1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.216
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Ik dacht dat ik met 14 al veel had om te lezen. 8)

    De fantasy liefhebbers moeten onderstaande echt kijken. In de volgorde van de post, anders loop je dingen mis.
    Topverhalen voor een extreme low budgetprijs en dan dit werk afleveren. _O_
    Einde van de tweede film NIET spieken, maar gewoon kijken. ;)


     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    [​IMG]

    Jeej, gaat goed. :cool:

    Ik vind dat sowieso wel handig, aangezien ik nooit een boekenlegger gebruik en ik na een tijdje weleens kwijt ben waar ik was gebleven.
     
  3. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Wat voor programma is dat om bij te houden? Kon hem zo snel niet vinden in de openingspost. Lijkt mij ook wel handig namelijk.

    Iemand van jullie verder bekend met de thrillers van Camilla Läckberg? Die lezen echt heerlijk weg en haar manier van schrijven is gewoon een fijne manier om terug te lezen. Vele sprongen naar het verleden maar niet op een vervelende manier. Ben nu bezig met haar nieuwste boek Vuurtorenwachter. Maar daar zou ik pas aan beginnen als je haar vorige boeken ook gelezen hebt.

    Verder wacht ik op de serie Q/ dossier 64 - Jussi Adler-Olsen . Helaas nog even wachten tot 31 mei.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    www.goodreads.com

    Natuurlijk hebben een aantal XBW members al accounts. :)

    Overigens heb ik eindelijk A Short History Of Nearly Everything binnen.

    [​IMG]

    Ben ondertussen alweer op bladzijde 51 en ik knal er schijnbaar doorheen. Volgens mij heb ik deze al dit weekend uitgelezen. Erg intrigerend en interessant. Aangezien het een short history van bijna alles is gaat het niet overal pagina's lang diep op in, maar worden wel dingen globaal uitgelegd, zoals bijvoorbeeld het ontstaan van het universum vanuit singularity, waarna de Big Bang onstond, wat eigenlijk geen explosie is, en het universum in een luttele seconde bijna oneindig groot werd. Gelukkig brengt Bryson het op een leuke manier, zodat het voor de gemiddelde mens te begrijpen is. Zo komt ergens in het boek voor dat de dichtsbijzijnde intelligente beschaving waarschijnlijk op een afstand van 200 lichtjaar van ons verwijderd is en dat zelfs als zij ons dus kunnen zien met een telescoop zij de Franse revolutie zouden zien. Het boek zit gewoon vol met superinteressante informatie over het geheel om ons heen en is blijkbaar chronologisch geschreven, dus van het onstaan van een universum tot waar dit boek ook op uitkomt.

    Modder is heel erg hyped, dus zegt hij: Aanrader voor degene die niet alleen gekluisterd is aan fantasy en andere vormen van proza, maar ook wel wat inzicht wil verkrijgen in de dingen om ons heen.
     
  5. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet ik daar binnenkort maar eens aan beginnen dan! Heb al aardig wat boeken van Scandinavische schrijvers gelezen (Mankell, Larsson, Edwardson, Indridason), dus deze ook maar even proberen. Heeft iemand van jullie de boeken van Lupko Ellen (Moddergraf, Wraaktocht en Herenboer) wel eens gelezen? Dit zijn echte aanraders, zeker voor mensen die uit de omgeving Groningen komen. Momenteel ben ik bezig met de John Rebus serie van Ian Rankin. Altijd goed zo'n detective serie!
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2011
  6. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Je weet toch dat een roman niet altijd iets met romantiek te maken heeft? :+

    Ik ga vanavond maar een begin maken aan De Aanslag.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Roman...Romantiek. Lijkt me toch dat er een reden is dat ze het zo noemen? :+
    Niet dus? Altijd als ik er een tegenkom en de beschrijving lees ligt de focus toch erg op romantiek.
     
  8. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Een roman is gewoon een uitgebreid verhaal waarin de karakters uitvoerig zijn beschreven. ;)
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Pfft, wat een onzin. Dat noem ik een 'boek'. :+
     
  10. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Haha ik dacht ik zeg het even. Niet dat je alle romans niet gaat lezen omdat je denkt dat het een romantisch verhaal is. :p
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zowaar een boek van een NL schrijver wat me wel wat lijkt. :eek:
    [​IMG]

    Iemand er bekend mee? Is nu maar een tientje @ Bol.com (en misschien meer plekken)

    Ook nog 2 boekenseries gespot van Tad Williams. Schijnen beide niet slecht te zijn. (Anderland Serie en Heugenis, Smart en het Sterrenzwaard)
    Mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag begint al aardig vol te raken. :+
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Otherland is best goed, ik heb de eerste daarvan met veel plezier gelezen.

    Om 1 of andere reden ergens in deel 2 afgehaakt, maar geloof niet dat dat kwam omdat het zoveel minder was.

    Zal wer door iets nieuws afgeleid zijn geweest:+

    Let wel , het is geen doorsnee fantasy. Meer cyberpunk. leest een beetje zoals Diamond age van neal stephenson

    Zelf ook voor het eerst in tijden weer eens een boek gekocht

    [​IMG]

    zag m staan bij de Bruna toen ik sigaretten ging halen. Neil gaiman is altijd een favoriete schrijver van me geweest.

    Weet eigenlijk niet of dit een van zn boeken voor volwassenen is of meer voor de jeugd :+

    maar dat zien we morgen of overmorgen wel, ga ik lekker in t zonnetje zitten lezen. Veel te lang niet gedaan
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2011
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Erg toffe cover. Wordt je echt niet een beetje fantasy-moe na keer op keer die boeken te lezen? Misschien vind je daarom Elvenvuur ook zo slecht. :+

    Ik heb zelf ook nog een paar boeken op het oog, misschien ook maar eens een verjaardagslijstje maken. :cool:
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, Elfenvuur is gewoon slecht. :+
    En ik lees niet constant fantasy, dat lijkt alleen maar zo. Ik probeer het altijd af te wisselen met andere genres.
    Als ik kijk naar dit jaar
    De Getekende + Elfenvuur: Fantasy
    De Alchemist: Fantasie, maar niet fantasy (dus niet dat middeleeuws gedoe met orcs etc)
    The Ice Limit: Thriller. Denk ik.
    Excavation: Indiana Jones genre.

    Volgende boek wordt dan sci-fi denk ik. Dit jaar nog niet gelezen. O-)

    @ Delphiki: Dat is juist wat me erin aantrekt, dat het geen doorsnee fantasy is.
    Zelfde heb ik ook een beetje met Drakenvuur:
    [SPOILER1]
    [​IMG]

    Speelt zich af in deze wereld in 1925. Kan een leuke twist zijn op de andere fantasy boeken wat altijd in de middeleeuwen blijven steken en in verzonnen landen afspelen. Draken vs vliegtuigen in Europa :cool:

    Niet zó anders als Anderland is, maar toch anders genoeg om mijn interesse te wekken.[/SPOILER1]
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.216
    Leuk Bevonden:
    4.747
    @ DulleNL: Heb je Zandstorm nou al eens uit? :mad:
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoezo 'uit'? Ben er nog niet eens aan begonnen :+
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.216
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Foei, wil een impressie binnen twee weken. :+:mad:
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.216
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Heiden dat je bent als je hierover E Readers begint. Boeken hebben we het over, geen E Readers. :+
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Zo, eindelijk weer een beetje on track. Net eindelijk 'De zwarte met het witte hart' (Arthur Japin) uitgelezen, na er ongeveer een maand in bezig te zijn geweest. Interessant en een goede schrijfstijl, maar sommige gedeeltes waren zo saai dat het echt tergend langzaam ging. Normaal gesproken ben ik een fan van Arthur Japin, maar dit boek was toch minder dan zijn andere werk (zoals De Overgave). Uiteindelijk toch gewoon 3 sterren, dus niks mis mee.
    Nu beginnen aan 'De donkere kamer van Damokles' van Willem Frederik Hermans, ben benieuwd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina