1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, omg. Dat filmpje had ik nog niet eens gezien. Ik zou wel een luisterboek van hem willen hebben, volgens mij lig je dan de hele tijd dubbel gevouwen van het lachen. :)
    Maar als ik jou was zou ik het toch echt een keer een boek proberen (je moet natuurlijk wel een beetje van geschiedenis/midden-oosten 'houden', maar het zijn echt geweldige boeken)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Noooh! Ik zit na ~950 vragen door alle trivia heen over mijn boeken. :'-( (waarvan 900 over Harry Potter 8))

    Zonde dat niet meer mensen vragen toevoegen. Vind het altijd wel leuk om die trivia dingetjes te doen, maar het moet wel over boeken gaan die ik heb anders blijf ik vragen skippen.

    Die 2 vragen over Verboden & Verbannen wat ik erbij had gezet waren dus blijkbaar de enige over die hele serie...
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja er zijn echt superveel vragen over Harry Potter. Sommige zijn nog best moeilijk, vooral ook omdat ik de boeken in het Nederlands heb gelezen en ik daardoor sommige namen niet ken (wel van de films, maar ik moet altijd heel hard nadenken wie het dan ook alweer is ;))

    Je kunt bij die neverending book quiz ook gewoon kiezen voor 'my books' ipv 'all books', hoef je niet zoveel te skippen. :+
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat heb ik ook de hele tijd gedaan. ;)
    Maar als ik verder wil met Trivia zal ik de gewone Neverending Quiz moeten gaan doen. =( En dus veel gaan skippen.
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, oke. Ik had verwacht met de boeken die jij leest, er wel meer vragen over zouden zijn. De meeste 'internationale' boeken zijn er wel in verwerkt (iig, daar ging ik van uit)
    Die losse quizzen zijn ook wel leuk, zijn er ook echt veel van.
     
  6. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb The Name of the Wind van Patrick Rothfuss gisteren uitgelezen. Dit boek heeft een hype van hebikjoudaar binnen het Fantasy genre dus ik was erg benieuwd. Conclusie: leuk, erg leuk, maar zeker niet zo briljant als 'men' zegt. Maar zeker de moeite waard!

    Pros:
    - geweldige personages!
    - briljant idee achter magie (scheikunde/natuurkunde wetten beinvloeden dmv meditatie).
    - enorm mooi geschreven, iets wat bij Fantasy nogal eens een ondergeschoven kindje is...

    Cons:
    - de harry potter-achtige universiteit setting, compleet met lullige leraren en haatdragende medestudenten, dat kennen we ondertussen wel
    - de laatste 150 pagina's werken niet echt naar een climax toe, en aan het einde van het boek wordt je ook niet in spanning achtergelaten, en dat is wel jammer. Je hoopt op een kick ass gebeurtenis en die zit er niet echt in. Aangezien er nog twee delen komen mag er zeker wel wat meer suspense in!

    Hopelijk is deel 2 (24 maart paperback) wat 'strakker' en meer focus op het verhaal.
     
  7. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt interessant, alleen lees ik liever geen engelse boeken.
     
  8. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Klinkt interessant, maar als ik iets haat, dan is het om een paar jaar op een vervolg te wachten. Een trauma dat ik heb opgelopen na HP 5 gelezen te hebben en toen 4 jaar heb moeten wachten ;)
    Het eerste boek uit die serie is in 2007 uitgekomen en het tweede boek in 2011. Dat betekent dat als ik het nu ga lezen, ik waarschijnlijk weer vier jaar moet wachten op een vervolg. Fuck that!
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het vervelende is dat als je wacht met minder bekende series je het risico loopt dat ze op een gegeven moment helemaal niet meer leverbaar zijn.
    Dus als iets me leuk lijkt ben ik er liever 'te' vroeg bij dan dat ik me achteraf voor mijn hoofd sla dat ik het niet eerder had gekocht.

    En het heeft ook wel wat, dat wachten op een nieuw deel. :+
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Bah, wil ik de Opwindvogelkronieken van Haruki Murakami lenen uit de bibliotheek, hebben ze dat boek helemaal niet. Dit is toch wel het bekendste boek van hem? Ze hebben namelijk zijn andere boeken wel. Welke daarvan is nog meer een aanrader? :)
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Kafka Op Het Strand schijnt na de Opwindvogelkronieken de sterkste te zijn.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hey, leuk. Soms krijg je ook nog eens antwoord. :+
    Ik was/ben ongeduldig aan het wachten op het vervolg van De Getekende wat in het Engels al een tijd uit is. Dus ik had maar even een mailtje gestuurd naar de NL uitgever (why not, misschien geven ze wel antwoord!)
    En ja hoor!
    Mja, het duurt dus nog even, maar ik vind het al netjes dat er een antwoord is gekomen. :thumbs:
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Je weet dat dat gewoon een standaard marketingmailtje is?
    Als ik zo'n mail naar Sega stuur over Shenmue krijg ik ook zo'n soort verhaal terug. :+
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh. =( Verdorie. Ik voelde me even speciaal. Ze geven zelfs een vrij specifieke timeframe wanneer ze meer denken te weten.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    @ Modder, bull.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    ??
     
  19. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Probeer eens.:+ dan gooi je dat op Kotaku en moet Sega weer alles gaan ontkennen.*)
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    De Laatste Slag eindelijk uit. Wat een boek, ondanks dat ik het einde wel vrij snel afgeschreven vond. Verder echt het beste boek wat je over de strijd om de stad Berlijn kunt vinden. Geniaal hoe de tactieken, emoties, drama en andere dingen worden beschreven. _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina