1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Jazeker, heb zelf een oude uitgave van mijn vader gelezen met mooi oud "authentiek" Nederlands, past m.i. echt goed bij het verhaal, maar heb gezien dat alle uitgaven die tegenwoordig in de winkel te koop zijn modern en simpel vertaald zijn en vaak ook niet de annex (zo heet dat toch:p?) bevatten na deel 3.
    Dat zijn dingen waar je op kunt letten, kan me voorstellen dat een bibliotheek wel oudere uitgaves heeft.

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die boeken zijn gewoon antiek. Waarschijnlijk een van de eerste oplages, wel heel tof natuurlijk, maar bijna nergens meer te koop/leen denk ik zo.

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Er was ooit een fan die voor de krant, een buitenlandse, op de foto ging met al zijn exemplaren van de Trilogie. Google maar eens. Heb die foto een keer gezien en I was like: WTF!? 8)

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Eindelijk eens begonnen aan...
    Boek had ik al ver voor de release gereserveerd. Die release was maart 2010. 8)
    Dus. Anderhalf jaar later maar eens uit de kast getrokken.

Het boek moet nog op gang komen. Hoop ik. :+
    De Dwergen wist me vanaf de proloog te pakken en liet me niet meer los. Deze spin-off, tsja... Het is niet hetzelfde.
    1. Het begin is wat saai tov het begin van De Dwergen of zelfs Verboden & Verbannen
    2. Ik mis Boindil, Tungdil etc. Natuurlijk geen probleem bij andere boeken hoor ;) Maar aangezien dit zich in dezelfde wereld afspeelt, tsja... mis ik ze dus wel. :p
    3. En het belangrijkste punt: De Alfen zijn evil. Markus Heitz moet me nog laten zien waarom ik ook maar iets om hun zou moeten geven...
    Als ik het me goed herinner speelt deze zich af tussen boek 3 en 4 van De Dwergen. Ik hoop dat ik nog bekenden (en bekende situaties) tegenkom. :D
    Deze toevallig ook gelezen? En is het wat?

Kwam em een tijd terug tegen op Bol, maar de beschrijving is me iets te vaag om er een goede inschatting over te kunnen maken.
    Zijn er trouwens nog mensen die naar luisterboeken luisteren? Ik heb dat met Harry Potter gedaan, en het is wel fijn voor zo tussendoor. Maar ik kan natuurlijk niet eeuwig naar HP blijven luisteren. :+ Iemand nog aanraders? (mag ook Engels zijn)

Hm, zou er van de Da Vinci code een luisterboek zijn...Weet ik eindelijk waar iedereen het al die tijd over had

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Luisterboek? :mad:

6. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092

Vandaag binnen gekregen, leuk om mee te nemen op vakantie over een maand :D

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Iemand interesse in het eerste deel van Het Spel der Tronen? Heb nu ruim 150 pagina's gelezen maar ik denk dat fantasy gewoon niets voor mij is :+

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
  9. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik lees alleen in het Engels, maar als dat de serie over Fitz is, dan is dat zeker aan te raden. Volgens mij is dat inderdaad The Farseer trilogy. Echt briljant. Al haar boeken vind ik aan te raden:
    - The Tawny Man trilogie
    - Liveship Traders trilogie
    - The Rain Wilds Chronicles (nog niet gereed)

Ik vind alleen the Soldier Son trilogie iets minder, maar ook nog steeds goed. Wat ik heel goed vind aan de verhalen is dat ze niet simpel en standaard zijn. Die helden van haar gaan eigenlijk helemaal naar de klote en dat maakt het allemaal iets realistischer. De boeken eindigen ook bijna nooit standaard in de zin van "...and they all lived happily ever after". En ik houd daarvan. :)

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik vind fantasy wel heel tof, maar ik kwam in die serie ook niet verder dan de eerste drie boeken. Ik vond het heel langdradig.

Edit: oeps...thou shalt not double post!

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    EINDELIJK m'n boeken binnen. Het valt me trouwens wel op dat deze uitgaven goedkoper papier gebruiken dan de uitgaven van de Flamel serie die ik al heb. Van dat bruinige dunne spul. Dat is toch minder. Verder was de prijs wel prima natuurlijk, al had ik wel 4 euro voor beter papier en minder lang wachten over gehad. Achja.

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Deze nacht even de laatste 71 bladzijden van De Moordkunstenaar uitlezen. Mijn eerste boek van White, maar moet zeggen dat die best wel geslaagd is.

Zit een godsgruwelijk hoog tempo in, maar dat komt meer door de grote letters en de vlotte schrijfwijze. Naast dat ook niet zoveel bladzijden, 351 maar, en geen extreem ingewikkelde dingen.

En de tyfus aan die critici op Goodreads. :mad:

13. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0

Vandaag binnen gekregen, ben benieuwd:+

Gisteren ook begonnen aan Max Havelaar. Moet voor m'n mondeling dit jaar 20 boeken lezen, dit is m'n derde. Heb Twee Vrouwen en Het Behouden Huis al gelezen.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Zoek, boek is uit. 351 pagina's in 4 nachten lezen. Denk minder dan 12 uur in totaal. :9

15. XmandyX

XmandyX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je er echt vanaf wilt, pm me maar ik wil hem dan wel van je over nemen :cool:

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
  17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Auteur: Simon Toyne & Simon Toyne? :+

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ja, dat is iets raars met Bol. Is bij ander schrijvers ook wel zo. Vaak scheelt het enkel een leesteken of soms helemaal niks en staat de naam er echt dubbel. :+

19. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Is dat via die bookdepository site? Wilde namelijk daar Game of Thrones bestellen, maar als ze goedkopere, kwetsbaardere materialen gebruiken doe ik het niet.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Zomaar een boek van mijn broertje, MikaKimi, gekregen omdat ik mijn familie getrakteerd heb op een etentje bij van der Valk in Sneek. Dat was epic btw.

Boek is Killzone van Chris Ryan, derde druk dit jaar. 8) Moet wel een goed boek zijn dus.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina