1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Moet dit jaar nog een aantal boeken lezen voor Engels. Zijn de Harry Potter boeken een beetje te doen? Ben redelijk goed in Engels, maar boeken zijn voor mij toch altijd wat lastiger.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.727
    Eitje. Die lezen bijna net zo snel weg als Nederlandse boeken.

3. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Even mijn thrillers of fantasy boeken zat. Ik ga ook maar eens beginnen aan "De Opwindvogelkronieken". Hier nu al tig keer tegen gekomen bij anderen dus zal er maar eens mee beginnen.

Mijn laatst gelezen boek is van M.Peinkoffer - De broederschap van de runen. Was een spannende historische thriller. Meer verklap ik niet.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Je krijgt me nog niet zover dat ik die ga bestellen hoor. :+
    Is ook bijna nergens meer te krijgen. :cool:

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Nee, je moet inderdaad gewoon De Opwindvogelkronieken bestellen. :cool:

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Modder, Opwindvogelkronieken vs 1q84?

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Opwindvogelkronieken, zeker weten. En dat is nog goedkoper ook. :+

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    De titel is voor mij niet erg aantrekkelijk. Niet dat jij Teken van het Kruis nou zo bijzonder vind als titel, om je gedachten even te plaatsen, maar dat terzijde. :+

Wat ik er van gelezen heb trekt mij niet zo en ik wil je niet beledigen als ik een boek als die van jouw helemaal kut zou vinden. ;)

Als jullie nou eens zouden kijken naar De Gods Formule, van een Spaanse schrijver.
    Heb het boek en het vervolg hier liggen en de pers is er lyrisch over.
    Biblion misschien niet, maar die kunnen me de pot op.

Ze kraken ook al bijna dat laatste boek van Liza af op BOL, die Pfeinkoffer ofzo.

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nadeel van 1q84 is dat het gelijk een serie is. Hoewel De Opwindvogelkronieken qua dikte ook wel 2 boeken is. ;)
    Ben op dit moment niet echt in de leesmood (te druk etc.) vanavond maar weer eens een stukje lezen, zat wel echt helemaal in het verhaal.

Eh, wat? 8)

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat laatste boek wat jij hebt gelezen. ;)

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat waren de Lord of the Rings boeken en daarvoor De Ontdekking van de Hemel. Dus ik heb echt geen flauw idee waar jij het over hebt. ;)

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Waarschijnlijk is Yellow nog onder invloed van de verdovende middelen. :+

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Kut, nu zie ik het. :+

Daarom dus ook geen softdrugs doen jongens en meisjes. :+

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Flamel boeken uit. :mad: Jammer dat we er nog maar één krijgen, maar misschien maar goed ook. Komende periode ga ik het best rustig hebben op school dus een boekje voor de fun ernaast kan best. Iemand tips?

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    6 in totaal dus? Is dat bevestigd? Zou wel mooi zijn, want ik haat het als series te lang door gaan.
    Weten wanneer je moet stoppen is een kunst wat veel schrijvers niet beheersen.
    Ik heb zelf nu deel 4 en 5 in de pre-order staan. Kan niet wachten. :9 Oktober...

Welk genre zoek je?

16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    The Warlock geeft aan het einde aan:
    The Echantress
    The sixth and final book of
    The Secrets of The Immortal Nicholas Flamel
    Available Summer 2012

Ik neem aan dat we daar wel van mogen uitgaan. En net wat je zegt, ze kunnen heel snel te lang doorgaan met een verhaal. Te lang rekken of uitbreiden op een verhaal dat rond is lijkt me ook hier funest.

Qua genre denk ik toch weer Fantasy. Maar misschien dat ik de Opwindvogelkronieken wel een kans ga geven omdat ME helemaal wild is van dat boek. 8) Zal literair allicht goed in elkaar steken maar ik hoop dat ik ook plezier zal hebben terwijl ik het lees.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heerlijke reeks boeken die Flamel serie, Deze week nog even de Tovenares halen. De Magier was wel erg snel uit .

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    @Pascal: Ah, fantasy. Dat lees ik. :+ Als je buiten de Opwindvogeldinges nog tips wilt:
    (al zul je wel al weten wat ik ga zeggen als je dit topic al langer volgt. O-))

Verboden & Verbannen (5 boeken)
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Op een allesbeslissende avond lang geleden hebben drie wijzen zich opgeofferd in een poging het mooie en gedoemde land van Alasea van de ondergang te redden. Nu, vijf eeuwen later, erft Elena de verloren gegane krachten. Maar nog voordat zij beseft welke gave zij heeft gekregen, stuurt de Duistere Heer zijn volgelingen om haar gevangen te nemen en haar bij hem te brengen. Samen met haar kameraden probeert zij uit zijn handen te blijven en gaat ze de strijd met hem aan.
    De Dwergen (4 boeken met misschien nog meer onderweg)
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Eens bewaakten de dwergen de Stenen Tolweg om het Verborgen Land met zijn mensen en goede elfen te beschermen tegen de invloed van de Heer van het Boze. Verraad baande de weg voor Orcs en Ogern, die als een vloedgolf vanuit het Dode Land met zijn talrijke verschrikkingen het Verborgen Land binnenvielen. Nu, eindelijk, de rust is wedergekeerd, komt onverwacht de onheilstijding dat de zwarte elfen en hun bondgenoten een nieuwe aanval voorbereiden.

Elders is de dwerg Tungdil ooit onder toezicht van de magiër Lot-Ionan onder mensenvolk opgevoed. De geschiedenis en de zeden en gewoonten van het dwergenvolk kent hij alleen uit boeken. Zonder ook maar te vermoeden wat hem te wachten staat, wordt deze jonge smid door zijn mentor met een belangrijke opdracht op reis gestuurd. Wat het er bepaald niet gemakkelijker op maakt is dat de dwergenkoning Gundrabur, om de eenheid van de vijf dwergenstammen te bewaren, onverwacht verklaart dat Tungdil de verloren gewaande koningszoon is, de toekomstige Dwergenheer. En dat heeft grote gevolgen. Want plotseling staat de onervaren Tungdil in de voorste gelederen in de strijd tegen de Boze, tegen de Zwarte Elfen, die zijn teruggekeerd naar het Verborgen Land, en wel om een eeuwen geleden gedane belofte in te lossen. De belofte het dwergenvolk voorgoed van de aardbodem weg te vagen.

De held Tungdil wordt in een klassiek avontuur geplaatst, in een dwergencultuur die er zijn mag, vol details en kleurrijk gepresenteerd. Het verhaal heeft echter veel meer te bieden dan alleen maar het veiligstellen van de spreekwoordelijke goudschat. Markus Heitz grijpt de lezer bij de oren en sleurt hem dit veelomvattende verhaal binnen. Want vertellen, dat kan het supertalent Heitz als geen ander.

Erfgoed serie (Eragon, Oudste, Brisingr) Laatste deel komt in november uit

[​IMG][​IMG][​IMG]

Een wereld vol avontuur
    Het leven van de jonge Eragon verandert op slag als hij tijdens de jacht een raadselachtige blauwe steen vindt. Tot zijn teleurstelling wil geen van de langstrekkende handelaren het kopen. Dan geeft de steen zijn geheim prijs: Eragon wordt getuige van de geboorte van een drakenjong.
    En eentje die ik niet vaak noem, maar wat toch zeer vermakelijk was: De Noorderlicht Trilogie (3 boeken)

In Het noorderlicht ontmoeten we Lyra. Ze is opgegroeid zonder haar ware identiteit te kennen en leeft in een wereld die op die van ons lijkt, maar er zijn huiveringwekkende verschillen. Zo raakt ze betrokken bij de ontvoering van kinderen die worden gebruikt voor experimenten in de poolstreek. Achtervolgd, verraden en meer dan eens aan zichzelf overgeleverd, leert Lyra hoe ze met het gouden kompas om moet gaan. Alleen met behulp van dit mysterieuze instrument kan ze de waarheid achterhalen.

edit: De Vloek van de Schaduw en De Getekende vond ik ook zeker de moeite waard. Maar deze series zijn nog niet volledig af, laat staan vertaald naar het NL.
    Oeh, en De Godengebieder serie! Hoe kon ik die vergeten!

Dat waren ze... Volgens mij. :p

Laatst bewerkt: 1 sep 2011
  19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hehe, de eerste twee reeksen had ik wel verwacht ja. Nu zijn dwergen voor mij eigenlijk niet zo interessant. Geen idee waarom precies, maar het is gewoon zo. Dus een heel verhaal rond dwergen is een beetje te veel van het goede. Met name de omschrijving van De Vloek van de Schaduw en van De Godengebieder lijken me wel vermakelijk, maar dan lees ik over het laatste boek de volgende recensie:
    8)

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Klinkt als een boek voor Henrive:+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina