1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt :b:.

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    voor die namen hierboven
    Pius Thicknesse is al wel voorgekomen in boek 5 toch? Ik herkende de voornaam iig.. Kingsley Shacklebolt is niet nieuw, dat is Romeo Wolkenveldt die in deel 5 ook al tot de orde behoorde en de Dreuzelminister moest bewaken. Yaxley is idd nieuw

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie van het einde? Ik vond het een beetje vaag hoe Voldemort nou doodging, ik snap het nog niet echt. Ik dacht dat Harry Voldemort niet kon vermoorden omdat hij zélf een horcrux was van Voldemort. Ik vond het wel mooi dat Snape uiteindelijk tóch goed was en Harry al die tijd aan het beschermen was.

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Is er niet één of andere grote woordenboeklijst iets =P? Ik heb dus ook het probleem met al die namen (eerste boek dat ik Engels lees). Maar ook dingen als dreuzel en weet ik 't wat ken ik allemaal niet in het Engels :mad:

5. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
  6. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    ja ik zag het toen ik het boek de 2de keer las.. mijn fout

@shinhead

volgens mij omdat Voldemort het bloed van Lily in zich had, kon hij harry niet vermoorden, maar vernietigde wel zijn Horcrux

7. Shizzel

Shizzel Guest

Heb het boek ook uit, had mss
    wat minder happy end gekund,
    maar toch wel oke.

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Schooljuf verpest nieuwe Harry Potter voor leerlingen

OMG! :lol:

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een naaistreek, ach germe kinderen. 8)

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik durf niet naar de posts boven me te kijken uit angst dat er geen spoilers zijn gebruikt.
    Net zoals ik al sinds de Engelse release van HP7 niet meer op Harry Potter sites heb gezeten.

Maarrr... dit kwam ik bij toeval tegen, en leek me toch wel leuk om te posten

De cover voor de NL versie van de laatste Harry Potter:

Vind em wel vetjes :cool:

11. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er vet uit ja.
    Ik vind de Nederlandse covers sowieso altijd vetter dan de Engelse. Die Engelse zijn een beetje kiddy vind ik.

Er zijn btw wel spoilers gebruikt in de bovenstaande posts ;)

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Gelukkig :+
    Dan kan ik weer met een gerust hart in dit topic komen 8)

//edit: betere versie:

Laatst bewerkt: 9 sep 2007
  13. Shizzel

Shizzel Guest

Dacht dat het "De relieken des doods" zouden zijn, maar oke.
    En dat plaatje heeft ook best wat met het verhaal te maken, ook mooi bedacht.

14. The Disco Mole

The Disco Mole Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL mensen, ja de epiloog van HP7 was echt bagger, maar ontken niet dat het geheel een fokking goed boek was

15. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    De vorige keer (met deel 6) kon ik niet wachten en had ik de engels versie gekocht. Maar nu weet ik wel beter. Niet dat mijn Engels beperkt is, ik begreep het prima. Maar toch geeft de Nederlands versie je een 'fijner' gevoel. Bovendien begreep ik soms de personages niet helemaal, deze hadden immers andere namen. |:-

Ben nu bezig om de andere boeken weer te lezen zodat ik met deel 7 alles begrijp (ik vermoed dat ik heel wat dingen ben vergeten). Was twee weken geleden begonnen en ben nu inmiddels bij boek 4 (het WK zwerkbal om precies te zijn :)). Echt en hele goede serie en ondanks het feit dat ik zeventien ben, wil ik wel weten hoe het verhaal afloopt. :)

Ik verheug me al op deel 7. Jammer dat ik al een aantal belangerijke spoilers heb gekregen op andere forums. :mad:

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Gisteren tijdens het herlezen van HP en de Steen der Wijzen een fout tegengekomen :eek:
    Als ze Norbert het kasteel uit willen smokkelen, wordt ie opgehaald door een paar vrinden van Charlie....met Bezems!

Dat kan nie he :cool:
    Zoals Hermelien zo vaak vermeld: Op Zweinstein kun je niet rondvliegen met een bezem (alleen op het zwerkbalveld)

tss... =( :+

Of maak ik nu een grove fout?

17. Shizzel

Shizzel Guest

Hmm, dan zou dat stuk met de vliegtraining en die Geheugensteen van Marcel ook niet kloppen, dus ik zou het niet weten...

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Daar waar die vliegtraining wordt gehouden zal Perkamentus ook wel een uitzondering hebben gemaakt.

Ik denk dat je dus alleen kan vliegen op het Zwerkbalveld zelf, en op het trainingsveld voor Zwerkbal.
    De lessen zullen dus op dat trainingsveld worden gehouden.

Op de rest van Zweinstein mag je dus niet vliegen. Dat zie je ook op het einde van Boek 6:
    Perkamentus moest die beveiliging uitschakelen voordat ze snel naar die toren konden vliegen waar Perkamentus uiteindelijk wordt vermoord.

(neem aan dat dit niet in een spoiler hoeft, dat boek is ondertussen al zo een 2 jaar oud)

Laatst bewerkt: 16 sep 2007
  19. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet boek 6 nog lezen, heb in de vakantie 4&5 uitgelezen. Het is en biljft een prachtig verhaal.. :)

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Boek 6 voor de 1e keer?
    Ik heb een stukje dan maar voor de zekerheid in een spoiler gezet :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina