1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat had je juist niet moeten zeggen, nu begint 'ie er niet aan. :p

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Nu op 250 pagina's van Game of Thrones. Tot nu foe heb ik alles nog gezien in de series. Erg leuk boek :)

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
  4. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Oh sowieso altijd alles op volgorde ;)
    Gisteren begonnen in Black Order. Elementenvan Nazi semi-occulte wetenschap zijn altijd leuke settings (indiana jones, hellboy comics) dus ik ben benieuwd wat hij hiervan brouwt!

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Weet je waar ik me nou al het hele boek aan irriteer?
    Dit:

Dat de tekst/art niet goed gecentreerd staat. Argh :+ Iedere keer staat het hoofdstuknummer en datum teveel naar links. :p

Dat wordt maar 1 ster op GR! ;)

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Persoonlijk vond ik hem niet de minste, dat was Steen der Wijzen, maar er zitten een paar momenten in dat ik denk, fuck, nee, liever niet. Te lang geleden dat ik hem las en het enige boek in de SIGMA serie die ik niet op normaal formaat heb. :mad:

Hof van Eden, een losstaand boek, heeft ook hele leuke dingen, maar daar schiet Rollins voor zijn doen veel te ver door.

De beste die ik gelezen heb van hem was Het Laatste Orakel en Dag des Oordeels. HLO omdat het mij een beetje persoonlijk trof, op een hele emotionele manier aan het einde.

Hij schrijft echt goed, maar hou alle personages goed in de gaten deze serie, tot die sexy dame van Het Gilde aan toe. :9

7. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Seichan bedoel je? Die boeit me ook het meest :) ben benieuwd wat haar motieven zijn...
    Grappig dat jij 'map of bones / steen der wijzen' de minste vond. Na een wat trage start vond ik hem namelijk best tof, leuke mix van religie en wetenschap. Ik vond alleen de vrouwelijke hoofdrol een beetje een vlakjes, maar ach.

Heb jij zijn boeken buiten de sigma series wel eens gelezen?

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik wel. Zeker de moeite waard.

Jij weet hoe het werkt. :cool:

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja, Hof van Eden, of Altar of Eden in het Engels. Alleen die, maar bij Steen der Wijzen vond ik vooral dat er veel te veel toevalligheden waren. Bijvoorbeeld een scene waarbij 1 of 2 vast zitten en een sleutel nodig hebben.

Hof van Eden vind ik te ver door slaan vanaf het moment dat ze eindelijk weten wat er in het schip ligt wat ze dan vinden. Daarna wordt het alleen maar erger.

Monk vind ik persoonlijk het leukste personage. _O_

10. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Weer even een tijd geleden, ben begonnen aan het 2e deel begonnen van 1Q84 en ondanks dat ik de eerste niet heel boeiend vond zit ik er nu helemaal in. Of het komt omdat de lange introducties over zijn en er behoorlijk wat vaart in zit of dat het gewoon een tijdelijk iets was weet niet.

Daarnaast verwacht ik aardig wat meer te lezen, geen werk meer dus meer tijd over om een boek op te pakken. Daarnaast is het altijd lekker om langs een meer in een hangmat een verhaal te lezen.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Waar de fuck woon jij dan? 8)

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Game of Thrones is awesome :D

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Begonnen aan Geen Tweede Kans van Harlan Coben. Kent iemand het boek en/of de schrijver???

Het Tempeliersboek van mijn broertje, van auteur Alan Butler, ook uit. Eerste klas geschiedenis en ben ook meteen heel wat kennis rijker. _O_

14. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb een aantal Coben's gelezen. Goede spannende page-turners, maar lees er niet te veel achter elkaar. Hij heeft n redelijk vaste formule, dus dan wordt het wat eentonig.

15. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen op reis naar India. Zal daar ook aardig wat lezen denk ik, dus tijd om de eReader te updaten. De volgende series boeken staan er al op, maar hebben jullie nog suggesties verder? Heb de boekenwereld een tijdje niet gevolgd...

Nicolas Flamel (gelezen)
    Hongerspelen (gelezen)
    Game of Thrones
    Potter (gelezen)
    Tolkien (gelezen)
    Dan Brown (gelezen)
    Zafon
    Murakami (paar gelezen)

Waar houd ik van?! Tsjah. Ik vind de Dan Brown altijd lekker, spanning en historie met elkaar gemixed. Daarnaast vind ik het psychologische van Murakami ook erg leuk...

Gooi maar wat boeken mijn richting uit ;)

16. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Dit. Binnen zijn genre een erg goed leesbare schrijver maar was na een stuk of drie van zijn boeken er wel klaar mee.

Als je Flamel tof vond dan vind je de boeken van Jim Butcher waarschijnlijk ook nice. Iets volwassener in toon en opzet maar ook urban fantasy (en imo veel en veel beter dan Flamel boeken).

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ga ik naar kijken, thanks! Welke serie van Butcher raad je aan dan?

Zoek btw ook nog een goede autobiografie.

Laatst bewerkt: 8 okt 2013
  18. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    De Dresen Files.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    De Cotton Malone serie van Steve Berry, in de trent van Dan Brown, maar dan smakelijker om te lezen dan alleen spanning. Als je van geschiedenis houd is dit een must en James Rollins zijn SIGMA serie is ook een hebbeding.

Ik lees alleen geen Oorlogstitels in je post, maar mijn aanraders daarin staat ook in de OP.

20. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks beiden!!! Autobiografie heb ik ook al gevonden in de vorm van The Last Lecture :)

Edit: Crap, usenet verlopen... :+

Edit 2: Dresden Files zijn wel veel boeken :+

Laatst bewerkt: 8 okt 2013

Deel Deze Pagina