1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Deel 7 begint heel zwak ja, maar het einde is zeker het best, zelf vond ik deel 5 het beste met het verzet tegen umbridge

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Een beste boek uitzoeken vind ik nogal tricky, aangezien ik het altijd lees als 1 verhaal/boek, wat gewoon toevallig opgesplitst is in 7 delen. :+

Ook als je me zou dwingen om ieder boek als een apart verhaal te zien zou ik niet kunen kiezen. Ik vind dan ook dat ze allemaal hun eigen charmes hebben.
    Even 3 boeken als voorbeeld genomen:
    Deel 1 Omdat het daar nog allemaal nieuw is, en 1 grootse magische ontdekkingsreis
    Deel 5: Hier heb je het gevoel dat de strijd tegen Voldemort écht begint. Harry wordt steeds meer volwassen.
    Deel 7: Alle vragen worden eindelijk beantwoord!
    Was Sneep nu goed of slecht?
    Wat is de geschiedenis van Perkamentus?
    Harry Potter VS Voldemort. enz. enz.

Ik lees ze allemaal met evenveel plezier.
    En ik zal ze ook nog vaak met veel plezier lezen! :cool:

Maar die encyclopedie kan toch niet snel genoeg komen.

3. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    4 is het eerste boek waar echt heel veel spanning inzit en waarbij je aan het eind dacht : SCHIET OP MET DEEL 5. Dat had ik echt het ergst bij dit deel :) Alhoewel ik ook niet kon wachten op deel 7

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Bij het wachten van deel 4 naar 5 had je natuurlijk dat extra element dat Voldemort net was herrezen.
    Dan MOET je natuurlijk snel verder lezen. :9 Gaat alleen lastig als het 5e deel nog niet uit is. :mad:

Maar goed, die frustraties zijn (helaas) voorbij.

Heeft iemand een CC voor mij? :'-(

Laatst bewerkt: 10 jun 2008
  5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hier zijn de eerste onofficiële officiële promofoto's:

En nog een gelekte foto uit de film:

Ennnn:
    Voor de mensen die haar handschrift niet kunnen lezen:

The Story:

The speeding motorcycle took the sharp corner so fast in the darkness that both policemen in the pursuing car shouted,"Whoa!" Sergeant Fisher slammed his large foot on the brake, thinking that the boy who was riding pillion was sure to be flung under his wheels; however, the motorbike made the turn without seating either of its riders, and with a wink of its red tail lights, vanished up the narrow side street.

"We've got 'em now!" cried PC Anderson excitedly. "That's a dead end!"

Leaning hard on the steering wheel and crashing his gears, Fisher scraped half the paint off the flank of the car as he forced it up the alleyway in pursuit.

There in the headlights sat their quarry, stationary at last after a quarter of an hour's chase. The two riders were trapped between a towering brickwall and the police car, which was now crawling towards them like some growling luminous-eyes predator.

There was so little space betwen the car doors and the walls of the alley that Fisher and Anderson had difficulty extricating themselves from the vehicle. It injured their dignity to have to inch,crab-like,towards the miscreants. Fisher dragged his generous belly along the wall,tearing buttons off his shirt as he went, and finally snapping off the wing mirror with his backside.

"Get off the bike!" he bellowed at the smirking youths, who sat basking in the flashing blue light as though enjoying it.

They did as they were told, finally pulling free from the broken wing mirror, Fisher glared at them. They seemed to be in their late teens. The one who had been driving had long black hair, his insolent good looks reminded Fisher unpleasantly of his daughter's guitar-playing, layabout boyfriend. The second boy also had black hair, though his was short and stuck up in all directions; he wore glasses and a broad grin. Both were dressed in t-shirts emblazoned with a large golden bird; the emblem, no doubt, of some deafening, timeless rock band.

"No helmet!" Fisher yelled, pointing from one uncovered head to the other. "Exceeding the speed limit by-by a considerable amount!" (In fact, the speed registered had been greater than Fisher was prepared to accept that any motocycle could travel.) "Failure to stop for the police!"

"We'd have loved to stop for a chat," said the boy in glasses,"only we were trying--"

"Don't get smart-you two are in a heap of trouble!" snarled Anderson. "Names!"

"Names?" repeated the long-haired driver."Er-Well, let's see. There's Wilberforce...Bathsheba...Elvendork..."

"And what's nice about that one is, you can use it for a boy OR a girl," said the boy in glasses.

"Oh, our names, did you mean?" asked the first, as Anderson spluttered with rage."You should've said! This here is James Potter, and I'm Sirius Black!"

"Things'll be seriously black for you in a minute, you cheek little-"

But neither James nor Sirius was paying attention. They were suddenly as alert as gundogs, staying past Fisher and Anderson, over the roof of the police car, at the dark mouth of the alley. Then, with identical, fluid movemoments, they reached into their back pockets.

For the space of a heartbeat both policemen imagined guns gleaming at them, but a second later they saw that the motocyclists had drawn nothing more than-

"Drumsticks?" jeered Anderson. "Right pair of jokers, aren't you? Right, we're arresting you on a charge of--"

But Anderson never got to name the charge. James and Sirius had shouted something incomprehensible, and the beams from the headlights had moved.

The policemen wheeld around, then staggered backwards. Three men were flying-actually flying- up the alley on broomsticks-and at the same moment,the police car was rearing up on its back wheels.

Fisher's knee bucked; as he sat down hard; Anderson tripped over Fisher's legs and fell on top of him, as flump-bang-crunch- they heard the mean on brooms slam into the suspended car and fall, apparently insensible, to the ground, while broken bits of broomstick clattered down around them.

The motorbike had roared into life again. His mouth hanging open, Fisher mustered the strength to look back at the two teenagers.

"Thanks very much!" called Sirius over the throb of the engine."We owe you one!"

"Yeah, nice meeting you!" said James. "And don't forget: Elvendork! It's unisex!"

There was an earth-shaking crash, and Fisher and Anderson threw their arms around each other in fright; their car had just fallen back to the ground. Now it was the motocycle's turn to rear. Before the policemen's disbelieving eyes, it took off into thin air: James and Sirius zoomed away into the night sky, their tail light twinkling behind them like a vanishing ruby.

From the prequel I am not working on-but that was fun! J.K. Rowling.2008

Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Quiz

Laatst bewerkt: 21 jun 2008
  7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    30 International Release Dates for Half-Blood Prince

Warner Brothers has passed along to Snitch Seeker thirty international release dates for Half-Blood Prince:

Nov. 19
    Belgium, Egypt

Nov. 20
    Germany, Greece, Holland, Israel, Portugal, Russia, Switz (German), Ukraine, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand, Argentina, Chile, Mexico, Peru, Puerto Rico

Nov. 21
    Austria, Denmark, Finland, Iceland, Italy, Norway, Poland, Sweden, Turkey, UK, India, Indonesia, Japan, Brazil, Colombia, Panama

Nov. 26
    France, Switz (French)

Nov. 27
    Croatia, Czech Rep, Lebanon, Middle East-other, Serbia, Slovakia, Slovenia, Bolivia

Nov. 28
    Bulgaria, Cyprus, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Romania, Spain, Uruguay, Venezuela

Dec. 5
    South Africa

Dec. 11
    Australia, New Zealand

Dec. 18
    Hong Kong, Korea

8. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Dan ga ik hem in België kijken}:]

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Werd tijd! Het zal dan toch niet lang duren voordat die trailer ook op internet is te bewonderen.

En hier even een stukje voor de mensen die willen weten wat de HP acteurs doen buiten HP :9

Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Geef mij maar een nieuw boek of die encyclopedie :'-( zijn er trouwens fantasy boeken die maar een beetje in de buurt komen van HP? The lord of the rings boeken zuigen zwaar. Dulle weet er vast wel een paar :+

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben nooit op zoek gegaan naar een 'vervanger' voor HP, want ik weet toch dat er niks is wat er aan kan tippen. :9
    Dit zijn de boeken die ik op dit moment op mijn boekenplank heb staan; allen Fantasy:

Verboden & Verbannen

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

De Godengebieder

[​IMG] [​IMG]

De Dwergen

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

De Donkere Tijd

Harry Potter

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

The Hitchikers Guide to the Galaxy (engels)

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG]

Klik op de boeken om naar een pagina te gaan waar een beschrijving staat.
    Kun je zelf even kijken of je het wat lijkt. :+

Ik heb natuurlijk meer boeken dan alleen dit gelezen, maar die waren allemaal van mijn moeder. Dit zijn die wat ik zélf heb gekocht.

12. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Offtopic: Die boeken van James Clemens zien er wel leuk uit, ze zijn hopelijk niet zo geschreven als de LOTR-boeken? .. want dat is net oud-nederlands.

Wel een ubermooie post ^^ Ik zou met zo post dik een uur bezig zijn hehe

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik zou het absoluut niet met de LotR boeken kunnen vergelijken.
    Vooral omdat ik ze niet heb gelezen.
    Al zat ik er wel over te denken om het te gaan doen. Hier alle 3 de boeken in een speciale uitgave voor €29.95. :9

Trouwens wel logisch dat het oud NL lijkt; het eerste boek is alweer van '54. :+

en thnx ;)

14. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ben ff bij de bieb langs geweest maar het 1e deel was al uitgeleend, het boek van vuur. Krijg nu een mailtje wanneer het boek er is ( zelfs een bibliotheek wordt modern tegenwoordig ) Heb nu maar een boek van Tom Clancy meegenomen, en moet zeggen het is best een mooi boek.

Maar nu weer ontopic :p

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Wist niet dat dit topic er was, veel info over de films *Thanks Dulle ;)*. Heb wel zin in de film :) wel erg jammer dat er zoveel uitgehouden word.

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De foto's:

Blader hier door het magazine.

17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    er zit denk ik ook zwerkbal in dit deel van de film ( aangezien hij aanvoerder van griffoendor is ). Dan zit het automatisch ook weer in de game :)

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Begin steeds meer zin in de film te krijgen. :D

Plaatjes!
    [​IMG][​IMG]

Scans van Empire Magazine:

Laatst bewerkt: 4 jul 2008
  19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    |:- :'-(

En over die vervloekte trailer:

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Omfg, als ze wat in die spoiler staat echt gaan doen dan verkloten ze het verhaal zo erg... net als met het verraad van de SVP in deel 5 door cho ipv die vriendin van haar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina