1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Net deel 5 gekocht op DVD, ben toch wel benieuwd. Vanavond of morgenmiddag even kijken. Maandag ook naar de bibliotheek om het eerste deel als boek te lenen. Had die wel gekocht vroeger maar weet niet waar die meer is. :+

2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    JÄGERMEISTER!!!!!!!!!!!!

3. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    en dat marcel hem het kieuwwier geeft ipv. dobby.... :x

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dat doolhof was nog wel de grootste teleurstelling. Dat aws in het boek de leukste opdracht vond ik

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    En toch... blijft het heel jammer dat ik niet eerder ben begonnen aan de boeken.
    Ik ben pas na de 3e of 4e film begonnen. Niet eens vanwege de films, maar het was dat ik me verveelde en dus wat boeken kocht om dat tegen te gaan. Harry Potter dus.
    Maar het vervelende is dat je bij die eerste 3/4 boeken niet meer die spanning hebt hebt . Ik wist al dat
    Voldemort terug zou komen, ik wist dat Sirius eigenlijk goed was enz enz.

Dat verrassingselement was gewoon weg. Gelukkig werd dat nog ruim goed gemaakt door de verrassingselementen in boek de boeken 5,6 en 7.

Met als hoogtepunten natuurlijk
    De dood van Perkamentus en het Sneep is toch goed verhaal. _O_

Maar toch.. Vaak nog spijt van dat ik niet eerder ben begonnen. :'-(
    En waarom was ik niet eerder begonnen? Ik had eerder gewoon geen zin in boeken. Teveel letters en te weinig plaatjes. :+

6. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deel 1 t/m 3 zeker wel iets van 5 keer gelezen 8). Ik was trouwens vroeger wel een freak qua lezen, als ik een leuk boek had geleend moest ik hem in één ruk uitlezen. Waren ook altijd van die dikke boeken zoals Harry Potter.

Leen gewoon alle delen in één keer :cool:.

Laatst bewerkt: 31 dec 2008
  7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Ik probeerde deel 1 te lezen, halve pagina gelezen en toen boek weggegooid. Ik heb de drang niet om te lezen, is gewoon niet mijn ding.

HP5 ook nog niet gezien, vind het wel jammer dat het maar 133 minuten duurt, over het algemeen duren de andere HP films wel wat langer.

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Maar 133 minuten zegt ie dan ook :+
    Heb gisteren een groot deel van 5 gekeken, maar het was half 2, dus ben toen maar gestopt. Sinds de kerstuitzendingen ben ik eigenlijk hooked aan Harry Potter, terwijl ik daarvoor nooit wat van de hype wilde hebben. Wat me wel opvalt is dat de films steeds donkerder worden.

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0

Haha dan lees ik ze al veel langer dan jou :+ Las ze al een jaar voor de eerste film :9

Nieuwe plaatjes:

:p

Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Erg he. :'-( Niet dat jij ze al veel langer leest, maar hoe 'kort' ik het pas lees.

Eeuwig zonde... Maar ik ben wel tenminste er aan begonnen door mezelf. :cool:
    Niet door de hype (wist niet eens wie/wat Harry Potter was toen ik ze kocht) en niet door de films (want die had ik niet gezien).

En als je die plaatjes post, doe het dan wel in de originele resolutie. :+

11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Zeurpiet :9

Nee ik kreeg heel wat jaartjes geleden het eerste deel voor mn verjaardag. Wist niet wat of wie harry potter was en begon er maar aan. Tsja en toen is het begonnen ^^

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Sorry, maar het kan toch niet je mij 2 keer in 1 post probeert te overtreffen. Daar doen we niet aan. :cool:

:p

En misschien heb je gelijk! Misschien moet ik inderdaad mijn ouders maar de schuld geven dat ze me HP nooit eerder voor mijn verjaardag/kerst/sinterklaas/pasen/pinksteren/hemelvaart hebben gegeven. :mad: Straks maar eens een hartig woordje met hun spreken.
    Waar heb ik die honkbalknuppel nou gelaten...?

Dat is toch wat je zegt?

}:]

13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe achievement: Overtref dulle tweemaal in één post op harry potter gebied.

Deze wil en ga ik halen :9
    Nu moet je extra oplettend zijn met nieuwtjes :p

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik las ook eerder dan dat ik de films zag. Daar zat ook wel minstens een jaar tussen. Ik weet nog dat ik in groep 7 begon met lezen. Deel zeven kwam uit toen ik in de zesde zat. Toch wel mooi eigenlijk. :+ Eerst las ik het in het Nederlands, en toen vanaf de brugklas of de 2e of zo ben ik op nieuw begonnen in het Engels en daar in verder gegaan. Gelukkig maar, want die zijn veel beter.

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Laat Half-Blood Prince maar komen. Het enigste waar ik wel van baal is dat WB wederom fucked met wat een MOOIE scene had kunnen zijn...

De begravenis van Dumbledore is helemaal aangepast schijnbaar. HBP is een belangrijk verhaal waarin veel uitgelegd word. Waarom maken ze hier ook geen 2 delen van? Beetje zonde!

Ben erg benieuwd :) Had liever dit jaar HBP gezien en in 2009 het eerste deel van DH!

AT Henrive :

Ik ben begonnen met de films, wist daarvoor niet eens wat Harry Potter was. Ja, ik schaam me d'r al genoeg voor maar niets aan te doen. Ben meer een Star Wars fan dus heb nooit wat meegekregen over Potter. Daarna ben ik de boeken eens gaan lezen op m'n gemak en tegelijk de films gaan volgen. Hoe J.K Rowling het voor elkaar heeft gekregen ... de gekke muts :) M'n vader toen gek gemaakt en die heeft nu boek 1 t/m 7 op de planken staan.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Mijn Harry Potter gerelateerde zooi is eindelijk binnen. \o/ :+
    Die boekenlegger eigenlijk nog niet binnen...moet het zelfs nog betalen, maar whatever. :cool:

Nu nog een Harry Potter onderbroek. :+
    (grapje hoor...ik heb er liever een van Hermelien)

18. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik ben alweer helemaal in een harry potter bui dus wil wat dingen bestellen. Omdat ik een beetje krap bij kas zit weet ik niet welke ik nu als eerste moet bestellen en waar. Als een van jullie mij even wilt adviseren.

The Tales of Beedle the Bard

Harry Potter Hardback Boxed Set (Adult Edition)

Harry Potter Boxed Set (Adult Edition)

Harry, a history

The Magical Worlds of Harry Potter

Ik heb ze allemaal op bol.com gevonden maar zijn er ook sites waar ik deze dingen goedkoper kan bestellen. Zo ja, waar dan?

@ dulle: waar heb jij die boeken besteld?8)

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hey, Harry, A History nu ook bij Bol.com? :9 Toen ik keek hadden ze em nog niet.
    Blijkbaar is er toch genoeg vraag naar.

Ik heb die boeken bij Amazon.com besteld. (Harry, A History bij Amazon.co.uk)

Ik heb Harry, A History nog niet uit, maar ik kan het wel al aanraden. Geeft een leuk inzicht in de hele hype / fanbase en hoe Harry Potter tot stand is gekomen.

Tales of Beedle the Bard is natuurlijk ook een aanrader, maar aangezien ik de NL boeken heb gelezen ga ik zelf voor de NL editie.

The Magical Worlds of Harry Potter zou ik niet kopen. Ik koop alleen HP gerelateerde dingen waar JK Rowling zelf bij betrokken is. + >
    Soort encyclopedie dus... Dan wacht ik liever op de waar JK Rowling zelf mee bezig is.

20. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik denk dat ik tales of beedle the bard bestel bij amazon.co.uk voor maar 3,49 pond exc. Dat kost dus echt bijna niets. Harry a history kost daar ook maar 5.49 exc. Denk er nog wel even over na maar ik denk dat ik ze morgen bestel. Over die box sets ben ik nog niet uit aangezien ze zeer duur zijn en ik deel 5, 6 en 7 hier thuis al heb staan.:+

Ik ben het wel met je eens over die zogenaamde encyclopedie en wacht dus wel tot J.K. Rowling haar eigen encyclopedie uitbrengt.

Bedankt Dulle!

Edit:
    Ik zie net dat die hardcover box set op amazon.co.uk maar 73,50 pond kost. Het word nu wel erg verleidelijk zeg..

Laatst bewerkt: 3 jan 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina