1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Haha. :D Tsja, als je het zo brengt klinkt het allemaal wel smerig. :+ (al was die rape vanzelfsprekend smerig en vooral onverwachts)
    Maar in het boek komt het allemaal niet zo IN YOUR FACE! op me over, Hell, zelfs mijn moeder heeft de boeken met plezier gelezen en zit met smart op het volgende deel te wachten. Als mijn moeder het kan verdragen kan jij het vast ook. :+

2. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ben bezig met de trilogie van Terry Brooks. Het eerste boek, The Sword of Shannara, was te veel een LotR rip-off, maar het tweede boek, The Elfstones of Shannara, was best wel goed. Nu op naar de derde: The Wishsong of Shannara. Ik hoop dat het het niveau van de tweede evenaart of overstijgt.

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ah, ok. Ik heb ook gelezen dat die Eragon serie een verschrikkelijke rip-off is van LotR en Star Wars samen. Noorderlicht en De Getekende spreken me qua verhaal niet zo aan dus dan kom ik uit bij de Verboden & Verbannen reeks. Deze reeks krijgt ook nog eens goede reviews op Boekmeter. :thumbs: Ik zou ze wel in het Engels lezen.

Andere tips zijn nog wel welkom!

Ik heb op (gokje) 13 jarige leeftijd het laatste boek (in het Nederlands) gelezen en vond hem wel goed kan ik me nog herinneren, maar de overige boeken had ik nooit gelezen en ik was nog erg jong. Dus in hoeverre dat een graadmeter is moet nog blijken. Zou je na afloop een kleine review kunnen plaatsen en daarin kunnen aangeven of je makkelijk alles kunt begrijpen en volgen als je de eerdere boeken nooit gelezen hebt? Misschien dat ik dat boek dan over een jaartje ofzo weer eens opensla. :)

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Killzone gaat ook lekker. Eindelijk de 200 voorbij en moet nog minder dan 200 bladzijden.

Verhaal is atm alleen een beetje rustig en iets meer in de trent zoals ik bij andere boeken al eens gelezen heb.

Voor de rest een top boek en ben dankbaar voor het feit dat ik hem zo maar gekregen heb omdat ik mijn familie onlangs uit eten heb genomen.

MikaKimi bij deze dus nogmaals bedankt voor het boek.

Chris Ryan - Killzone

Aantal bladzijden op GR klopt niet, maar dat is omdat de Nederlandse pagina nog niet is aangemaakt en ik dat nog niet uitgevogeld heb. Geen zin in ook. :+

5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Het tweede boek kun je gewoon lezen zonder de eerste. Dat speelt zich 50 jaar later af. Sommige referenties zul je dan niet vatten, maar die hebben niks met het verhaal te maken. Alleen 1 hoofdpersoon, the Druid Allanon, is een constante. Maar die gast krijgt amper een achtergrond verhaal in het eerste boek. Hij is een beetje een mysterieuze dude. De kleinzoon van de hoofdpersoon uit het eerste boek is de hoofdrolspeler in het tweede boek. Het is wel makkelijk als je ook het eerste boek leest maar niet noodzakelijk, want er wordt niks uitgelegd dat je nodig hebt. Er wordt sowieso weinig uitgelegd.

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Nee, ik had het over het Wenslied, die heb ik op 13 jarige leeftijd gelezen. Daarvan zou ik graag weten of hij goed te begrijpen is zonder de vorige delen te lezen. Ik heb hem 10 jaar geleden dus gelezen en het enige wat ik me herinner is dat ik het boek wel goed vond. Niet of ik moeite had om bepaalde onderdelen van het verhaal te begrijpen.

Laatst bewerkt: 2 sep 2011
  7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ooooh, geen idee dus. Als ik het niet vergeet hoor je nog van me.

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Iemand die mij iets, zonder te spoilen, kan zeggen over het boek Gideon's Wraak van Preston & Child???

Wil daar na Killzone aan beginnen.

9. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ik ben aan Wise Man's Fear begonnen, het vervolg van The Name of the Wind (Patrick Rothfuss). Het eerste deel was soort van unaniem de hemel in geprezen en hoewel ik het een heel erg leuk boek vond, was ik niet zo compleet weggeblazen als ik had verwacht.
    Deel 2, zit nu 100 pagina's in het boek, en sjesus wat is de schrijver in de tussenliggende jaren nog beter geworden zeg. Ontzettend leuk!!! :)

10. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Waar gaat het over dan? Genre enzo?

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Fantasy

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nog pak en beet 4 weken tot de nieuwe Rollins. :9

13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139

hierin bezig

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Werkelijk waar Dulle, waarom heb ik jouw op GR. Nu kan ik morgen weer naar de boekhandel. :+:cool:

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Kan ik toch niks aan doen. :+

Peter vroeg om nog wat foto's van mijn eReader, dus here it goes. Had ik maar een betere camera, dan kwam de scherpte van de letters nog wat beter over, maar ach.

Hippe bijpassende mapje. :cool:

Groottevergelijking

De diktevergelijking.

Hoofdmenu. Simpel, weinig te doen. Ga verder met lezen of kies een ander boek uit.

Een pagina uit een boek

Vergelijking met een echt boek

Lettertjes te klein? Zo opgelost.

En op de vraag of de boeken gemakkelijk te krijgen/kopen zijn: Ik kan natuurlijk niet garanderen dat je favoriete boeken al als eBook te krijgen zijn, maar het proces van het kopen is zo simpel als het maar kan zijn. Precies hetzelfde als het kopen van een regulier boek, maar dan met een downloadlink op het laatste.
    Na het downloaden wordt je boek geregistreerd/geactiveerd in Adobe Digital Editions waarna je het over kunt zetten naar je eReader (kwestie van Drag & Drop). Een kind kan de was doen.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja, maar het is zo fout met al die titels die ik nog moet. :+

Killzone heb ik uit, laatste 91 bladzijden er vannacht uitgelezen.

Einde zag ik echt totaal niet aankomen en het was meer dan genoeg om deze 5* op GR te gaan geven.

Damn; wat een boek. _O_

17. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan, wat een uitleg! Wel een erg mooi apparaat moet ik zeggen zeg! In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen, vind ik het apparaat juist erg mooi! Ff uitzoeken of je gemakkelijk aan leuke boeken kan komen :)

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Zo, GR even een update gegeven.

Review van Killzone online gezet.

Nog een paar klein dingetjes en dan ben ik voorlopig weer klaar op GR.

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die Iriver ook echt een mooi ding! En aan die boeken kun je snel/goed komen, op welke manier dan ook. :+
    Er komen steeds meer E-books uit, meer dan ik dacht eigenlijk. Alle 'nieuwe' boeken sowieso, maar ook heel wat oudere boeken.

Bijna Kleine Dingen van Nico Dijkshoorn uit (zijn columns). Wat een geniaal boek zeg! Lekkere korte stukjes, met de nodige humor er in. Af en toe wat verandering dmv een gedicht, hoewel die van mij niet echt hoeven. Heel veel stukjes die hij heeft geschreven zijn ook herkenbaar en ook met goede hoeveelheid zelfspot. Echt een aanrader!

20. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ja daar doelde ik ook al op hoor ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina