1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De teaser is er:
    [yt]S9Az919nQjI[/yt]

Tsja... :+ Het doet waar ie voor bedoeld is. 'Teasen'.

Volgens mij zou over een week of 2 de echte trailer uitkomen.

edit: En trouwens nog 1 nieuwe foto:

Laatst bewerkt: 18 jul 2008
  2. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Is het trouwens iemand hier gelukt om iemand anders van je familie (zus/zusje/broer/broertje/vader/moeder) aan te steken met het HP virus? :+
    Inmiddels zijn mijn moeder en mijn zusje ook druk bezig met de boeken.
    's Avonds wordt aan tafel dan ook druk gediscussieerd over Sneep; is ie nu goed of slecht. Heerlijk dan als ik dan al de antwoorden weet, en ze kan plagen. 8)
    Al kan het soms wel wat verwarrend worden: Mijn moeder is halverwege boek 5, en mijn zusje is bezig met boek 3. Opletten dat ik niks verklap dus.

Hier de Hi-res foto van bovenstaande post:
    Het lijkt me dat Slakhoorn daar het Felix Fortunatis drankje vasthoudt.
    Weten we ook weer dat die scene wel in de film zit O-)

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Niemand hier... Heb het geprobeerd met mijn zusje, maar dat is hopeloos. Mijn moeder leest niks, en mijn vader alleen maar Wilnur Smith enzo.. Hij heeft al zo vaak gezegd dat ie nog een keer aan HP begint, maar ik geloof er niet meer in :+

4. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vader heeft alle delen ook gelezen ( duurde wel een maand of 3 per boek ) maar hij kent wel alle personages en gebeurtenissen. mn moeder heeft alle delen gelezen op deel 7 na :) ze zegt dat ze er nu opeens geen zin meer in heeft oid. Mn broertje is een diehard fan van de films en games maar haat de boeken ( wazigheid ) zelf heb ik alle delen zo vaak gelezen ... alleen deel 7 maar 2 keer aangezien die nog vrij nieuw is. Mijn leesrecord is deel 6 in 1 dag :p ik was ziek en het boek had ik de dag daarvoor gekocht, en wat doe je dan? juistem , de godganse dag lezen. mn ogen hebben nog nooit zo wazig aangevoeld :D

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Wij hebben hier vijf boeken staan van Harry Potter. Ik zelf ben nu in de eerste begonnen (op aanraden van Dulle en Jeffer) en ik moet zeggen dat het behoorlijk tof is om te lezen. Destijds kwam ik er niet doorheen maar nu gaat dat allemaal veel gemakkelijker.

Zo meteen weer eens verder lezen, heb toch niets te doen en het weer is ook al niet al te best.

Mijn vader heeft trouwens wel al een aantal boeken gelezen van HP. Het was zo rustig op zijn werk toen dat hij de hele dag gewoon kon lezen. Het eerste, tweede en vierde boek heeft hij allemaal binnen 2 weken uitgelezen geloof ik. Waarom hij de vuurbeker niet heeft gelezen weet ik niet, misschien bang voor de dikte:x

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Daarom houd ik ze bij mij aan een 'deadline'. Vóór november moeten ze minstens boek 6 uit hebben gelezen. :+
    Zoals het er nu naar uitziet moet dat gaan lukken.

Mijn tempo van lezen is denk ik wel heel wat trager dan dat van jou. Ik lees maximaal 1 hoofdstuk per dag.
    Dat is niet omdat ik maar een bepaald aantal letters per dag kan verdragen, maar dat doe ik al vele jaren zo: Voor het slapen gaan nog even lezen.
    Ik zou het niet anders meer willen en kunnen.
    Daardoor duurt het helaas wel meestal een maand voordat ik 1 boek uit heb 8)

@WinterBase: Ik ben benieuwd hoe je het verder vindt. :thumbs: En natuurlijk niet stoppen bij deel 5! Anders weet je nog niet hoe het afloopt.
    Nu moet ik wel wat beter op spoilers gaan letten in dit topic. Ik wil natuurlijk niet per ongeluk jou leeservaring verpesten. :9

Dus hij heeft het 4e boek binnen 2 weken uitgelezen, maar de vuurbeker heeft hij nooit gelezen...?
    De vuurbeker = boek 4 ;)

7. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Hij heeft Azkaban gelezen, de vuurbeker niet. Haal die twee altijd door elkaar qua volgorde:+

8. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dulle , heb je zelfs met de release van boek 7 1 hoofdstuk per dag gelezen :confused: ? ik was zo verslaafd eraan en ging zo lang mogelijk door :D ( en dan baal je wel na 2,5 dag :), want dan is de pret over haha ). Ik lees nu de dwergen op mn gemak, zo'n 40 blz per dag ofzo. is een spannend boek zeg o_O vooral de vechtdetails zijn gaaf xD

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het was lastig, maar ook met boek 7 heb ik 1 hoofdstuk per dag gelezen.
    Ik moet gewoon íets doen voordat ik ga slapen, en lezen is dan de perfecte oplossing. En je rekt het plezier dan natuurlijk veel langer. :)
    17 november kwam het boek uit; rond Nieuwjaar wist ik pas het einde. Het was een heerlijke (en soms frustrerende) maand. _O_

Leuk dat 'mijn' boeken in de smaak vallen ;) Ga je de series ook afmaken (je was toch ook begonnen aan Verboden en Verbannen), of denk je dat je er al snel weer genoeg van zal hebben?
    V&V = 5 boeken
    Dwergen = 4 boeken

En voor de verandering hebben ze gelijk op de flaptekst: Tungdil (en Boïndil/Boëndal) zijn idd de leukste dwergen sinds Gimli (die ik trouwens alleen ken van de films)

10. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de hele verhaallijn nu eingelijk wel doorgekeken/gelezen, ben nu aan het "herhalen" om alles echt helemaal helder te laten worden, alsnog zijn er een paar onduidelijkheden en ik hoop dat iemand daar een goede uitleg over kan geven:

In deel 1 verandert Voldermort in een geest omdat Harry Krinkel toen aanraakte. Vervolgens in deel 2 wanneer ze in de gehemeie kamer zijn is 'ie in eens Marten Vilijn (/Tom Riddle). Die twee zijn toch het zelfde? Hoe komt dat ineens?

In deel 3 staat Sirius Zwarts centraal, en hij is de "beruchte moordenaar". In het krijsende krot is het aan het begin "Ik maak je af, ik heb hier 12 jaar op gewacht" en aan het eind wilt hij hem in eens niet meer vermoorden maar is hij de ó zó aardige peetvader?
    Was het toneelspel? Het was een grote roddel dat hij harry's ouders veraden zou hebben?

By the way, kan niet wachten op de film van deel 6. Ik hoorde dat deel 7 in twee delen wordt uitgebracht op film?

Laatst bewerkt: 20 jul 2008
  11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Goed, ik ga proberen antwoord te geven, maar ondanks dat ik een grote fan ben weet ik natuurlijk ook niet alles. ;)
    Dus als ik iets fout heb mag iemand het komen verbeteren!

In deel 1 is Voldemort altijd al een geest geweest (iig sinds hij werd verslagen door Harry). Nu wist hij zich te nestelen 'in/op' het lichaam van Krinkel. Door Harry's aanraking werd Krinkel dodelijk verwond, en vluchtte Voldemort omdat hij toch niks meer aan Krinkel had.
    In boek 2 verschijnt hij niet zelf, maar een herinnering van hem wat zit opgeslagen in het gruzielement/dagboek.

Ze zijn dus niet hetzelfde. :)

Ik denk dat hij het tegen de rat van Ron riep dat hij hem wilde vermoorden. Niet tegen Harry.

Hij had idd Harry's ouders niet verraden, maar dat heeft Peter Pippeling gedaan.

Deel 7 wordt idd opgesplitst in 2 delen.
    Meer HP plezier. Jottem \o/

Laatst bewerkt: 20 jul 2008
  12. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad sirius zwarts had het tegen schurfie/pippeling toen ie brulde dat ie 12 jaar in azkaban had gewacht voor dat moment. dit is een zeer verwarrende scene als je m voor het eerst leest ;)
    '

En @ dulle, ja ik ga nadat ik de dwergen deel 1 uit heb is kijken welke serie ik als eerste compleet wil gaan aanschaffen. beide series zitten ongeveer op hetzelfde niveau dus wordt nog lastig denk ik :D

Mss is het wel grappig om in dit topic een soort harry potter quiz te doen :9 dat iemand een moeilijke HP vraag bedenkt en dat die vervolgens beantwoord moet worden. wanneer de vraag goed is beantwoord moet degene die m goed heeft beantwoord een nieuwe bedenken O-) mss meer iets voor the green mile maar daar zal het wel neit zoveel bekijks krijgen :+

13. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Allebij bedankt, heeft voor verheldering verzorgt :)!

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dinsdag is het dan eindelijk zover. :cool:

15. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Heb nu bijna (eindelijk) het eerste boek uit. Vind het super spannend nu, Sneep is een knuppel! Moet nu nog zo'n 20 bladzijde dus die ga ik zo meteen even lezen onder het genot van een koud colaatje. Daarna gelijk verder in deel 2! \o/

16. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Verslavend hé. Ik had deel 6 & 7 echt zo snel uit omdat het echt te spannend is. Gewoon lekker doorlezen, is echt goede serie.

17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    kon ik nog maar genieten van voor mij nog niet bekende verhalen van HP :+

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Morgenochtend de trailer; hier alvast 2 plaatjes:
    Vurige Perkamentus:
    Jonge Perkamentus:

19. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Oeh vet!! :cool: Heb er zin in! Zo had ik me de jonge Perkamentus echt niet voorgesteld. Veel langer haar..

Laatst bewerkt: 29 jul 2008
  20. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Waar is die trailer te vinden dulle!?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina