gebracht in wetenschappelijke artikelen. Er zijn wel dingen te herkennen in het boek, maar dat maakt het alleen maar interessant. Inmiddels bijna uit, dus ik koop Atlas Shrugged snel.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    God, die nieuwe site van de ECI is irritant. Past net niet helemaal op mijn scherm. :+
    Het lijkt gelukkig wel alsof het aantal boeken dat geldt als 'Lid' afname is toegenomen. Denk dat ik dan toch nog lid blijf.

    Helaas hebben ook zij niet De Nieuwe Tijd. :p

    (ik had me vergist en dacht dat het nieuwe kwartaal al begonnen was, dus ik zat rond te neuzen op de site 8))
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2014
  5. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Metro 2033 boek besteld, ben benieuwd! :)
     
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    In de laatste hoofdstukken komt haar ideologie wel een stuk sterker naar voren (in de climax van het verhaal), maar niet vervelend vind ik. Vind het echt een heel interessant boek, omdat het een illustratieve weergave is van haar ideologie, maar naast dit gewoon leuk om te lezen. Ben niet zo ontzettend thuis in de literatuur, maar dit is volgens mij wel echt een classic in het wereldje.

    Echt food for thought, en ik denk dat iedereen hier wel iets uit kan halen ook, hoe dichtbij of hoe ver je er ook vanaf staat.
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Heb hier in mijn opleiding enkele werkgroepen aan besteedt. Erg interessante vrouw met bijzondere ideeën die zelf uiteindelijk zo hypocriet als de tering bleek en zielig en alleen overbleef. Wil sindsdien zeker haar boeken nog eens lezen want mijn interesse was zeker gewekt. Hoorde van een medestudent dat haar boeken inderdaad erg goed zijn ondanks haar radicale wereldbeelden. Eens kijken of ik ze goedkoop op de kop kan tikken.
     
  8. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    zeker doen :)
     
  9. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Thanks Jingga voor de info, heb hem maar even opgepikt zal er binnenkort mee beginnen. Nu nog even bezig met ''The Remains of the Day'' van Kazuo Ishiguro op de helft en ga dit weekend er weer lekker rustig voor zitten en waarschijnlijk uitlezen.
     
  10. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    Had het op 150 staan, maar door een paar veel te dikke boeken ga ik dat waarschijnlijk niet meer redden.

    [​IMG]
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Holy shit. :+
    Lizza, je hebt een concurrent!
     
  12. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dan lees je echt elke 2/3 dagen een boek uit.. dafuq.
    Heb je nog wel andere hobbies of werk/school dan?

    ohhh graphic novels. Zo kan ik het ook
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    /Mod Als je al weet dat het niet mag, doe het dan ook niet Yellow.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2014
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    wtf is this shit:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een script verkopen als boek 8) In het vervolg toch maar even het boek opendoen voor ik het aanschaf. Nooit gedacht dat dat nodig zou zijn.
    Jammer, leek me verder een leuk boek maar op deze manier is het niet te lezen. :mad:
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, eindelijk een beetje door mijn leesdip aan het komen, bezig in the maze runner trilogy van james dashner.
    Ik had trouwens toevallig wat luisterboeken in mijn bezit gekregen, maar ik ben er nog niet echt over uit wat ik daar van vind. Ik had er een geluisterd van de serie van John Flanagan, maar die had ik natuurlijk al gelezen en op een of andere manier spreek je namen toch anders uit in je hoofd. De eerste helft van het boek zat ik me een beetje te irriteren aan de uitspraak van de voorlezer, en dan vooral de engelse manier van namen uitspreken (wat op zich wel logisch is). En ik was begonnen aan het eerste boek van HP (<3 ) maar daar zet die vent een stemmetje op als hij verschillende personen nadoet. Irritant!
    @Dulle, jij had toch ook wat luisterboeken, wat vind jij daarvan?
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind ze in het begin iedere keer wennen. Alsof je terug in de tijd gaat en voor je voorgelezen wordt door je ouders :lol: De stemmetjes zijn altijd de eerste paar hoofdstukken stom en kinderachtig, en in het geval van Harry Potter erger je je er ook aan dat hij vaak (bv) geïrriteerder klinkt dan je het zelf had voorgesteld.
    Maar na die aanpassingsperiode van een hoofdstuk of 2/3 vind ik het altijd wel lekker om naar te luisteren. Je merkt niet meer dat de stemmetjes door dezelfde persoon wordt gedaan. Ik luister zelfs nog steeds regelmatig naar de HP luisterboeken! (zit nu op het einde van boek 5)

    Ik heb daarnaast ook een hoorspel beluisterd. Daar irriteerde ik me toch aan een stemmetje op een gegeven moment. Ze hadden allemaal verschillende acteurs voor de verschillende rollen. Niet altijd al te best geacteerd, maar goed. Maar het 9-jarige meisje werd met zo een overdreven piepstem gespeeld dat het lachwekkend was. Viel gigantisch uit de toon.
    Of dat meisje had echt zo een piepstem. In dat geval bied ik mijn excuses aan aan haar! :oops:

    Ik moet weer eens nieuwe kopen! Dank je. Je gaat me straks geld kosten. :p
     
  18. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Vraag me af of een horrorboek spannender/enger kan zijn dan de/een film?
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ligt eraan wat jij spannend vindt aan een horrorfilm. Als het die schrikmomenten zijn met veel/plotseling geluid en lawaai... dan is de film altijd spannender.
    Als het gaat om goede spanningsopbouw dan kan een boek minstens zo spannend zijn.
     
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    Okéééé nu in The Shining - Stephen King bezig ! :)
     

Deel Deze Pagina