1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Glenn Cooper - Boek der Doden.
    Vervolg: Boek der Zielen.

En Game of Thrones is vrij low fantasy, dus je zou het eerste boek kunnen proberen.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Ja liefst wil ik geen Game of Thrones gaan lezen omdat ik seizoen 1 al ken en van seizoen 2 niks wil weten :+

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Kun je deze boeken proberen. Glenn Cooper - Boek der Doden ben ik nu mee bezig en ik heb het vervolg ook. Moet eerlijk bekennen dat het zeer knap geconstrueerde boeken zijn en je zit er al snel in. Misschien niet vreselijk spannend nog, maar ben nog niet zo ver ook.

Mocht je echt goede thrillers willen, dan moet je die stand alone boeken van Dan Brown maar eens proberen. Het Juvenalis Dillemma en De Delta Deceptie. Weet niet of ik het zo goed schrijf, maar via BOL vind je het zo. Die boeken zijn retespannend en voor de huidige prijs absoluut een koopje.

John Grisham - In het Geding is ook spannend, maar vooral boeiend omdat het over een rechtszaak tegen de gevreesde tabaksindustrie in Amerika gaat.

Mocht je nog meer aanraders willen, dan hoor ik het wel. Als je interesse hebt in Historische Thrillers, dan kan ik je nog wel enkele tientallen aanraden. Ik zal de beste er dan wel uit filteren. ;)

4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dan zou ik David Baldacci wel kunnen aanraden, denk leukste om te beginnen is The camel club. Dat is de eerste van de camel club serie en ook de eerste waar ik mee ben begonnen en sindsdien aardig wat van hem gelezen, zelf ook bezig met ''First Family'' en daarna ''The Sixth Man'' (andere serie van hem).

Kleine edit want dat zijn de engelse namen, nederlandse naam van het boek is ''De Samenzwering'', lees nu zelf in het engels omdat dat iets makkelijker te verkrijgen is hier :). Verder een aanrader zou kunnen zijn ''De laatste man'', geen serie wat erg jammer is vond de persoon erg toch al niet zo tof als Oliver. Maar als je van geheime organisaties houd en duister overheidspraktijken dan is moet je zeker de boeken is proberen.

Eerste hoofdstukken van ''De Samenzwering'' wel in engels:
    http://davidbaldacci.com/writing/novel-excerpts/the-camel-club

Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Yeah, m'n 3 boeken binnen! :cool:

Wel hilarisch dat het dan bestaat uit een dunnetje (die Monaldi), een gemiddeld boek en een soort bijbelformaat (De ontdekking van de hemel). :lol:

Bijna vakantie, dus dan kan ik m'n backlog weer een beetje doorwerken. Die Monaldi zal iig wel goed helpen voor m'n goodreads challenge. :cool:

Oh, en dat is wel een lekker stapeltje. Uiteindelijk wil ik ook zo'n stapel Murakami hebben.

En over Murakami's gesproken:

In september komt een nieuw "dun" boek, genaamd Slaap uit in het Nederlands:

Kopen! Zal vast geen drol gaan kosten en geeft een kleine impressie over de schrijfstijl.

6. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Ik ken helemaal niks van murakami. Wat is het voor stijl?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben nu Carte Blanche aan het lezen. Tot nu toe erg goed :)

Grappig dat ze hier een trailer van hebben gemaakt.

[yt]_kJAYkChQd8[/yt]

Laatst bewerkt: 24 jun 2011
  8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ohh, je zal maar zo'n stapel Murakami's hebben, wil ik ook!

@ Iris Ik weet niet echt hoe je zijn schrijfstijl het beste kunt beschrijven, maar hij schrijft gewoon heerlijk. Het is ook een vertaling uit het Japans, dus geen dure woorden maar lekker simpel, to the point. Als ik jou was zou ik gewoon een keertje een boek uit de bibliotheek halen ofzo, want de boeken zelf zijn nog best prijzig. (min. 20 euro, zelfs voor de dunne boekjes)

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat valt wel mee als je wat oudere boeken uitzoekt toch? Volgens mij kun je bijv Kafka on the shore al voor een tientje online bestellen

Persoonlijk vind ik The wind-up bird chronicles nog steeds de beste Murakami

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Engelse versies inderdaad wel, de Nederlandse niet. Die zijn allemaal minimaal 15 euro, met uitzondering van After Dark die 9,99 is.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Was vorige week met De Oversteek begonnen. Zat op zo'n 400 pagina's met alleen maar ellendige verhalen, mensen met traumatische jeugden en min of meer het einde van de wereld en opbouw van de wereld te hebben gehad. Er gebeurde toen eigenlijk geen reet meer.Toen vroeg ik me wel af wat de schrijver nu nog allemaal kon verzinnen aangezien het boek gewoon 1000(!) blz is. Blijkt het ook nog eens een trilogie te zijn. 8) Iemand die dit boek heeft gelezen en me even kan zeggen of het nog beter wordt(zonder te spoilen)?

12. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ja ik! De actie neemt gelukkig iets toe naar het einde van het boek maar al met al was ik er niet helemaal weg van. Er zitten veel te veel opzichzelfstaande gebeurtenissen in die het algemene plot geen steek op weg helpen en aanvoelen als pagina-vullers. Ik heb besloten om de overige delen links te laten liggen en te wachten op de verfilming, die zijn vast een stuk minder langdradig ;)

13. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Alle drie delen in één boek + de gratis thriller. :)

Het laatste boek wat ik gelezen heb is De Aanslag en ik had eigenlijk zin om een goed fantasy boek te lezen, dus maar voor Lotr gekozen. :D

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel pagina's in In de ban van de Ring wel niet? Volgens mij houdt hij dan echt onpraktisch vast of niet?

15. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    1248, ik vind het nog wel redelijk vast te houden. :+

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Die versie is niks vergeleken met de mijne:

Niet mijn foto of course. Eigenlijk zou ik er een foto van moeten maken naast dat thriller boekje ter vergelijking. :p

Deze versie weegt namelijk 2 kilo. :+
    Maarja, dat is ook meer een exemplaar voor in je boekenkast.

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Valt me nog tegen. :eek: Ik dacht dat die boeken veel dikker waren.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Gemiddeld zo'n 400 pagina's dus dat klopt behoorlijk. Fellowship Of The Ring is namelijk een stuk dunner dan de andere twee.

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die versie ziet er ook wel nice uit. :) Die staat zeker mooi in je boekenkast.
    Ik moet binnenkort ook maar eens beginnen aan die boeken, 400 pagina's vind ik niet echt veel trouwens.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    die heb ik ook :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina