1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    In baklapsnaam, dacht dat ik met 17 veel had. Naja, zijn wel boeken van gemiddeld 400+ pagina's. Die twee van Martin zijn gemiddeld gezien 700, denk wel 800+. 1600 pagina's en we hebben het nog maar over twee boeken. Dan die andere 15 nog. 8)

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Ach, ik vind het altijd wel lekker een backlog te hebben. Daarnaast staan daar boeken tussen waarvan ik niet 100% weet of ik ze de komende tijd ga lezen, zoals bijvoorbeeld The Odyssey van Homer of The Republic van Plato. Ooit ga ik ze natuurlijk wel lezen, want dat zijn de enige echte klassiekers.

Leest iemand hier overigens op een e-reader? Aan de ene kant is het wel aantrekkelijk, want het leest een stuk lekkerder, maar toch verliest het lezen op die manier echt zoveel charme. :mad:

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Fuck E-readers

Mooie nieuwe echte hardcover boeken > een PDF bestandje

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik vind het helemaal niet aantrekkelijk lezen. Met een I pad gedaan terug naar Kreta en dat was kut en helemaal niet door de vlucht. Had de hele rij stoelen voor mezelf.

Ben het volledig met je eens dat het zijn charme verliest.

dit is het boeken topic en vind dat e readers verboden moeten worden in dit topic. :mad:

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Niet dat ik pro e-Readers ben (verre van), maar als je het op een iPad doet dan...tsja 'you're doing it wrong' ;)
    e-ink display is een absolute vereiste imo. Kom je tenminste nog een beetje in de buurt van de ervaring wat je hebt met een echt boek.

6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Een iPad is dan ook geen e-reader. Die echte hebben veel prettigere schermen om op te lezen.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Misschien nemen boeken wel een hoop ruimte in, maar ik hoef me tijdens het lezen niet druk te maken om de batterij of accu.

Nee, zou nooit de lader erin laten zitten. Een niet goed voor het apparaat en twee niet voor de belevenis.

Overall dus gewoon een echt boek. :thumbs:

8. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56

Bah, viel vies tegen dit boek. Waar het in het begin van het verhaal heel spannend lijkt dat de hoofdpersonage naar het dodenrijk kan heen en weer reizen valt de betekenis daarvan in het verhaal echt tegen. Alsof het bijna geen meerwaarde heeft. Dat hij op en neer kan reizen is overigens ook het enige spannende van het verhaal. :mad: Ga nu beginnen aan :
    Van een collega te leen gekregen en ben wel benieuwd. Lees normaal nooit dit soort verhalen.

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, schooldruk is drastisch gedaald dus ik ga weer beginnen met lezen *) Aangezien ik mijn e-reader heb gesloopt ( vraag niet hoe :emo: ) ga ik maar met de normale boeken verder...

Ga beginnen met de Keizerrijk trilogie van Feist. Heb de hele serie voor 25 euro nieuw gekocht, dus ik heb zo'n 2000 pagina's te gaan. Het is alweer ruim een jaar geleden sinds mijn laatste fantasy boek dus dan mag het wel weer. Al ben ik stiekem ook wel benieuwd naar de nieuwe boeken van Heitz.

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Mijn doel voor deze zomer (aangezien Goodreads buiten doelen per jaar nog geen andere goals heeft, volgens mij tenminste):

Haruki Murakami - 1q84 Boek 2
    Haruki Murakami - 1q84 Boek 3
    Harry Mulisch - De ontdekking van de hemel
    J.K. Rowling - de hele HP serie
    Gerard Reve - De Avonden
    J.R.R. Tolkien - The Two Towers & The Return Of The King
    Bill Bryson - A short history of nearly everything

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb net deze gekregen

Onderwerp lijkt me minder interessant dan A short history of nearly everything maar lijkt me toch wel leuk om te lezen. Die Bill Bryson heeft wel een aangename stijl

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Klopt idd. Hij heeft toch ook behoorlijk wat reisboeken geschreven?

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Geen idee, ik kende hem helemaal niet tot ik Nearly everything van iemand kreeg en nu dus die andere gekregen.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Even een herinnering denk ik:

It's over 9.000! 8)

Voor het einde van het jaar? That is madness. ;)

15. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    @modder-eter: De hele HP serie nog? :eek: laat al die andere boeken even links liggen en begin gewoon nu. Ik garandeer je een spannende en leuke vakantie wat lezen betreft.

16. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu in totaal 32,50 aan boekenbonnen hier liggen.
    Ik ga ze eindelijk maar eens gebruiken. Ik heb vroeger veel fantasy gelezen dus heeft iemand tips? Engels is geen probleem.
    Liever geen literatuur maar iets als Murakami gaat er wel weer in :)

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Nouja, op 2 boeken na, maar ik noemde het voor het gemak maar de hele serie.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ze heeft wel gelijk hoor. ;)

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Gelijk in wat?

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dat je die andere boeken gewoon naast je neer moet leggen en de HP serie moet gaan lezen. ;)

Bovendien hou je dan voorlopig Dulle nog op afstand. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina