1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De Engels release komt steeds dichterbij, dan is het wel vet om te lezen welke (extreme) maatregelen er worden genomen om te voorkomen dat iemand het einde weet te verklappen.

Vanaf zaterdag 28 juni zal ook geen enkele HP site meer Spoilervrij zijn :'-( (nu zitten er nog anti spoiler maatregelen, maar die zijn meestal maar voor een paar dagen)

Jullie blijven wel netjes en verklappen niks he :thumbs: ;)

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hem zaterdag ook meteen halen, aan de ene kant kan ik niet wachten om het eind te weten maar aan de andere kant is de serie dan wel afgelopen :'-( Die boeken hebben ik echt sinds ik 11 was gelezen. Haha die brieven die ze schrijven aan Rowling. "Ja, mijn broer is ernstig ziek, mag ik het einde weten?" 8)

3. Shizzel

Shizzel Guest

DulleNL: Al dat nieuws over beveiliging is gewoon weer een publiciteit-lokker. Sure, ik geloof wel dat er misschien wat beveiliging is, maar het is wel weer lekker voor de publiciteit.

Trouwens, ik kan het boek al lezen trouwens, in brakke kwaliteit, foto's van een gelekte versie. Bijna zeker dat het echt is, beginstuk is namelijk erg 'Rowling', en het beginstuk zou ook al gespoilerd zijn in een interview met Rowling. Ik lees het niet verder, vind het veel leuker om het boek zelf in boekvorm te lezen.
    Voor wie het wil downloaden, Piratenbaai ;).

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2007
  4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  5. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Stukken tekst en de hoofdstuktitels uit HP.. Weet niet of het klopt, 't klinkt wel aannemelijk..

Op Mugglenet hebben ze van The Guardian schijnbaar een stuk tekst gevonden dat uit hoofdstuk één zou moeten komen:

Chapter One. The Dark Lord Ascending.
    The two men appeared out of nowhere, a few yards apart in the narrow, moonlit lane. For a second they stood quite still, wands pointing at each other's chests: then, recognising each other, they stowed their wands beneath their cloaks and set off, side by side, in the same direction.
    "News?", asked the taller of the two.
    "The best," replied Snape.

Eerst het stuk tekst uit hoofdstuk zestien om in de stemming van de tekst te blijven:

said in a darkly significant voice, still holding the parchment, "He's already got my mother's blood!"
    Ron averted his gaze for a moment to look at Hermione, who let out a stifled sigh. She peered out of the window and watched the trees sway in the distance. Harry knew from her silence that she disagreed.
    "Well if you won't take his advice, the I suggest that you use the mirror," Hermione said as she walked to Harry's bag and gathered the shards of glass.
    "Reparo!"
    "Sirius!" said Ron, "That's brilliant Hermione!"
    "Harry," said Hermione, now looking him in the eyes, "if you're right, then he may have wanted you to see something when Umbridge was in charge before he ..." her voice trailed off.
    Harry didn't really want to hear about Sirius now, not after what Lily had written. He just wanted it to be a joke. Just let it be over. Forcing himself to drop the letter, Harry took the mirror from Hermione. He turned it over, placed both hands on the rim, and stared at his smeared reflection.

En dan de hoofdstuktitels:

1 The Dark Lord Ascending
    2 In Memoriam
    3 The Dursleys Departing
    4 The Seven Potters
    5 Fallen Warrior
    6 The Ghoul in Pajamas
    7 The Will of Albus Dumbledore
    8 The Wedding
    9 A Place to Hide
    10 Kreacher's Tale
    11 The Bribe
    12 Magic Is Might
    13 The Muggle-born Registration Commission
    14 The Thief
    15 The Goblin's Revenge
    16 Godric's Hollow
    17 Bathilda's Secret
    18 The Life and Lies of Albus Dumbledore
    19 The Silver Doe
    20 Xenophilius Lovegood
    21 The Tale of the Three Brothers
    22 The Deathly Hallows
    23 Malfoy Manor
    24 The Wandmaker
    25 Shell Cottage
    26 Gringotts
    27 The Final Hiding Place
    28 The Missing Mirror
    29 The Lost Diadem
    30 The Sacking of Severus Snape
    31 The Battle of Hogwarts
    32 The Elder Wand
    33 The Prince's Tale
    34 The Forest Again
    35 King's Cross
    36 The Flaw in the Plan

Het zijn uiteraard maar geruchten. ;)

6. Shizzel

Shizzel Guest

En dat beginstuk komt dus overeen met het gefotografeerde boek dat ik heb. Zal hoofdstuk 16 even nakijken.

Edit: De titels komen ook overeen met wat ik heb, maar aangezien dat hoofdstuk 20 pagina's is, kan ik dat stuk niet zo snel vinden.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2007
  7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Heb net deel 6 weer uitgelezen, heb écht zin in zaterdag. Wil zo graag weten hoe het allemaal verder gaat. Denk dat ik hem in één keer uit ga lezen 8)

8. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Jingga: Geboortedatum: 26 juli 1989 :D

sorry moest even ;)

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wat wil je daarmee zeggen?

DulleNL: 30 april 1987
    20 jaar dus...

Ik heb zo een vermoeden dat jij er zo eentje bent die zichzelf te `oud` vind. :emo:
    Er ìs bv. een reden dat in Engeland ook een `volwassen` editie uitkomt, weet je. Omdat volwassenen deze boeken ook lezen!

Geen idee waarom mensen dit als boeken voor kinderen blijven beschouwen.. =(

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    wij zijn woensdag naar de film geweest, Was best wel mooie film, maar ik vond dat er egt neit zoveel actie in zat dan dat ze zeiden

11. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien omdat het ook daadwerkelijk kinderboeken zijn? Ik voel eerlijk gezegd ook altijd een beetje plaatsvervangende schaamte als ik een volwassene met zo'n boek in de trein zie zitten. Aan de ander kant: iedereen moet vooral lezen wat hij/zij zelf wil, natuurlijk. Het is alleen jammer als het lezen tot harry potter beperkt blijft. Om een passende vergelijking te maken:
    als een volwassene een disneyfilm bekijkt dan is dat prima, maar als iemand alleen maar disneyfilms bekijkt en voor de rest geen enkele andere film. Dan is hij/zij qua films kijken toch een beetje onvolwassen. Zo is het ook met Harry Potter.

12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, en aangezien de gemiddelde HP lezer nog nooit van boeken naast HP gehoord heeft is dat wat ik bedoel ;)

13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Wat een vooroordelen allemaal. Zoals ik op de vorige pagina al zei bestaat Harry Potter inmiddels al 10 jaar, ik ben de boeken dus begonnen te lezen toen ik ongeveer 9! jaar oud was. Het is dan toch niet gek dat je het verhaal uiteindelijk helemaal wilt weten? Tevens groeit de serie per boek qua volwassenheid en moeilijkheidsgraad. En ik lees naast Harry Potter ook zat andere literatuur, van Max Havelaar, tot biografieën, tot filosofische boeken over (en door) bijvoorbeeld de Dalaï Lama. Het zal je trouwens nog verbazen hoe dicht de boeken tegen gevestigde literatuur aanleunen.

14. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ach, lulkoek. Ik ben lid van een HPforum (Ja, écht waar! En ik ben 17! En ik heb een leven! o_O) en het is juist typisch dat iedereen die daar zit ver vooruit is qua leefniveau vergeleken met mensen van de rest van hun leeftijd. Allemaal van die typjes die altijd uren in de Slegte lopen enzo.

Ik denk juist dat het de mainstream HPlezers zijn (die alleen het boek 1x lezen en daarna niet meer, of een x 2 boeken ervan gelezen hebben) die voor de rest vrijwel niet lezen.

15. Shizzel

Shizzel Guest

Morgen denk ik maar om 9.00 bij de Kruidvat staan, is toch weer 5 euro goedkoper dan bij de Boek&Bureau (€13,99 voor de Adult Edition).

Maar wat is het verschil tussen de Adult en Child edition? Alleen de cover toch?

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    misschien qua tekst wat bloederige details ofzo?

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk alleen een andere kaft ;) .. maar ik ga hem halen op schiphol :)

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    yep, alleen de cover is anders :)

Nu vraag ik me eigenlijk af of die mensen met al die vooroordelen (vorige pagina) überhaupt wel alle HP boeken hebben gelezen?

19. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze tot en met deel 6 gelezen, maar ben er nu echt te oud voor geworden 8) Ik begon met deel 1 toen ik 12 was geworden en stopte er op mn 15e of 16e mee na deel 6. En nu heb ik ook geen behoefte ofzo emer deel 7 te lezen, vind het gewoon niet boeiend meer wie wie in een kikker kan veranderen 8) (bij wijze van spreken ;))

20. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 26 dus toen de eerste Harry Potter uitkwam was ik 16/17. Toen las ik al geen kinderboeken meer, maar ik kan me voorstellen dat je de serie wilt volgen als je er jong mee bent begonnen. Ik heb de boeken niet gelezen, dus ik kan er geen kwalitatief oordeel over vellen, dat is waar. Maar het blijven kinderboeken, hoe je het ook draait of keert. Ik ben benieuwd waarom je vindt dat ze tegen de literatuur aanleunen, Jingga.

Laatst bewerkt: 20 jul 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina