1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Weet niet eens meer hoe ik daar heet. Menorius of Yellow13NL geloof ik. Menora niet volgens mij. Lange tijd niet geüpdate, maar het moeten ruim veertig boeken zijn, meeste series.

    Wat zoek je precies? Matterhorn van Karl Marlantes is echt een boek van het decennium wat mij betreft. Moet je echt gelezen hebben. De man heeft zelf ervaringen in de Vietnam oorlog en als je het boek gelezen hebt, snap je al ruimschoots waarom die man er dertig jaar over gedaan heeft om het af te krijgen. Als roman vind ik het niveau Pullitzer prijs, maar weet niet of die organisatie dat ook doet voor geromantiseerde verhalen. In ieder geval raar dat ik nooit iemand anders hier over het boek gehoord heb.

    Als andere tip is de spannende doemdag serie van Glenn Cooper goed. Het eerste boek steekt erg goed in elkaar, daarna iets minder. Steve Berry en James Rollins lezen ook heerlijk weg. En als je het boek De Laatste Tempelier van Raymond Khoury kan vinden, dan heb je één van de beste openingen in een boek in jaren. Veel geschiedenis, maar daar ben ik dan ook gek op.

    Matterhorn is echt een pre boven alle andere boeken. :)
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik zie net pas dat de nieuwe Stuart Turton eind dit jaar uitkomt! Excited!
    Ben een instant fan geworden van de man na Evelyn Hardcastle.

    [​IMG]

     
  3. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Is de vertaling van Evelyn Hardcastle goed?
    Lees meer en meer in het Engels maar heb altijd het gevoel dat ik zaken mis door de taal zelf. Dit tegenover dat ik slechte vetalingen echt haat. (jemig, nou, en dergelijke in zinnen)

    Momenteel bezig in The Way of Kings (Engels) van Brandon Sanderson. Fantasy aanrader!
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb Hardcastle in het Engels gelezen, maar als je denkt veel zaken te missen door de taal, dan zou ik deze lekker in het Nederlands lezen. Het is al een lastig boek met zo'n 30-40 personages om te onthouden, dan zou ik me geen zorgen willen maken over de taal.
     
  5. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Top! Wordt mijn volgende to read, ik ben benieuwd :thumbs:
     
    ArtificialFaith vindt dit leuk.
  6. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Lees ‘m nu in het Nederlands en is prima te doen. Erg tof boek ook, vlieg er door. Een goede tip! Hiervoor de Millenium reeks gelezen, maar na Stieg was het wel een stuk minder.
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Norse Mythology van Neil Gaiman besteld, ben benieuwd. Cover alleen al zo goed dat ik ‘m niet als ebook heb gehaald.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Toch het eerste boek van The Witcher gekocht. Wel in het Nederlands, maar dat Hekser lees ik wel overheen. Na de serie een beetje hooked geraakt. Binnenkort aan beginnen hopelijk. :)
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik wacht je review af. Vond American Gods heel tof maar dit is wel wat anders zo te zien.
     
  10. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ben ook aan dit boek bezig. Lees er zo doorheen, echt heel leuk. Enige wat ik soms mis (vanwege m'n nieuwsgierigheid) is wat meer achtergrond informatie bij de avonturen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    De eerste 3 heb ik nu 2 keer gelezen en die lezen heerlijk weg. 4e deel had ik wat meer moeite mee maar vind ik nog vermakelijk, maar met het 5e deel ben ik gestopt na een pagina of 50. Het heeft vrij weinig meer met de originele boeken te maken en was stukken slechter geschreven.
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Deel 1 en 2 waren echt heel goed. 5 was echt minder, maar vond 6 dan wel weer tof. Maar vooral door de setting die ik interessant vind. Had ook weinig meer met het origineel te maken en werd allemaal wat ver gezocht.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik lees hier en daar wel dat het later wel beter wordt. Bijvoorbeeld met de politieke verhoudingen van Nilfgaard. Er schijnt dus wel een keer uitgelegd te worden waarom ze de Yeruga oversteken en het Noorden onder de voet lopen. En meer van dat soort zaken komen volgens mij later aan bod.
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Oh men, Evelyn Hardcastle was echt geniaal tot en met de laatste bladzijde. Wat moet ik nu gaan lezen? :-(

    Morgen krijg ik De Moord op de Commendatore binnen. Ben benieuwd.

    Iemand suggesties in de thriller/detective hoek?
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Laat even weten hoe De Moord van Commendatore is! Ik ben enorm fan van Murakami, dus dat kan niet mis gaan.

    Evelyn Hardcastle is echt het tofste boek dat ik in jaren heb ontdekt. Ben blij dat het hier ook enorm in trek is. Als alles goed gaat komt de nieuwe van de schrijver eind van het jaar!
     
  16. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Dan ben ik een uitzondering die Evelyn Hardcastle niet zo speciaal vond.
    Ik zat er nooit echt helemaal in en vond het wat stroef geschreven.

    "Ik ben pelgrim " vond ik een hele goeie thriller!

    Dennis Lehane vind ik ook vaak leuk, lekker zwart. Aanraders zijn Mystic River en Gesloten Kamer (Shutter Island, je kent het verhaal door de film dus eigenlijk al...)
     
  17. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Eerste indruk? Heb hem zelf ook op m'n verlanglijst staan.
     
  18. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Mocht iemand Joe Speedboot nog niet hebben gelezen en je leest graag dan moet je die echt even oppikken. Nog steeds het beste boek wat ik gelezen heb.
     
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    En het verhaal van Mystic River kennen we van Mystic River

    EDIT: Ik vond Joe Speedboat wel een beetje boekenlijst-Giphart-hip hoor
     
  20. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Kan ik mij voorstellen: Ikzelf lig liever 4 weken op de IC dan dat ik een boek genaamd Mystic River moet gaan lezen.

    Kwestie van smaak :+
     

Deel Deze Pagina