1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is het fictie of non-fictie? Ehm, ik vergeet altijd welke wat betekend :+, dus laat ik het zo vragen: is het een waargebeurd verhaal of niet?
    Misschien wel eens leuk voor de afwisseling.
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ik ben er ook in bezig, het schiet alleen niet zo op. (ben ergens op blz 150, dus ik heb er nog zo'n 600 te gaan. :+)
    Vroeg me eigenlijk af of het hele boek zo is geschreven, steeds stukjes over andere mensen?

    Non-fictie (Fictie is 'verzonnen') en waargebeurd (logisch :+) maar alle feiten en dingetjes zijn allemaal nagezocht/opgezocht. (dagboeken, brieven etc.)
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hopelijk onthoud ik het deze keer wel. :+ (en wilde stiekem dat het fictie zou zijn =( iig maar even wat meer recensies opzoeken. afwisseling qua genre is altijd welkom.)
    __
    Weet iemand misschien een UK winkel waar je boeken kunt bestellen. Met als belangrijkste voorwaarde dat je met Paypal kunt betalen. (Zavvi ken ik al, maar die heeft niet het boek wat ik zoek)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Verdorie. Heb me altijd voorgenomen om geen boeken over games te lezen. Nu wilde ik al Dead Space: Martyr kopen, en nu begin ik ook te twijfelen over de Mass Effect en Dragon Age boeken. :+

    Iemand die me die boeken kan aan/afraden?

    edit: Kut, de Halo boeken krijgen op Goodreads ook goede ratings. Help me! 8)
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2011
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Echt helemaal niemand die de ME/DA boeken hebben gelezen? 8) Dacht toch echt dat er een aantal mensen op XBW waren die dat wel gedaan hadden.
    Zullen wel niet in dit topic komen dan...

    Zie net trouwens ook dat ik een heel stabiel leestempo heb. :+
    [​IMG]
    Deze grafiek is van Excavation.

    Traag, maar ik kom er wel. Is wel wat anders dan Lizza wat een boek in 2 dagen uit had. Dat zou ik echt nooit kunnen.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Lizza is een iets :eek:
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eh? Zeg ik daar iets verkeerds? :+
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha het is maar wat je opvalt.
    Ja sorry, ik lees heel snel en ik reis sowieso (bijna) elke dag een uur heen en een uur terug als ik naar school moet. Als ik eenmaal in een goed boek zit, dan heb ik moeite om te stoppen en is hij inderdaad binnen 2 dagen uit. ;)
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Wat verwijst naar dingen enzo :p
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha, je hoeft niet sorry te zeggen. :+ Ik zag je review op Goodreads en het viel me gewoon op.
    Hm, ja, ik geef mijn dialect de schuld. Ben niet anders gewend. :p
    *smoesjes
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, Limburg mag je altijd de schuld geven van alles :+ /jk

    Ik heb trouwens maar eens dit werkje besteld:

    [​IMG]

    Is het enige in de Nederlandse literatuur dat me nog wel interessant lijkt, dus ben benieuwd of ik word teleurgesteld of niet.
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dit nou weer voor uitgave :+
    Ik vond het zelf een leuk boek, soms een beetje too much, maar nog steeds eerlijk en waar.

    @Dulle Wanneer lees jij dan? Je hebt ook steeds een progress van 20 pagina's. Het ligt natuurlijk ook aan het boek/verhaal. Als is het wel een leuk boek, maar niet echt mindblowing, dan doe je er natuurlijk wel wat langer over ;)
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik lees ook niet een boek in 2 dagen uit, hoor. Ik heb zo wel m'n periodes, maar ik heb nu bijvoorbeeld al twee weken niet meer gelezen.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik lees altijd 's avonds voor het slapen gaan. Zelfs bij mind blowing boeken als Harry Potter (:cool:) doe ik er een maand over. 8)
     
  15. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik zit vandaag bij mijn broer in Utrecht dus ik wandel zo maar even de stad in naar Broese, onwijs fijne grote boekenwinkel. Dat wordt waarschijnlijk geld uitgeven :)
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb de eerste 3 Halo boeken gelezen en het is vermakelijke pulp. Deel 2(?) is het verhaal van de eerste game dus die voegt niet zoveel toe.

    Vooral deel 1 vond ik destijds wel okay, het deed me een beetje denken aan Ender's game omdat het gaat over hoe 117 een spartan word. Zijn training etc. Maar je moet er niet al te veel van verwachten.

    Het is leuk licht leesvoer voor de fans maar er zijn veel en veel betere Scifi series (zoals de Ender saga bijvoorbeeld)
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, misschien dan maar eens bewaren voor als ik ooit niks meer te lezen heb...En als ie voor €5 te krijgen is.
    Ik ben in de eerste plaats een fan van de games, niet zozeer van de fictie. Lijkt er niet op dat de boeken daar iets aan zouden veranderen.

    Mass Effect schijnt volgens Fii wel aardig te zijn. :+ Nu dus nog iemand voor de Dragon Age boeken? :p (al denk ik niet dat iemand hier rondzwerft die ze heeft gelezen)
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Ja, Mass Effect Revelation is beter dan al die andere SciFii boeken! Als je me je gegevens nog eens stuurt krijg je van de Fiihaas misschien zelfs een vervroegd verjaardagscadeau dan. :cool:

    Boek staat toch hier maar stof te happen tussen mijn games, heb ik weer ruimte voor games dan.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wut, srsly? :eek: w00t!

    *kijkt ondertussen angstig naar de kalender. 1 april komt beangstigend dichtbij. :+
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jammer dat je maar 1 bon per €40 kunt gebruiken. =(
    Niet dat ik eigenlijk boeken heb die ik kwijt wil...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina