1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel idd morgen

Ik dacht al dat het morgen was, maar het staat nog al vaag op het kaartje.

14-7-2009 om 00:05. Dat is officieel gezien toch echt vanavond, maar pathe bedoelt morgen avond :p

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga met mn zus woensdag of donderdag in Alkmaar de film kijken. Hij lijkt me wel vet. Alleen ik zit nu te twijfelen of ik nr 5 wel heb gezien...

3. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Daar heb je in mijn opinie gelijk in :)

Veel vetter tijdens kerst :D

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb altijd al gezegd dat ik hem de rol van Perkamentus niet goed vind spelen. Nu weet ik waarom. :{

Rickman en Fiennes weten het wel prima te doen zonder het gelezen te hebben.

5. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Net m'n twee kaartjes opgehaald à €9,50. Geen vaste plaatsen =(. "Dat werkt niet in Maastricht" gaf de kassaman aan als reden :confused:. Echt niet dat ik al om 11 uur daar ga zitten voor een goede plek...

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind dat hij zijn rol goed speelt.

Je kan toch niet heel het boek verfilmen, en om het boeiend te houden moet je er wel iets actievols en iets anders van maken. Dus als het dan toch niet lukt om de boeken te verfilmen, maak er dan iets van met je eigen ding. Nou, dat is gelukt en ik vind het wel best zo! 'Boekpuristen' zullen altijd wat teleurgesteld zijn, maar zie de film als de film, en het boek als het boek, en je zult zien dat ze allemaal goed te pruimen zijn. ;) Althans, zo ervaar ik het!

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Inderdaad, de films vind ik ook altijd wel goed te pruimen. Het is inderdaad wat anders dan de boeken maar je kunt niet alles hebben. Extra actie etc vind ik wel goed in de films passen.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Mja, ik weet op zich wel dat je de films en boeken min of meer apart moet zien, maar je kan toch zorgen dat de personages dezelfde karaktertrekken hebben als in het boek?
    Dat heeft imo niks met extra actie ed. te maken.

Ook vind ik het gewoon slecht dat hij het bronmateriaal niet eens leest. :p Krijgt ie verdorie miljoenen voor die films, neemt ie zich niet eens de moeite om een boek te lezen.

Maar deze films zijn beter dan de meeste boekverfilmingen. Het is gewoon een relatief klein minpuntje. De meeste rollen worden zowat perfect vertolkt.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ian, Gandalf Magneto, McKellen voor deel 7. Die lijkt qua acteren soms echt op wijlen Richard Harris. Gisteren de special gezien; schijnt dat hij wel sneller in zijn rol zit dan Daniel. Die twee ouwehoeren denk ik teveel op de set. :9

10. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ik heb inderdaad de huidige Dumbledore in de films altijd minder goed gevonden dan de allereerste. De eerste zie ik ook altijd voor me als ik de boeken lees.(vergeef me dat ik de namen niet ken)

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Die was inderdaad veel beter. Al was ie niet kwiek genoeg. :p

Anyway, impressies van de mensen die naar de film zijn geweest? O-)

edit: Leuke aanbieding:
    2 stukkies van de film enzo. Leuk hebbedingetje. Zoveel duurder is ie niet eens.

Laatst bewerkt: 15 jul 2009
  12. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Vanmiddag om half 3 is het zover, dan gaat het beginnen ik denk dat ik een luier mee neem voor het geval dat:+

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Mijn impressie gekopieerd uit het film topic:

Harry Potter and the Halfblood Prince

Zo, dat was me wat. Begin van de film ging echt goed volgens het boek en op de juiste moment werd er op geïmproviseerd om de scenés goed op elkaar aan te laten sluiten. Veel dingen waren mooi uitgewerkt zoals de Magische shop van Fred en George. Humor die er in zat, was leuk. De extra scené vond ik ook erg goed, ook al waren de Deatheaters wel snel weg ineens. Ik had aan het einde van de film wel het gevoel alsof er iets miste. Ik weet niet wat, maar de film had wel een magisch gevoel. Veel liefde, wat ik persoonlijk niet erg vond.

Over het einde:
    Ik vond het erg mooi toen Perkamentus dood was dat ze met z'n allen de stok in de lucht staken. Al had ik wel heel erg graag een begrafenis willen zien, zoals in het boek. Met de witte tombe, dat was wel een gemis.

Al met al vond ik 'm erg goed en keek lekker weg. Ook al was de airco stuk in de bios, wat bij de premiére van At World's End ook al zo was. Vooral het stuk voor de pauze was erg magisch en vrolijk door de liefde en humor, daarna werd het was duisterder.

8,5/10

Na een nachtje slapen denk ik dat dit de beste HP-film tot nu toe is. Echt goed gedaan, de leuke dingen uit de boeken vind je er in terug. Ik weet ook al wat ik miste in de film.

Spoiler gaat over het einde van de film!
    Op het einde miste ik het verdriet, je zag heel weinig mensen huilen. Daarom leek mij die begrafenis zo mooi!
    Ik zit er over te denken om nog een keer te gaan, maar dan wordt het wel erg duur :+

14. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    ^^ Zo denk ik ook over de film. Afgelopen nacht gezien in Tilburg. Vond het echt super uitgewerkt en een mooie sfeer ook. Ook het acteerwerk vond ik zeer goed. Ook over het einde heb je helemaal gelijk.

Toch vallen er wel weer enorme gaten als je de boeken hebt gelezen wat natuurlijk weer jammer is. Het is wel logisch aangezien het onmogelijk is om alles in zo'n film te proppen, maar ik ben nu toch wel benieuwd hoe ze bepaalde dingen weer op gaan lossen bij de volgende films om het toch kloppend te houden.

15. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Het was genieten vannacht! Mooie film is het geworden! Van mij had er iets minder liefdes gedoe ingemogen... Weet ook niet of het verhaal duidelijk naar voren komt bij mensen die het boek niet gelezen hebben. Net zoals het boek echt een aanloop is naar het laatste deel, is de film dat ook. Gelukkig hoeven we maar tot december te wachten!

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    December? Nee hoor, november 2010 komt de volgende pas. ;)

17. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb de film ook gezien, alleen sommige dingen misten ik en ook klopten dingen niet die wel in het boek stonden bijv.
    -Het begin dat harry met zoon vrouw in zoon metro restaurant gaat praten:9
    -De aankomst in het nest
    -Het gevecht op het einde
    -De begrafenis zat er niet in:mad:
    -Die scene in de room of requierments klopt echt niet :+

Maar verder wel een leuke film maar er had idd wel wat minder liefde ingemogen en meer duister:+

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Veel van die dingen die niet klopten zoals in het boek waren zo gedaan dat de film beter liep, lijkt me. Ik vond dat juist leuk gedaan, deed de film geen kwaad. Dat het gevecht er niet in zat zou ook wel is kunnen zijn om het niet te veel te laten herhalen met het einde van de reeks.

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Mooi. :cool:

Ben ik trouwens de enige die gebruik maakt van de aanbieding bovenaan de pagina? :p

20. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik misschien ook, maar dan vraag ik hem aan mijn ma voor mijn rapport:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina