1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Probleem met de boeken is dat wanneer je ze voor de film leest je automatisch een beeld gaat vormen van het verhaal. Wanneer dat beeld dat je hebt gevormd niet aansluit bij wat de film toont, dan erger je je daaraan (ik tenminste wel). Bovendien ga je er ook aan storen dat er bepaalde scenes uit het boek in de film niet voorkomen.

Nee het is beter om het boek na de film te lezen, dan zijn de extra scenes in het boek welkom.

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar ja ik las de boeken al ruim een jaar voordat de eerste film uitkwam. Had al een heel ander beeld van de personages gekregen. Hagrid is totaal anders in mijn fantasie lol :lol: Alle personages trouwens, op hermelien na :p

Heb deel 7 maar weer een keer gelezen. Blijft het meest spannende deel van de serie.

3. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik ben gisteren maar eens begonnen aan de luisterboeken van Harry Potter. Wel in het engels om het leuker te maken. Heb net hoofdstuk 1 van boek 1 af en het is weer geweldig.8)

4. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    iemand trouwens een idee, wanneer EINDELIJK de verhalen van de Bart in het NL uitkomt?

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het laatste wat ik gehoord heb was 15 februari.
    Zal het eens checken

*rent naar de harmonie*
    De Vertelsels van Baker de Bard

Na het ontrafelen van de mysteries van Harry Potters Schatkluis kunnen alle Potterfans binnenkort weer hun hart ophalen. Op 13 februari a.s. verschijnt de Nederlandse vertaling van J.K. Rowlings toversprookjesboek De Vertelsels van Baker de Bard.

Een van de zeven handgeschreven exemplaren van The Tales of Beedle the Bard werd vorig jaar geveild ten behoeve van een goed doel. Internet-boekhandel Amazon kocht het voor het recordbedrag van 2,4 miljoen euro. Na de veiling oefenden fans wereldwijd druk uit op schrijfster J.K. Rowling om De Vertelsels voor een groot publiek beschikbaar te maken.

De vertelsels van Baker de Bard is het boek dat Albus Perkamentus naliet aan Hermelien Griffel om Harry Potter te helpen bij het vernietigen van Voldemorts gruzielementen. Het zijn vijf toversprookjes die door Hermelien uit de oorspronkelijke runen zijn vertaald, geïllustreerd door J.K. Rowling. Professor Albus Perkamentus voorzag de vertelsels van uitgebreide aantekeningen.

[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Plaatje is wat klein... €13.90? €10,00? €13,80? €18,90.
    Pff de Engelse was sowieso goedkoper.

@Maluku-Ak: Ik ben met de luisterboeken inmiddels bij boek 7 hoofdstuk 21. Wel vreemd zo in het engels, maar wel een relaxte manier om alles weer opnieuw te beleven. :9

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
  7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zet dit toch maar een spoiler, ook al wordt er niks gespoild. het gaat dus over film 7
    Bij deze film zal het er dus écht harder aan toe gaan.

8. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel de scene zijn waar Harry samen met Hagrid op de oude motorfiets van Sirius vliegt. Daar gaat het er ruig aan toe.

Ach je kan van deel 7 sowieso al geen kidfilm maken. Ik bedoel er gaan een stuk of 15 mensen dood ofzo. Mensen worden gemarteld
    Ai ai ,, pijnlijk moment, Hermelien/Emma :9 die gemarteld wordt :x

Toen ik deel 7 las was ik echt bang dat Hagrid of Hermelien de pijp uit zou gaan :9 Zelfs Harry mocht van mij part eerder doodgaan dan die twee personages :p

Laatst bewerkt: 29 jan 2009
  9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313

Hij ziet er...gekker uit dan ik hem had voorgesteld. :+
    Slakhoorn dus voor de mensen die de boeken al lang niet meer gelezen hebben.

En ik ben eigenlijk 'bang' voor de verfilming van boek 7. Ik denk gewoon dat ze sommige momenten gewoon niet op dezelfde manier, met dezelfde impact kunnen recreëren als ze in het boek staan.

Ik denk dat film 7 de grootste teleurstelling gaat vormen. :D Niet omdat ie uitgesproken slecht wordt, maar omdat ze nooit kunnen voldoen aan mijn eisen.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Harry Potter en de Steen Der Wijzen is uit, hiha. :+ Vond het einde van het film wel beter.

Die twee laatste proeven waren wel erg ongeïnspireerd, die trol was al neer en die andere hadden ze ook al heel snel. En volgens het boek heeft Perkamentus Harry geholpen maar dat is niet tof. In de film was het alleen Harry, en dat stuk waar Voldemort door Harry heen vloog is gewoon fucking bruut in de film.

Morgen aan 2 beginnen. :)

11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik vond het boek veel toffer :+, lees maar door dan ga je alle boeken leuker vinden :9 Ik ga vanavond weer aan boek 7 beginnen, gisteren boek 6 uitgelezen!

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Vanavond snel verder met het luisterboek! :D
    Voldemort staat voor de poorten van Zweinstein

Ik kan het nog 3478 keer gaan lezen, maar vervelen zal het nooit _O_

deel 7 dus

Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  13. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Welk deel is het luisterboek dat je nou luisterd?

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Deel 7. ;)

Misschien begin ik hierna gewoon weer aan de NL luisterboeken. Gewoon vanaf deel 1 weer. :9
    Heerlijk voordat je gaat slapen nog even wat luisteren.

15. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet nog steeds een keer het laatste deel lezen. Anders zal ik nooit weten hoe het afloopt.

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    start right away, je weet niet wat je mist

17. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb alleen het boek niet....

18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Morgen naar de boekenwinkel gaan dan. Of naar de bibliotheek.

19. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ga deze week eerst nog even deel 6 uitlezen.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zat deze net te lezen: http://www.jkrowling.com/textonly/en/rumours.cfm
    Best leuk om te zien welke geruchten allemaal de ronde deden rond de release van boek 6/7.

Er staat niet veel over, maar toch adviseer ik je om niet te kijken als je op zijn minst boek 6 nog niet uit hebt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina