1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Kans is ook groot dat als De Donkere Kamer van Damokles (zelf nog niet gelezen) beter is, dat de Ontdekking van de Hemel toch snel gekozen wordt omdat bijna iedereen die veel leest dat boek ook wel heeft gelezen.

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag weer wat boeken gekocht. :)

- Een hele mooie in bruin leer gebonden editie van Oliver Twist.

-2x Haruki Murakami:

De Opwindvogelkronieken eindelijk! Ik was er al zolang naar op zoek, maar geen een winkel had hem.

Norwegian Wood, ben benieuwd maar hoor er wel heel veel wisselende verhalen over. Hij is nu trouwens ook verfilmd.
    Watenabe is een stille en buitengewoon serieuze jonge student in Tokio. Hij is dol op Naoko, een mooie jonge vrouw, maar hun wederzijdse liefde wordt getekend door de tragische dood van hun beste vriend jaren geleden. Watenabe went aan het campusleven en de eenzaamheid en afzondering die hij daar ervaart, maar Naoko kan de druk en verantwoordelijkheid van het leven niet verdragen. Terwijl zij zich verder terugtrekt in haar eigen wereld, vindt Watenabe aansluiting bij de andere studenten en voelt hij zich aangetrokken tot een jonge, onafhankelijke en seksueel geƫmancipeerde vrouw.

-En als laatste:
    Dagboek van een Geisha. Dagboek van een geisha is het aangrijpende liefdesverhaal over het leven van Sayuri, die als achtjarig meisje door haar vader wordt verkocht aan een geishahuis in Kioto. Daar wordt ze met harde hand ingewijd in de kunst van het verlokken en vermaken van machtige mannen.

3. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Als je deze mooi vindt kan ik je ook Snow Flower and the Secret Fan (snow flower en de geheime waaier) van Lisa See aanraden.

Wat ik iedereen kan afraden is Water for Elephants (momenteel draait de verfilming in de bios). Wat een saaie draak van een roman zeg.

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, je bent gewoon niet wijs. Dat vond ik een van de beste boeken die ik de laatste tijd heb gelezen. Een heel aparte, mooie sfeer dat circusleven, ik werd het vanaf bladzijde 1 in het boek gezogen. :)

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    De Genesis Erfenis. Heerlijk boek, ditmaal eens waar veel mariniers bij betrokken zijn. Vrij actueel en ze zitten achter een terrorist aan, fictief, maar Osama word ook nog genoemd. De boel word mooi opgebouwd. :thumbs:

6. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Nou, zo begon het wel... maar (spoiler voor de mensen die het nog willen lezen)
    ik vond de eerste 100 pagina's leuk, deed me erg denken aan John Irving en de setting was super sfeervol. Na die eerste 100 pagina's gebeurde er echter heel heel heeeeel weinig buiten het eindeloze om elkaar heen gedans van de hoofdpersonen. En als er dan eindelijk in de laatste 100 pagina's wat gaat gebeuren is het een redelijke anticlimax omdat de belangrijkste scene ook al helemaal aan het begin van het boek zat, als openings-scene. En ik vond de meeste karakters weinig genuanceerd en nogal voorspelbaar.
    Maar ach, het kan inderdaad aan mij liggen ;)

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Gisteren uitgelezen:
    :thumbs:
    Mucho beter dan het eerste boek. Josh is nog steeds een droplul en ik kan gewoon niet bevatten wat zijn gedachtegang is in sommige(/de meeste) situaties. Hopelijk wordt ie in het volgende deel snel vermoord. :+ Hij valt imo echt uit de toon in een boek wat voor de rest echt heel vermakelijk is.

En inmiddels zit ik nog met 2 moeilijke keuzes. :p
    1. Zal ik op Goodreads ook boeken toevoegen die ik vroeger gelezen, maar nu niet meer in mijn bezit heb/nooit van mij zijn geweest. Was eigenlijk eerst van plan om GR alleen te gebruiken voor boeken die ik op dit moment op de plank heb staan, maar het is toch verleidelijk om die paar andere boeken ook toe te voegen. Misschien een aparte shelf ervoor aanmaken... Hm...

2. Ik wil altijd precies de editie van een boek toevoegen wat ik heb. Maar, met bundels is dat irritant. Die hebben een apart ISBN nummer en voeg ik dus ook zo toe aan mijn library. Maar het komt er te staan als 1 boek terwijl het er dus eigenlijk meerdere zijn. Ook kan ik het pas als gelezen aangeven als ik alle boeken uit ed bundel heb gelezen. Irritant aangezien ik niet altijd alle boeken uit een bundel achterelkaar lees. :+
    Zoiets dus:
    En bv. Hitchikers 'trilogie'

Ja, Goodreads; serious business. :+

8. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    De Facebook Effect gelezen. Was nogal sceptisch toen ik The Social Network had gezien, het leek allemaal wat gedramatiseerd (logisch anders wordt het een saaie film). Maar was wel dusdanig nieuwsgierig dat ik het echte verhaal wilde weten.

Ik moet zeggen dat het echte verhaal nog vele malen indrukwekkender is dan de film. Mark Zuckenburg is een held _O_

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit weekend Een schitterend gebrek van Arthur Japin uitgelezen, was wel een prima verhaal maar zeker niet zo goed als zijn andere boeken.

Nu beginnen aan:

Nooit meer slapen is het meesterlijke verhaal van de jonge geoloog Alfred Issendorf, die in het moerassige noorden van Noorwegen onderzoek wil verrichten om de hypothese van zijn leermeester en promotor Sibbelee te staven. Issendorf is ambitieus: hij hoopt dat hem op deze reis iets groots te wachten staat, dat zijn naam aan een belangrijk wetenschappelijk feit zal worden verbonden. Deze ambitie hangt samen met het verlangen het werk van zijn vader, die door een ongeluk tijdens een onderzoekstocht om het leven kwam, te voltooien. Nooit meer slapen is een grootse roman over grote dromen.

En ik heb besloten om in de zomer aan Lord of the Rings te beginnen, ben benieuwd hoe ik zulke boeken vind. Misschien zit er wel een verscholen fantasy-addict in me ;)

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ga je heel erg leuk vinden, als is het eerste boek eigenlijks net als de eerste Millenium thriller. Je moet door de eerste 100 tot 200 pagina's heenworstelen. Zitten hele gave stukken in de trilogie. :thumbs:

11. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    In dat geval heb ik nog wel wat tips voor je als je klaar bent met LotR :)

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Woensdag waarschijnlijk mijn exemplaar van de Nieuwe James Rollins. Kan niet wachten. \o/

13. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Die heb ik vroeger gelezen voor Nederlands. Was een heerlijk boek met onverwachte omstandigheden in het verhaal en met mooie symbolische betekenissen als je ze herkent. Have fun!

14. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0

Hmm dat verklaart waarom mijn bladwijzer blijft steken rond 140... al 1.5 jaar lang :lol: Misschien maar een keer uit de kast halen en opnieuw beginnen.

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Magician van Feist uitgelezen. Wat een geweldig boek zeg! Ben blij dat ik weer ben begonnen met lezen, want zit er nu helemaal in.

16. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Zilverdoorn is een mooie opvolger ;)

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Wat een heerlijke reactie van mijn moeder ook als ik weer met boeken aan kom zetten zoals vandaag. ''Maar je moet nog een hele stapel (twee stapels eigenlijks) en je kunt er zowat een huis van bouwen.''

Gideon's Wraak gekocht en de opvolger van Boek der Doden door Glenn Cooper. Cooper schijnt echt een hele goed schrijver te zijn, want die man krijgt echt idioot veel reacties van de pers, positief wel te verstaan. Hopelijk kom ik er dit jaar nog aan toe.

Na mijn huidige boek is het even afwachten of ik nog voor mijn vakantie de nieuwe James Rollins heb, anders neem ik Spel der Tronen wel mee. Denk niet dat ik veel aan lezen toe kom op Kreta en in het vliegtuig kan ik me toch niet concentreren.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Nieuwe Steve Berry vandaag halen!!! \o/

Spel der Tronen word nog even uitgesteld.

Ik heb even zitten rekenen hoeveel pagina's ik nog moet, gewoon voor de gein, van het aantal boeken dat ik nog achter de hand heb.

Kom ik toch wel tot 5 tot 6.000 pagina's. :+8)

19. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Ben nu begonnen aan Wereldvrede van Louis Couperus. Vond deze een tijd terug in een kist van m'n opa, het is een vierde druk uit 1924 en de prijs staat er nog op, 2 gulden 50. 8) Vind dat oude Nederlands best wel cool.

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oeh, dat is wel heel vet! :D
    Dat zijn de beste boeken (sowieso Couperus) van die heerlijke oude vergeelde boeken met dat oude Nederlands erin. Heb er thuis ook een aantal staan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina