1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    dumdum:
    Site is op dit moment offline, maar misschien staat er wel wat leuks tussen. Als ie ooit weer terug online komt. :+

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Geestig. Ze weten hoe het geval van Emma Watson eruit ziet en de slung van Dan Radcliff. Ach, dan is't in ieder geval niet vreemd als ze boven op elkaar duiken.

Van mij mogen ze wel een mooie spreek loslaten op de bever van Hermelien..

Oh god Rampy, wat slecht.

3. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    is er al een release date voor de nieuwe film?

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Toch leuk om te horen. Het zou niet hetzelfde zijn als iemand anders die stem zou doen.

En nu ze het zeggen.. inderdaad veel te weinig huiselfjes in de vorige films. :mad: Dobby verdient beter!

Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  5. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Nou ja, de huiselven zijn een belangrijk onderdeel van de veel boeken kijk maar:

Boek 2: Kennismaking Dobby:
    Boek 4: "Helpt" harry met zijn opdracht
    Boek 5: Dankzij Knijster, word harry naar het ministerie gelokt (ja ik lees de NL versie...so what :+) Dobby zorgt dat harry kan vluchten voor dat Omber komt
    Boek 7: De ontsnapping uit villa Malfidus

Ja dat is een verassing het :cool: Ik lees Harry potter als sinds groep 7 , en ik vind het een gewledige reeks.

Ik zat net even de wiki door te pluizen, maar ik kan toch maar niet begrijpen waarom de Wemels Bloedveraders zijn....

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ze volbloed zijn en niet voldemort etc. hebben gesteund. Ze steunen dreuzels,modderbloedjes etc. en daarom worden ze door de voldemortaanhangers bloedverraders genoemd.

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik lees ook de NL versie. ;) Lezen in je moedertaal gaat altijd gemakkelijker dan in het Engels vind ik. Hoe goed je ook bent in Engels.

Maar nu ik soms wat ziekjes ben luister ik naar de Engelse audioboeken.
    Best lachen. :+ Ben nu bij boek 7.
    De trouwerij. Spannend! :p

Is pas de 2e keer dat ik met boek 7 bezig ben. :eek:

8. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe Harry Potter-film ‘Harry Potter and The Half-Blood Prince’, die deze zomer eindelijk gaat verschijnen, gaat niet zo eng worden als de fans hadden verwacht. De film heeft namelijk al een Amerikaanse leeftijdskeuring gekregen en het blijkt dat de film een zogeheten ‘PG-rating’ heeft gekregen, vergelijkbaar met een Nederlandse Kijkwijzer van 6 jaar en ouder.

Dit zal verrassend nieuws zijn voor de vele Potter-fans: elke nieuwe film rond de populaire tovenaarsleerling was tot nu toe elke keer duisterder en volwassener dan de voorganger. De eerste twee films kregen in Nederland een Kijkwijzer voor 6 jaar en ouder, maar speciaal voor het derde deel ‘The Prisoner of Azkaban’ werd een Kijkwijzer van 9 jaar en ouder in het leven geroepen. De vierde en vijfde Potter-film waren geschikt bevonden voor kijkers van 12 jaar en ouder. Voor deel zes lijkt de serie echter een stapje terug te doen wat betreft angst en geweld.

Het boek van ‘Harry Potter and The Half-Blood Prince’ bevat echter de nodige enge scènes, het is dan ook maar de vraag hoe regisseur David Yates deze in de film heeft verwerkt. Wellicht krijgt de zesde Potter-film ook in Nedrland nog steeds een Leeftijdskeuring van 12 jaar en ouder, maar wie hoopte op een doodenge Half-Blood Prince voor 16 jaar en ouder komt in elk geval bedrogen uit. Gelukkig maar voor alle jonge kijkers!

8)

Waarschijnlijk geen necroten , en how about die bigass battle in zweinstein met al die gewonden en doden =( ( bill etc. ). De dood van perkamentus zal ook wel belabberd worden. pfft

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik had het gelezen. =(
    Ze zullen wel heel veel gaan verpesten. Door het helemaal weg te laten of door het te veel 'kindvriendelijk' te maken.

Tsja, hoe meer mensen mogen kijken, hoe meer geld ze aan de film verdienen. Jammer dat ze nauwelijks naar de fans luisteren.

10. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Eeeh, gewoon opschroeven naar 12+ Naja ik ga toch wel kijken of het nou leuk is of niet.

Ben weer begonnen met lezen in boek 6, erg leuk nu net het stuk van de Mergels gehad. Heb inmiddels de boeken te vaak uitgelezen. Deel 7 ook al 4 keer.

11. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dat terwijl de boeken oorspronkelijk waren bedoeld voor volwassenen...

Jammer.

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker jammer, dit. Al is dit meer speculatie natuurlijk. Ze zeggen zelf niet van "We gaan het kinderlijk maken".

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wacht wel op de Director's cut versie :+

14. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Daar ben ik ook bang voor, terwijl het gevecht op het ministerie (boek 6) in de vorige film echt goed was. Evt. niet duidelijk voor de mensen die het boek niet gelezen hebben.

Ik ben gewoon bang dat ze de hele toren scene compleet kind vriendelijk te maken door het allemaal net buiten beeld te laten afspelen.

Perkamentus die bijv. door een raam word heen geduwd, en dat ze daarna direct skippen naar het einde van de begrafenis....

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk het niet hoor, de dood van Carlo zie je toch ook gewoon. En Perkamentus is op de zelfde manier gestorven

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    over de doden eind HBP:
    De dood van Tops/Tonks en Remus werden weggelaten toch? of hoe zat dat?

17. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Op het eind lopen ze in de zaal en zie je mevr Weasley over het lichaam van Fred liggen. Daarnaast liggen dan Tonks en Remus.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Je bedoelt de Deathly Hallows / Relieken van de Dood. ;)
    In HBP
    gaat alleen Perkamentus dood.

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    jaa klopt, sorry. Maar Dulle, geef dan ook gelijk het antwoord :+

en @ zeepsop, i know, maar vroeg me af hoe ze dat nou in de film gingen verwerken. Er staat me namelijk iets bij dat ze daar iets mee gingen doen wat de film echt verkracht tegenover het boek...

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe kan ik nou weten wat ze daarmee gaan doen? 8)
    Het script voor de film was/is nog niet eens af, ze weten niet eens waar ze de film gaan splitsen...

OF...ik vergeet hier iets. Wat natuurlijk ook best zou kunnen. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina