[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    De koppeling is ook moeilijk ;) Dat komt inderdaad vanzelf, althans, als het goed is :D

Ik heb nu welgeteld 2 weken m'n rijbewijs en ik begin nu al lui te worden 8)
    En in het begin wilde ik nog wel eens m'n gas erg diep indrukken, maar dat begint al te temperen nu.. Heb nog wel momenten dat ik vrij makkelijk te hard rij, maar 50 is zo saai! 8)

2. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb over een halfuurtje weer twee uur rijles. Als die erop zitten heb ik nog maar 7 lessen over. Ik ga het dus maar even met die kerel hebben over of ik mijn examen al kan inplannen. Ook heb ik vanmiddag mijn theorie examen. Heb bij mijn pakket ook zo'n theoriecursus erbij zitten en dat is wel heel fijn vind ik. Van de 7 proefexamens die we daar hebben gemaakt ben ik 5 keer geslaagd dus hopelijk komt dat wel goed vanmiddag.8)

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    hmmm dat ken ik :x
    Als ik in mijn eentje rijd, rijd ik standaard 10 km boven het toegestaande.....:{

Maar ik werk er aan :cool:

4. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is alweer paar maanden terug voor mij :) Klote is, als je nooit in benzine/gas heb gereden dat koppelen in het begin even wennen is. Sloeg bij mij ook vaak af maar heb geen benzineziektes meer :p

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat had ik nou totaal niet, reed met een 1.9 tdi maar de dag dat ik in de auto van mijn vader of mijn vriendin stapte sloeg hij niet af.
    Gewoon rustig aan met die koppeling, 2 keer wegrijden en je hebt hem.

@pascal: Wat een hufter dan die instructeur van je, ik heb het idee dat je beter bij Erik of Talander kon zitten. Je zit nu bij Bart toch?
    Bij erik was het: Je kan het dus krul geen gezeik.
    De dingen die ik voor de examens nog deed waren bochtje achteruit en file parkeren

Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook niet echt. Had wel even moeite met de koppeling van m'n moeders auto, maar dat komt omdat het een hele sompige koppeling is.. Maar dat gaat nu ook super.

Het is wel echt te merken dat ik voorwiel aandrijving heb in die auto.. Het was maandag avond best glad, vooral op zebrapaden enzo, en dan heb je van die zebrapaden na rotondes, en dan geef je ff te veel gas, en voel je zo die auto doorschuiven. Best kicken :9

7. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Haha! Ik heb in allerlei auto's gereden. Volvo, Audi, Volkswagen, Mitsubishi, Opel, Fiat ... noem het zo maar op. Elk merk auto en daarvan het type heeft weer een ander "gevoel" met de koppeling en gas.

Rij nu tijdelijk in een VW Scirocco, echt een SUPER gave bak :) 2.0 Diesel met 165~170 PK. Dat ding blaast echt zo hard, niet gezond. Heerlijk die nieuwe generatie motoren :) Is amper mee gereden ( wel ingereden ofcourse ) en het is net alsof je zweeft. Het is net een Passat maar dan in de vorm van een Golf ( snappen jullie het nog? ). Is wel van een Lease maatschappij omdat m'n "eigen" Audi wat problemen had met de rem.

Misschien herkennen sommige dat probleem? Als je van 140 ineens afremt voelde je de hele wagen schokken, niet omdat ik hard remde maar omdat de vorige eigenaar schijnbaar heeft lopen scheuren in dat ding. Hierdoor zijn de remschijven een beetje krom getrokken en moesten vervangen worden. Vrijdag kan ik hem weer ophalen, maar als het aan mij ligt blijf ik nog wel even in die Scirocco rijden :) Echt een super bak!

BTW, voor mensen met een zeikerd als instructeur... gewoon aangeven dat je het niet snapt en hij rustig aan moet doen. Als hij dat niet wil en geeft je een grote bek terug je rijschool bellen en een ander aanvragen. Dan staat meneertje / mevrouwtje zo op de stoep! :b:

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ben nu ook bezig met lessen , gaat tot nu toe vrij goed (5 lessen gehad) doe zegmaar alles zelf, heb wel erg ruzie gehad met de rem. Het was of niks of met m`n gezicht tegen het stuur (bijwijze van spreken) Laatste les ging dat een stuk beter. Ben alleen nog niet gewend (kan ook niet anders) aan hectische situaties dan wil ik nog wel is wat vergeten (terugschakelen enz)

9. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Elke rem werkt anders. Zo hoef ik met die Scirocco maar lichtjes op de rem te drukken. Gisteren toen ik terug reed naar huis ( vanuit m'n werk ) moest ik hem wel hard indrukken, iets te hard. Knalde bijna met m'n harses op 'et stuur :p

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Op lage snelheid (< 50) hoef ik zelf de rem maar heel zachtjes in te trappen of ik schiet al met mn neus naar voren. Maar vanaf hoge snelheid (100/120 bijv) moet ik hem echt flink intrappen en lijkt het of er amper remkracht in zit.

Denk dat iedereen wel heeft dat ie in hectische situaties wat vergeet. Dat heb ik na 21 lessen ook nog. Dan vergeet ik goed te kijken / spiegelen of richting aan te geven. Rijden zelf (koppeling / parkeren / straatje keren etc) gaat allemaal wel ok, maar het inzicht moet echt nog flink verbeteren, waar we de komende lessen flink aan gaan werken.

11. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Zodra er een hectische situatie ontstaat vergeet ik echt compleet wat ik allemaal moest doen. Zodra het rustig is lukt het meeste allemaal wel. (Hoewel bochten inschatten voor mij erg kut gaat, wat mede komt omdat ik altijd in het donker les)

12. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    had het bij de nieuwe corsa ook niet, koppeling van de zafira sport saat gewoon fel afgesteld. mn pa had er ook even last van in het begin en die rijd al sinds jezus geboren is

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel lessen heb je nu gehad? Opzich is het wel goed dat je in het donker lest, want in het donker rijden is opzich lastiger (Duh :+) Maar bochten inschatten, heb je nooit gekart? :+ Het sturen is echt het makkelijkste onderdeel geweest voor mij.

Zit nu trouwens in een auto zonder stuurbekrachtiging.. Das kut! 8) Had echt spierpijn na de eerste dag :+

14. JeePee

JeePee Guest

Pussy :+

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mijn swift heeft ook geen stuurbekrachtiging, en ik vind het heerlijk rijden! Beetje weerstand i.t.t. dat slappe gestuur van bijvoorbeeld de ford focus van mijn ouders. Voelt directer aan ofzo.

16. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Haha beetje maar :+ Maar dat kwam ook omdat ik de eerste dag meteen 400km gereden had ofzo 8)

Edit:/ wat Gerjan zegt, ben ik 't mee eens, 't rijdt erg lekker!

17. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik moet me deze week eigenlijk inschrijven... niet echt zin eigenlijk en vooral geen tijd.

18. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Zaterdag mijn eerste les en maandag de tweede. En dan diezelfde maandag theorie examen. Ik heb er wel best veel zin in. Ik ben nl nogal een auto gek. :+

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wacht maar.. ;)

20. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik ben net geslaagd voor mijn theorie!\o/ Had maar 4 fouten gemaakt gelukkig. Ik heb nu nog 7 lessen te gaan en die heb ik allemaal al ingepland in de komende 2 weken. Ik weet alleen nog niet wanneer ik op mag dus dan ga ik straks maar eens even mijn rij instructeur bellen en zeggen dat hij mij maar eens moet opgeven daarvoor.:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina