[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.736
    Van Dulle trek ik me niks aan. Die moet zelf nog eens beginnen aan de goede boeken op z'n lijst. :+

Maar ik vind de 1q84 trilogie op het moment toch even een stuk spannender dan HP, hoor.

Edit: Trouwens, er komt in 1q84 gewoon een karakter uit De Opwindvogelkronieken terug in een heel andere functie, maar wel met eenzelfde toon. Dat is toch weer iets wat me totaal verrast, maar ook enorm blij heeft gemaakt. Geeft toch een beetje het gevoel dat de boeken zich in een groot universum afspelen. :cool:

2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Game of Thrones boeken, zijn die wat voor iemand die buiten HP niet eerder fantasy boeken heeft gelezen? :)

Wil me er eens aan wagen, als het tenminste niet gelijk heel diep gaat :+

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, welke? :+ Of zit je zomaar wat te zeggen en vind je dat ik eigenlijk geen enkel goed boek op mijn to-read lijst heb? :p
    Geen idee. Iemand zal het vast weten. Maar ik maak van deze gelegenheid gebruik om Verboden & Verbannen nog maar eens een keer aan te raden. Nog niet vaak genoeg gedaan in dit topic! :cool:

Denk dat ik die ook maar eens een keer opnieuw ga lezen. En dat wilt wat zeggen :p, want dat heb ik nog met geen enkel boek gedaan (op HP na uiteraard)

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    Sowieso je boeken van Arthur C. Clarke, want hij is tof.

Daarnaast natuurlijk Versluiering, want dat is gewoon het beste boek ooit. :cool:

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  6. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Heb daar een keer of drie besteld. Verzending duurde iets van zes werkdagen (uit geheugen - in ieder geval altijd na het weekend binnen), en je wordt goed op de hoogte gehouden van de voortgang van je order. Ben zeer tevreden over die site, erg goede prijzen en mooi assortiment :thumbs:

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    Ziek. Dan ga ik daar zeker die toffe versie van The Hobbit bestellen. :cool:

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nu weet ik iig wel zeker dat mijn backlog voorlopig al hélemaal niet zal gaan minderen. :+

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Deze vanmiddag besteld :)

Nederlandse vertaling trouwens. Ben niet thuis in het genre en om dan ook nog in 't Engels te lezen, leek me niet zo'n goed plan :p

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik lees de laatste tijd alles digitaal, dus helaas niet :'-(

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.861

Vanmiddag aan begonnen, wel vermakelijk maar komt omdat ik het onderwerp ook boeiend vind. Al blijkt er een deel hiervoor te zijn, maar goed zijn allemaal op zichzelf staande boeken dus niet zo erg.

Van de week even nog LotR Return Of The King kijken en dan maar weer eens proberen om te beginnen aan The Hobbit.

12. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik ook al een tijdje liggen. Tot nu toe alleen nog verzuimd er in te beginnen|:-

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoe zit het trouwens met die wijziging van die wet vaste boekenprijs (o.i.d.)? Als ik googel krijg ik alleen een fucking verslag van Halbe Dijkstra dat ik niet wil lezen. Maar wat ik ervan heb meegekregen kan het voor de consument wel positief uitpakken, aangezien het eindelijk concurrentie mogelijk maakt.

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik wil eigenlijks het derde deel, die in twee boeken gedeeld zijn, van het lied van ijs en vuur bestellen.

Of de ene website heeft alleen het eerste deel met een snelle levering, of een andere website alleen het tweede deel met een normale levering.

Ik zou ze graag ergens tegelijk willen bestellen met het liefst dezelfde leveringssnelheid als het kan.

Ik lees altijd in het Nederlands.

Heb al verscheidene websites geprobeerd, maar deel III lijkt bijna nergens meer ''volledig'' te krijgen te zijn of is ook in herdruk.

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is nog niet zeker, maar als de rechtbank dat besluit is er inderdaad concurrentie mogelijk. De boekenwinkels mogen vanaf dat moment zelf hun prijs bepalen, zelf hun acties/aanbiedingen bepalen etc. :)

16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Mooi, denk dat het wel positief is. Niet alleen voor de consument, ook voor schrijvers blijkt (volgens wiki) dat het meer mogelijkheden biedt om gepubliceerd én gelezen te worden.

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Absoluut, zolang ik mijn serie(s) maar compleet kan krijgen vind ik het best. Alleen jammer dat die van Martin soms niet allemaal in een keer te krijgen zijn.

18. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb gisteren "between a rock and a hard place" van Aron Ralston uitgelezen. (127 hours)

De film was al indrukwekkend en geweldig maar het boek was nog beter. Het achtergrond verhaal en hoe hij in detail beschrijft hoe hij die 6 dagen heeft overleeft en hoe hij zijn arm heeft geamputeerd om te ontsnappen.

Geweldig!!!

Laatst bewerkt: 5 jul 2011
  19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet niet of ik wel in detail zou willen weten hoe iemand zijn arm zelf amputeert. :+

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het geldt volgens mij alleen voor de Nederlandstalige boeken.

Heb sinds gisteren de LotR extended blu-ray set dus heb besloten om eerst de boeken te gaan lezen. Volgens mij de zoveelste keer al dat ik dit zeg, heb ook bijna de motivatie gevonden om er in te beginnen, dus diegene die zegt dat het een lastig boek is, krijgt een klap. ;)

Gisteren trouwens ook weer een boek gekocht:

Het was een jubileum (hardcover) editie, maar ben niet zo blij met de gouden rug, maar goed de 'gebruikelijke' pocketeditie is ook niet om aan te zien. Voor de rest een geweldig boek, tijdje geleden gelezen en staat niet voor niks in de top10.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina