1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Spel der Tronen binnen. Ik denk dat ik daar maar eens aan begin als ik het boek van mijn verjaardag uit heb. Ook daar moet ik nog aan beginnen, want had pas vannacht laat het boek Het Nostradamus Complot uit. Eigenlijks best wel een schijtboek, maar zat wel redelijk wat vaart in. Hoop vage shit over zigeuners en weinig uitleg over bepaalde termen etc. Niet kopen dus, tenzij je hem gratis krijgt.

@ DulleNL: Lees nu ff Zandstorm uit, want eind deze maand komt de nieuwe James Rollins uit. :+

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Yeah, heb van de woningstichting een gratis biebpas gekregen :thumbs:

Wat zijn boeken die ik als thriller/fantasy-liefhebber moet lezen volgens jullie? LOTR en Dan Brown vond ik beide bijvoorbeeld mooi en leuk om te lezen. Net als Millennium-serie.

Harry Potter moet ik sowieso gaan lenen :)

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe vaker je het vraagt hoe langer ik ermee wacht. :+

Verboden & Verbannen serie
    Erfgoed (Eragon / Oudste / Brisingr)
    De Dwergen

Jurassic Park / The Lost World en Excavation vond ik ook de moeite waard (is dat thriller? Vind ik altijd zo een moeilijk genre om te benoemen. O-))

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nice! Ik denk dat je even in de bibliotheek moet gaan kijken wat ze uberhaupt hebben, als het een kleine is dan hebben ze niet zoveel boeken. Harry Potter is sowieso bijna altijd uitgeleend, dus je moet een beetje mazzel hebben. :p
    Maar wel tof, veel goedkoper ook.

5. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ben ook maar lid geworden van de ECI. Lees vrijwel nooit meer tegenwoordig maar heb het altijd veel gedaan, tijd om daar verandering in te brengen.

Meteen maar dit besteld:

En de afgelopen tijd nog deze 2 gelezen:
    Maar dan het nederlandse boek. Angst en Walging in Las Vegas. Nog een gekkere trip dan de film :D

Prachtig boek! Elke letter die op papier staat, (nou ja niet helemaal, want vertaald) staat daar omdat de schrijver deze aan heeft geduid door met z'n oog te knipperen, het enige wat nog werkte aan zijn lichaam.

Laatst bewerkt: 12 mei 2011
  6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je van plan bent de boeken op korte termijn te gaan lezen, ben wel benieuwd wat je van Bernard vindt. :)

7. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Denk ik ook, maar ik zie wel! Almelo heeft drie vestigingen zelfa en die in het centrum heeft zes verdiepingen. Zit genoeg tussen lijkt me!

Thanks Dulle! Zal er zeker naar gaan kijken morgen!

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zo, Amazon is snel. 2/3 dagen sinds verzending. De boeken dus binnen.

[SPOILER1][​IMG]
    [/SPOILER1]

Jammer dat de pagina's van the Hunt for Atlantis zo cheap aanvoelen/uitzien, maar goed. Het boek was ook cheap. :+ Als het maar lekker leest. (maar toch, jammer. :p)

Ik moet nu toch echt eens gaan zoeken naar een oplossing voor het gebrek aan ruimte wat ik nu heb. Raak de boeken niet meer kwijt. 8)

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Je bent niet de enige. Ik moet er ook nog een stuk of 15, waarvan de dikste 768 pagina's is en die moet jij ook nog. :+8)

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.711
    Ach, als 768 pagina's alles is. :+

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook last van na de afgelopen dagen, heb maar even een nieuwe boekenkast gekocht. ;)

Boeken die ik deze week heb gehad/gekocht:
    [spoiler1]

De Alchemist.
    De jonge schaapherder Santiago heeft één grote wens: de wereld bereizen tot in alle uithoeken om zo uit te vinden hoe deze in elkaar zit. Zijn dromen over een verborgen schat zetten hem aan tot een zoektocht. Na veel omzwervingen ontmoet hij in Egypte de alchemist, die over grote spirituele wijsheid beschikt. Hij adviseert de jongen: 'Luister naar je hart. Dat kent alles, omdat het afkomstig is van de ziel van de wereld en daar ooit naar zal terugkeren (...) Waar je hart is, is ook je schat.'

Max Havelaar. In mijn ogen een must-read.

Het Diner.
    Twee echtparen gaan een avond uit eten ineen restaurant. Ze praten over alledaagse dingen. Maar ondertussen vermijden ze waar ze het eigenlijk over moeten hebben:hun kinderen. De twee vijftienjarige zoons van beide echtparen hebben samen iets uitgehaald wat hun toekomst kan verwoesten.Wat de situatie nog ingewikkelder maakt is dat een van de ouders de beoogde nieuwe minister-president van Nederland is. Er ontspint zich een bloedstollend verhaal dat zich binnen de tijdspanne van een avond voltrekt.

Ik haal je op, ik neem je mee.
    Een klein fictief dorp aan de Italiaanse Rivièra is het toneel voor twee adembenemende liefdesverhalen. Graziano Biglia is een veertigjarige playboy – met geblondeerd haar, zonnebankteint en strakke leren broek – die het buitengewoon getroffen heeft met zichzelf. Na veel gereis en talloze affaires is hij naar het dorp teruggekeerd om zich te settelen met zijn 'geliefde' Erica, die alleen maar op zijn geld uit is.

Gebroken licht.
    Op een stormachtige nacht vol sneeuw aan het begin van de jaren zestig verlost een jonge dokter zelf zijn vrouw. Tot hun verrassing wordt er een tweeling geboren. Helaas blijkt een van de kinderen het Down-syndroom te hebben. Omdat zijn vrouw door de verdoving te versuft is om te merken wat er aan de hand is, vertelt de dokter haar dat het meisje gestorven is. Hij geeft de baby mee aan een verpleegster, die haar meeneemt naar haar huis in plaats van naar een inrichting

De Koran, een vertaling
    De laatste jaren is er in Nederland geen ander boek verschenen dat zo veel teweeg heeft gebracht als de vertaling die Kader Abdolah maakte van de Koran. In alle geledingen van de samenleving, van politici tot politie, van gelovigen tot ongelovigen, van literaire fijnproevers tot niet-lezers: de eigenzinnige vertaling maakte vele stemmen los.

Voor het eerst konden alle Nederlanders kennismaken met een leesbare Koran. De 114 soera's werden op een nieuwe, chronologische manier gerangschikt en van een inleiding voorzien. Kader Abdolah gaf sinds het verschijnen van De Koran en De boodschapper honderden lezingen. De boeken zijn nu voor het eerst ook los verkrijgbaar.

Deze ga ik nog kopen met mijn boekenbonnen:

De Opwindvogelkronieken.

Het noodlot slaat wel erg hard toe bij Töru Okads: hij raakt zijn baan kwijt, zijn kat is spoorloos en dan komt zijn vrouw ook ineens niet meer thuis na haar werk. De tocht die daarop volgt, op zoek naar zijn vrouw en kat, brengt hem in contact met een aantal bizarre mensen, zoals twee gestoorde zusters, een tamelijk vreemde tiener, een oude soldaat die de slachtingen in China net voor de Tweede Wereldoorlog heeft gadegeslagen en een zeer dubieuze politicus. [/spoiler1]

12. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik heb vandaag De Aanslag van Harry Mulisch uitgelezen en het was ook meteen het eerste boek dat ik van Mulisch gelezen heb. Het boek heeft mij zeer verrast! Vooral de eerste episode was spannend en de gebeurtenissen die daar uit voortkomen zijn boeiend om te lezen (hoe je uiteindelijk achter het verhaal van de aanslag komt etc). Het tragische is dat de hoofdpersoon het verleden wilt laten rusten maar dat er altijd weer bepaalde personages verschijnen die hem met het verleden confronteren. Echt een aanrader! :)

Ik ga het boek deze week terugbrengen naar de bibliotheek en dan ga ik er waarschijnlijk weer een aantal lenen. Eens kijken of er nog andere spannende boeken van Mulisch zijn. :cool:

13. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Ben atm ook bezig met De Aanslag, vind hem ook wel tof, maar niet geweldig spannend eigenlijk. Ontdekking van de Hemel is Mulisch is awesome, die moet je zeker lezen.

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:

Spannende boeken niet, goede boeken wel. ;)

15. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Nou, ik ben dus net klaar met De Aanslag en vond het eigenlijk maar wat suf. Het begin is tof en dan is het allemaal hartstikke spannend, maar dat hele verhaal na de oorlog, vond daar maar weinig aan.

16. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ontdekking van de hemel is iets van 900 pagina's toch? Ik hoop maar dat ie lekker wegleest anders duurt het echt een eeuwigheid. :+ Ik ga vrijdag wel eens kijken wat ze in de bieb hebben liggen. Ik wil eigenlijk ook wel De Opwindvogelkronieken lezen, is dat wat? :)

17. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Ontdekking van de Hemel leest heel makkelijk weg, omdat het awesome is. Schrijfstijl is hetzelfde als De Aanslag imo.

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu ergens op blz 100 (van de 860 blz) en ik vind het echt een leuk boek! Het leest zeer vlot en het verhaal zelf loopt ook lekker.
    In de zomer ga ik ook aan de Ontdekking van de Hemel beginnen, echt een schande dat ik Neerlands beste boek nog niet heb gelezen. ;)

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.711
    Is De Opwindvogelkronieken al lekker mysterieus? ;)

Neerlands beste boek werd toch De Donkere Kamer van Damokles genoemd? Ontdekking van de Hemel is pas bij zo'n stomme internetenquete gekozen met maar 5000 stemmers. Maarja, ik moet hem ook ooit nog eens kopen/lezen.

Ik heb hier thuis ook nog De Avonden liggen. 2x zelfs. :lol:

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja mysterieus wel, al dat water. ;)
    Ik weet ook niet precies hoe dat zit met die top10, diegene die ik laatst had gezien was er inderdaad eentje van NRC, met 6500 stemmen. Maar ik denk dat over het algemeen De Ontdekking van de Hemel wel als beste literaire boek wordt gezien in Nederland, anders is het een beetje stuivertje wisselen met De Donkere Kamer van Damokles.
    Eigenlijk allebei wel must-reads, net zoals Max Havelaar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina