1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    The Green Mile en Shawshank Redemption. Geen horror, wel lichte fantasie de eerste. Topboeken en beide films zijn legendarisch, al is de tweede beter denk ik.

Je kunt ze in het Nederlands krijgen als Poema pocket, we hebben ze beide bij mij thuis.

2. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2

Deze zojuist binnengekregen. Kan ik weer lekker lezen in de vakantie. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve geluiden erover gehoord, dus ik ben benieuwd:)

3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Alchemist uit, erg leuk boek! Jammer genoeg hadden ze bij de bieb hier 'De Magiƫr' nog niet terug. Heb boek 2,3 en 4 van de Nicolas Flamel serie van Michael Scott wel gereserveerd vorige week. Deel vier heb ik nu al in huis en die hoeft pas terug op 23 augustus in verband met de vakantie. Kan hem maar alvast hebben he ;)

Nu door met Harry Potter, boek twee en drie nu ook in huis gehaald :) Inmiddels al in hoofdstuk tien van De Geheime Kamer :)

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Je bent een laatbloeier dus?
    Doorlezen jij. :9

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja behoorlijk. Tijdje meer een gamer geweest dan een lezer. Nu dus veel inhalen. Momenteel bezig met Harry Potter en dus Michael Scott's Nicolas Flamel. Nog in de planning:

Een lied van Ijs en Vuur-serie
    Verboden en Verbannen-serie

Meer waar ik aan moet gaan beginnen?

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.736
    Ja, Murakami. :+

7. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    1q84 ofzo toch? Leg eens uit wat je er zo mooi aan vindt ;)?

Of welke raad jij aan om te lezen?

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Opwindvogelkronieken!
    Mooi geschreven, met vele mooi zinnen. Het verhaal loopt vlot en is ontzettend mysterieus waardoor je steeds maar verder wilt lezen om te weten wat er nog meer gaat gebeuren.
    Voor de rest moet je het maar aan Modder vragen, die is de Murakami expert. ;)

Laatst bewerkt: 12 jul 2011
  9. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Net I Am Legend van Richard Matheson uitgelezen. Nog nooit heb ik zo veel medelijden gehad met een personage als in dit verhaal, complete eenzaamheid is in mijn ogen namelijk een lot nog erger dan de dood. Ondanks dat het boek 50 jaar oud is voelt het verhaal tijdloos aan, het enige minpunt is dat je het heel snel uitleest.

**Spoilers!

Het is jammer om te zien hoe veel de film het verhaal van het boek heeft veranderd, vooral de keuze om vampiers te vervangen voor zombie-achtige wezens had van mij niet gehoeven. De verandering is enigszins wel begrijpbaar vooral het einde, aangezien het boek een veel te somber einde heeft voor de gemiddelde filmbezoeker. Persoonlijk prefereer ik echter het einde van het boek over de filmversie.

Wat me trouwens opviel is hoe erg het laatste deel van het boek mij deed denken aan de film daybreakers. Je zou bijna denken dat deze film een vervolg is van I am legend.

Laatst bewerkt: 13 jul 2011
  10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een boek van 930 pagina's is niet goed voor mijn challenge. :+

Maar goed, De Ontdekking van de Hemel is bijna uit (nog 120 pagina's) en ben vanochtend begonnen in Lord of the Rings.

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Waar kan je dit bijhouden? Wel grappig namelijk :)

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    Goodreads.com

Edit: En natuurlijk wel de XBW members adden, he. :cool:

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dat wil ik wel doen, maar kun je me dan vertellen waar ik die challenge kan doen???

Kan hem niet vinden. :cool:

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    Weet ik ff niet precies, maar ergens op je profielpagina kan je je 2011 Reading Challenge zelf instellen.

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het staat inderdaad ergens op de homepagina. Anders kun je ook op de challenge van een van ons klikken en dan kun je doorklikken om je eigen challenge te maken.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Beide bedankt.

Heb trouwens beide boeken van deel III in de spel der tronen serie ook maar besteld. Krijg ik morgen als het goed is binnen.

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ben inmiddels alweer een tijd bezig in De Vloek van de Schaduw (jaja, weer fantasy blabla. Niet zeuren. :+)

Toen ik de beschrijving las had ik em gelijk gereserveerd. Even later kwam Modder me hier melden dat hij het boek echt iets voor mij vond en nog later kreeg ik het boek ook nog eens voor mijn verjaardag. Dat moet wel een teken zijn als hetzelfde boek steeds weer naar voren komt!

En ja hoor, eindelijk weer eens een lekker goed fantasy boek. In het begin even wennen doordat het vanuit de ik-persoon wordt beschreven maar nadat ik er gewend aan was geraakt (1 hoofdstuk :p) is het helemaal awesome. Alles is met een heerlijk vleugje humor geschreven, en de spannende stukken zijn voor de verandering ook echt spannend.

Wat een verademing na het gedrocht wat Elfenvuur was. zie je toch het verschil tussen een boek waar het bij de beschrijving al gelijk klikt en een boek waar je jezelf in praat om het te kopen. 'wie weet, kan best leuk zijn'.

Het vorige boek wat ik heb gelezen (en hier niks over gemeld heb) was:

Een echte aanrader als je van het genre houdt. _O_ Is dus blijkbaar een 9-delige serie (wist ik vooraf niet). 2e deel is besteld en onderweg, maar ik ben er een beetje huiverig voor. Een van de leuke dingen van het boek was al het mysterie en raadsels. Aan het einde zijn die zowat allemaal opgelost. Eens zien hoe het volgende boek dan is...

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559

Vandaag bij Bol.com besteld, komt dus morgen binnen. Ben erg benieuwd! Vond de docu ook erg interessant.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Godvernondeju: Nieuwe James Rollins van 15 september naar 30 september uitgesteld. :mad: Make up your mind! :'-(

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    Boeiend, kan je mooi Slapen van Murakami lezen in de tussentijd. :cool:

Trouwens, het viel me op na het bekijken van een folder met upcoming boeken dat er echt enorm veel boeken, misschien wel het overgrote deel i.c.m. fantasy, aankomen die ik zou bestempelen als "vrouwenboeken". Ik heb echt het idee dat er veel meer vrouwen lezen dan mannen, vooral in de jongere groepen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina