1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Tsja, lezen is niet cool. Gamen op de Pleesteesjun 360 is 1337! Dat is wat echte coole jongens doen! Wie gaat nu een boek lezen?!

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Er komen misschien ook veel vrouwenboeken uit dit jaar, maar wat wil je met al die thrillers, nepthrillers imo, van Nederlandse auteurs die zo populair zijn onder vrouwen? Echt van die vrouwenthrillers zoals All Inclusive met een romantisch of kindersausje er overheen.

Nee, geef mij Boek der Doden en Boek der Zielen maar, dat waren nog eens thrillers.

Schrijver durft ten minste iets. Zie spoiler voor meer, gaat imo niet over verhaal hoor.
    Glenn Cooper laat in het eerste boek wat ik noemde, Boek der Doden, een baby aan zijn navelstreng doodslaan op de stoep door de vader van het kind. Die durft!

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Uitnodigende titels ook. 8)

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hoeveel mensen hebben eigenlijk een e-Reader? Gisteren een envelop met geld gevonden op mijn laptop en dat wilde ik eens uitgeven aan iets wat ik normaal niet zou doen. 'Doe eens gek!' :+

Een e-reader dus. Ik ben niet blind voor de voordelen, so... Iemand die me aanraders kan geven?
    e-Ink is een must lijkt me? Waardoor een tablet buiten de boot valt.
    6" is voor mij een minimum, touchscreen zou fijn zijn (is denk ik de meest natuurlijke beweging om pagina's om te slaan)

Bij de meeste apparaten kan ik er wel uithalen wat troep is nav. het merk, maar bij e-readers zeggen zowat alle merken me niks. Ook met de specs kan ik niet veel. :p

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Lijkt me helemaal niks, doe mij maar ouderwets een boek. Zie er de voordelen eigenlijk ook niet van in.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hm,
    Neemt minder ruimte in.
    Boeken zijn goedkoper.
    Beter voor het milieu.
    Handiger voor onderweg/vakantie; je kunt tig boeken bij je hebben.
    etc.

Ik heb ook liever gewone boeken, maar zoals gezegd zie ik ook de voordelen...

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Zoek ze maar eens op op Internet en dan vooral de achterflap en bijbehorende teksten. Recensies zijn echt goed, van beide titels. Man is ook scriptschrijver geweest of nog steeds.

Vind zelf de rol van de hoofdpersoon echt geschikt voor Mel Gibson.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620
    De Kindle is toch de absolute top?
    Meest verkochte product op Amazon, dat zegt wel wat.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.736
    Ik wil er ooit wel eentje, maar ik wil ook in mijn latere huis gewoon een awesome boekenkast hebben. :cool:

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620
    Inderdaad! Alleen heb ik nu alleen paperbacks, dat wordt 3x niks.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Neemt minder ruimte in, maar ik vind het persoonlijk juist leuk om veel boeken te hebben.
    Goedkoper , tja boeiend:+. Zoveel kosten boeken niet vind ik.

Beter voor milieu, ach jammer dan.

Handiger voor onderweg/vakantie. Is wel zo , maar als ik 2 weken op vakantie ga neem ik niet meer dan 2/3 boeken mee. Dat valt wel te overzien qua ruimte.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Tsja, het is natuurlijk maar waar je waarde aan hecht. ;) Er zitten iig wel degelijk voordelen aan.

Al wil ik ook net zoals Modder als ik groot ben (:+) een epic boekenkast/aparte bibliotheek. :cool: Met zo een ladder tegen de boekenkast op. Haardvuur. Luie stoel.

Aahhh.. *zwijmel
    Ja, maar daar kun je alleen boeken van Amazon op lezen/kopen. En Amazon heeft geen NL-talige e-books. :mad:

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    Trouwens, ik geloof dat hier wel Magiër/Alchemist fans waren, dus bij deze:

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha precies, alleen daarom al zou ik voor altijd boeken blijven kopen. Lijkt me heel leuk om in zo'n kast ook je 'jeugdboeken' te hebben.

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik houd niet echt van fantasy, of wat het ook is. :)

Heb me eindelijk door het proces van Kafka kunnen worstelen, slechts 170 pagina's maar damn. Weet ook nog niet zo goed wat ik er van vind.

Ben nu met de Metamorphose bezig, die ligt me een stuk beter en intrigeert me ook meer.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    Om mezelf nog ff te quoten. :+

Dit is ook gelijk waarom ik eigenlijk nooit fantasy lees. Op de een of andere manier zijn/worden het altijd series van minstens 5-6 boeken. 8)

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik bedoelde de schrijver Glenn Cooper en dat is geen fantasy schrijver. ;)

18. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Jeuj, voo aankomende zomer de volgende boeken binnen. Deel twee, drie en vier van Nicolas Flamel (Scott) en boek 2 t/m 7 van Harry Potter :) Ik heb genoeg te doen :)

Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat is vaak wel balen, maar als het goede boeken zijn ben je iig wel gelijk verzekerd van nóg een aantal boeken waarvan je weet dat je plezier gaat hebben. :+ Niet meer rondstruinen op Bol.com op zoek naar het perfecte boek, gewoon het sequel bestellen.

Maar 7 boeken is eigenlijk wel mijn max. Bij 8+ wordt het overkill. Schrijvers moeten wel weten wanneer ze moeten stoppen.

edit: En ik ben eigenlijk niet zo blij met die verfilming. :+ Kan alleen maar tegenvallen. HP is een uitzondering waar het wel werkt.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    8)

Ga eens een goodreads account aanmaken en ons adden. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina