1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de helft van deel 4 gezien totdat m'n browser vastliep (keek hem via een site). Deel 4 is één van m'n favoriet, dat gevecht met die draak _O_.

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Dulle ik snap iets niet:+

Wat was er aan de hand met die spreuk op de spin waardoor Neville Longbottom emo werd?

3. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn ouders waren ook schouwers en zijn compleet gestoord geworden door die vloek. Ze werden dagenlang gemarteld want de dooddoeners (Voldemorts hulpelingen) dachten dat ze de schuilplaats van Voldemort wisten (toen die harry als baby niet kon doden).

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Oke thanks, en die ouders zijn daardoor overleden?

5. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ze leven nog maar ze zitten in het gekkenhuis
    . Dit alles werd trouwens uitgelegd later in het boek (weet niet of ze dat ook laten zien in de film).

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Nee laten ze niet zien. Wanneer meneer Wemel wordt gebeten door Nagini in boek vijf gaan ze naar St. Holisto ( Harry,hermelien,ron ) om hem te bezoeken en dan zien ze Marcel z'n ouders bezoeken. Harry wist het geloof ik al door de hersenpan van perkie :9

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Deel 4 vond ik echt _O_. Lekker actie, toffe shit en Voldemort. Vond hem wel een gay stem hebben maar dat boeit niet veel. Maar even kijken of ik deel 5 ergens goedkoop kan kopen, want wil het nu wel volgen.

Toch blijft er een ding waar ik me aan erger: Wanneer Harry Hermelien nou eens gaat baksen, wat een idioot. 8) :+

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het begin is gemaakt:

:+

Toch ergerlijk hoeveel van de film gewoon niet klopt tov het boek.
    Soms zijn het maar details, maar juist die moeten in orde zijn.

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snapte niet dat Lubbermans voor dat kieuwwier zorgde, Dobby deed dat toch in het boek?

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Precies. Ik snap ook niet waarom ze dat soort dingen veranderen.
    Bij iedere scene had ik wel een [​IMG] moment.

In de film liepen Parvati en Padma Patil samen door de Griffoendor ruimte. Dat kan niet want een van de 2 zit in Ravenklauw. (weet niet meer welke :p)
    In de film is de Hersenpan zo een groot log ding, terwijl in de boeken vaker wordt gezegd dat Perkamentus het oppakte en op zijn burootje oid zette.

enz. enz.

11. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Gisteren de film gemist,dan maar een keertje op DVD scoren.
    Hoe vinden jullie de laatste film overgens?

12. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doolhof was ook al zo lame gemaakt :9 Er horen schroeistaartige skreeften,boemannen en allemaal ander gespuis in te zitten,, niet moordlustige heggen. Ook hoort Barto Krenck Jr. niet in die villa van vilijn te zijn aan t begin.

13. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zet de HP avonden gewoon door vanavond zet ik gewoon deel 5 op, hahaha na die films ben je weer helemaal "into" HP

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Die films zijn wel handig om een korte samenvatting van het boek te krijgen. Hoef je niet weer het hele boek door te lezen om weer te kunnen weten waar het over gaat.

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben precies hetzelfde van plan.

16. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had precies hetzelfde. Het einde van de film klopte ook niet echt..

Dollemans had op een gegeven moment aan Harry verteld over de dingen in z'n kamer en er hoorde ook een soort schilderij bij met schimmen erop, pas wanneer die schimmen duidelijk personen werden kon je zien dat er gevaar dreigde (zoiets) maar bij de film zie je hier niks over terug. Vind dat erg jammer. Ook het doolhof klopte niet.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, ik snap wel dat ze dat soort dingen eruit laten. Anders duurt de film veels te lang.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Natuurlijk moeten ze gedeeltes van het verhaal weglaten, maar let dan op zijn minst wel op de details.
    Het is nergens voor nodig om die te veranderen. Vind ik.

19. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ja daar ben ik het met je over eens,iets waar ik me dan weer over erger met die superhelden films die heel vaak niet kloppen.
    Niet om mee te vergelijken,maar ik bedoel maar.
    Bij de Lord of the rings films heeft de beste regisuer heel erg veel moeten inknippen,wat ik echt wel belachelijk vind.Nu weet ik niet of dat ook zo is met de Potter films algemeen.

Maar ik heb de boeken ook niet gelezen dus daar kan ik niet over meepraten,en van de films vond ik deel 3 tot nu toe het leukst,die laatste moet ik dan nog zien.

Laatst bewerkt: 27 dec 2008
  20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nou, dat valt reuze mee als je kijkt naar wat de regisseurs oorspronkelijk voor ogen hebt.

Ik heb thuis de Directors's Cut/Extented Edition van alle Lord of the Rings film liggen, en die volgen de boeken veel beter. Ik denk dat dit met Harry Potter ook zo zijn. Om echt een film te maken die goed te vertonen is in de bioscoop en aansluit bij het publiek dat je voor ogen hebt, moet er veel geknipt worden voor de Motion Picture. Dat is dus de film die je in de bioscoop ziet!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina