1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Tsja, natuurlijk boek>ebook. (al ga ik blijkbaar wel voorzichtiger om met mijn boeken dan jij. :+ Bij het kleinste kreukeltje krijg ik al een appelflauwte. 8))

Maar (zoals wel duidelijk moge zijn) sta ik er wel voor open om het te proberen. Door zo een reader te kopen heb ik me nergens aan gebonden. Het is niet zo alsof ik opeens geen gewone boeken meer ga kopen. Ik gok dat de splitsing zo een 80/20 zal zijn. En dan die 20 voor ebooks. :p

Ik ben iig wel van de lange levertijden af! :lol: En ik heb al een boek gevonden wat als 'normaal' boek niet eens meer te krijgen is. Alleen al voor dat soort gevallen is het het waard.

_____

Wilde ik net (weer) een lekker fantasy boek bestellen (ja, een écht boek ;)) blijkt dat die schrijver het gewaagd heeft om dood te gaan voor de vervolgdelen uit zijn. :mad: Kan ook niet vinden of ze alsnog gaan uitkomen (volgens zijn forumposts zouden deel 2 en 3 eigenlijk al af moeten zijn...)
    Verdorie.

2. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Dat de pers het een kutboek vindt betekend toch niet dat het geen hype kan worden?
    Heb er de afgelopen tijd genoeg over gelezen en geschreven, negatief of positief.

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Haha, dat verbaasde me ook toen ik dat las. Mijn boeken moeten er na het lezen nog precies hetzelfde uitzien en ik word inderdaad ook bij elk kreukeltje, vlekje etc. chagrijnig. ;)

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Idem hier. Daarom koop ik vaak ook hardcovers als het verschil niet te groot is, want ik krijg altijd van die "kreukels" op de rug van het boek bij veel paperbacks.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb een duidelijk onderscheid in 'boeken voor in de kast' en 'wegwerppaperbacks' :+

Mooie hardcovers voor in de kast ben ik erg zuinig op maar de wegwerppaperbacks gaan na het lezen verfrommeld en al in een grote kist of doos die als hij vol is naar zolder gaat

6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Kwam vandaag iemand tegen die lekker een e-book aan het lezen was, en dacht, eigenlijk is het ook verschrikkelijk handig. Altijd gewoon boeken gekocht en nu nog steeds, maar moet helaas alles maar weggeven aan anderen. Ben nu veel aan het reizen en kan dus niet zoveel boeken mee sjouwen, dus eigenlijk een ideale oplossing nu alleen afwachten hoe het zou kunnen betalen :mad:

Laatst bewerkt: 26 jul 2011
  7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Om na een paar jaar op de bazaar van verzorgingstehuis de bonte koe te belanden. Hoeveel boeken ik wel niet tegenkwam op de bazaar van mijn vrijwilligerswerk. Nee, het heet hier niet de Bonte Koe. :+8)

Ben trouwens ook bijna klaar met het vervolg op Boek der Doden, Boek der Zielen. Zaten in Boek der Doden toch een paar stukken in die in het vervolg beter uitgelegd worden en hoe en waarom. Dus als je A zegt moet je ook B zeggen. Dat vervolg wil je toch wel lezen als je het eerste boek gehad hebt. :+

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Misschien door boeken te verkopen via BOL? :+

9. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dat kost me meer verzendkosten dan dat het me opleverd, dus maar beter van niet :9 Trusten!

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
  11. vanDulken

vanDulken Active Member

Leuk Bevonden:
    225
    Kan ik na Game of Thrones gezien te hebben meteen beginnen aan het tweede boek, of mis ik links en rechts dan een hoop?

12. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan gewoon beginnen met het tweede boek, als je goed hebt opgelet bij de serie moet dat geen probleem zijn heb ik ook gedaan. ;)

13. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Wat is het nou het eerste boek van Game of Thrones? Ik wil eerst de boeken lezen en dan pas de serie bekijken, maar kan dus niet vinden welk boek nou deel 1 is.

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het Spel Der Tronen. ;)

15. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Het eerste boek heet simpelweg A Game of Thrones, de serie heet A Song of Ice and Fire.

Paar dagen geleden A Game of Thrones uitgelezen en begonnen aan A Clash of Kings.

Tyrion is echt een baas_O_
    Ik heb ondertussen ook de serie, dus die ga ik ook maar eens kijken binnenkort.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Lezen jullie wel de Engelse versies! :D

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Op die fiets. Daarvoor lees ik denk ik niet genoeg. Al zou ik een e-reader voor manga's wel cool vinden. Ik ken trouwens echt helemaal niemand die e-books koopt, echt al mijn collega's/kennissen downen ze :mad: De drempel is ook gewoon te laag. Met een paar mb heb je meer dan je in je hele leven kan lezen.

Leuke discussie mbt zuinig zijn op boeken. Ik ben bizar zuinig op mijn spullen, zelf mijn oude comics zitten in showmapjes met een kartonnetje er tussen. Maar de enige uitzondering zijn mijn paperbacks, die gaan voor mij juist leven als ik ze overal mee heen zeul. Het is niet dat ze compleet uit elkaar lazeren oid, maar het zal me een zorg zijn of er een hoekje omvouwt, kreukels in komen, een koffievlek inzit of wat dan ook. Als ik echt gek ben op een boek dan leeft ie gewoon een tijdje met mij mee, kan het niet beter uitleggen

Hardcovers zijn uitzonderingen. Zo heb ik hier de geillustreerde versie van: 'A short history of nearly everything' liggen en ook de Marvel Encyclopedie. Daar ben ik echt super zuinig op

@Tyrant: mbt boeken lees ik altijd de Engelse versie als ie van origine daar ingeschreven is. Bij andertalige boeken (Japans, Frans, whatever) maakt het me niet uit of het boek in het Ned of Eng is geschreven

18. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik ben nu wel tot de conclusie gekomen dat ik teveel boeken heb.
    Ik kom er op deze manier helemaal niet aan toe.
    Ruimtegebrek is ook een punt.
    Moet eigenlijks wat kwijt ben ik bang.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Dat is altijd een lastig dillema.
    Als je teveel boeken op de plank hebt staan.
    Dan moet je wat weg doen.
    En dat is nooit leuk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina