1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Heb nu 8 (geloof ik?) lessen erop zitten en het gaat al een stuk beter. Heb geen moeite meer met de koppeling of plaats op de weg. Probleem ligt hem nu bij het scannen van de omgeving en juiste snelheid voor bochten. (Met 50 door de bocht ftw.) Ook is het fileparkeren nog echt een drama, vakparkeren however gaat al wel goed. :cool:

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Fileparkeren is ff wennen, als je hem 1 keer goed hebt lukt het de keren daarna stukken beter.

Mijn instructeur had 2 lijnen op het dashboard, 1 voor de mensen die met hun linkeroog richten en 1 die met hun rechteroog richten ofzo 8)
    Als de lijn evenredig met de weg was moest je tegensturen......werkte perfect! :cool:

3. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat is ook wel weer waar. Ik wil het morgen echt in een keer halen want een goede vriend van mij heeft het vorige week ook in 1x gehaald. Dan kan ik natuurlijk niet achter blijven.:+ Zolang ik nergens achteruit in hoef te parkeren dan gaat het wel goed denk ik. Hoewel file parkeren ook niet altijd geweldig gaat. De rest gaat allemaal goed vind ik. Alleen moet ik morgen wel even mijn binnenspiegel zo afstellen dat ik niet uit mijn ooghoeken kan kijken maar echt mijn hoofd ernaar beweeg.:+

4. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Gewoon een hoek van 45 graden:+

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb welgeteld 1x hoeven file parkeren met lessen.. Vooruit, in een behoorlijk leeg vak.. 8)
    Vond het de eerste keer dat ik het na m'n lessen moest doen wel een beetje eng, omdat ik niet echt wist wat ik moest doen, maar ik denk dat ik het mannelijke gen wel bezit qua parkeren 8)

Ook achteruit inparkeren gaat als een zonnetje.. Heb ik ook amper tijdens lessen gedaan..

6. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    2 lijnen op het dashboard wut? 8)

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn instructeur zou dat noooooit doen 8) Die heeft 3 hele dikke BMW's, en daar is hij behoorlijk zuinig op.. :+

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Een klein dun wit plaklijntje doet vrij weinig af aan de auto. De methode van mijn rij instructeur was "Indraaien als de lijn van de auto gelijk staat met de lijn van de straattegels". Wanneer je eenmaal ongeveer de lijn weet hoe je moet indraaien kan je het overal. Was voor mij een handige leermethode.

9. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    fileparkeren is gewoon ezelsbruggetje nemen, punt van de achterbank en punt van de spiegels dacht ik.. ik doe het op gevoel, let niet meer op de puntjes

10. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Het is bijna zover!8)
    Word om 2 uur opgehaald en ga dan nog eventjes rijden en heb dan om 5 voor 3 mijn examen. Had daarstraks op school wel even een moment dat ik echt zenuwachtig was. Nu valt het wel weer mee. Hopen dat ik het haal!:D

11. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ben jij arrogant zeg. :+

12. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Geslaagd!!!\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gratz.

Volgens mij heeft iedereen zijn eigen methode voor het inparkeren, of punten waar ie op let of naar kijkt. Achteruit inparkeren is (voor mij en volgens mij de meesten voor zover ik hoor) makkelijker dan vooruit (ondanks dat ik het andersom had verwacht). Als je het een paar keer doet lukt het vaak wel. Je moet even weten waar/wanneer je moet insturen en hoeveel en wanneer je weer moet terugdraaien ed. Verschilt ook weer per auto.

14. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Nietus :+

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Daarnaast ga je het toch anders doen als je eenmaal je rijbewijs hebt....ik let nu amper nog of mijn achterwielen voorbij de achterbak o.i.d. zijn met fileparkeren. 2 handen aan het stuur hetzelfde, als jij langer dan 5 km rijdt ga je automatisch met 1 hand aan het stuur zitten 8)

16. Armadazz

Armadazz Guest

Ik ben gister ook geslaagd voor me rijexamen, in 1 keer!!!

Alleen nu wachten op me rijbewijs, hopelijk vrijdag! :p

17. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    had ik de laatste helft van mn lessen al last van :p gelukkig was het vertrouwen hoog en vond ze het niet erg :p

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vandaag slipcursus gehad op Zandvoort.....Erg leerzaam!
    Via mijn oude rijschool voor maar 30 euro een hele dag.
    Vooral het verschil tussen abs en niet abs was schrikwekkend ! :eek:

Idem voor het verschil tussen ABS ingrijpen en doserend remmen....daar pak je toch zo 15 meter mee met dat doserend remmen
    :)

Erg veel geleerd.

@ pascal: Ik zal terug bij Patrick in de auto, les jij daar niet?

19. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de naam van die rijschool, en kan je het ook doen als je daar (waarschijnlijk) nooit lessen heb genomen

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee, het is een Pilot van de provincie hier. Leerlingen die 6 maanden hun rijbewijs hebben kunnen dus voor 30 Euro die slipcursus doen.

Rijschool heet Talander overigens

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina