1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitakaas

Pitakaas Guest

Snelweg rijden is zo'n beetje het saaiste wat er is hoor. Tenzij het midden-Duitsland is :p.

2. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Daarom is het ook awesome, lekker niks doen en chillen op muziek ftw. <3

3. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Me rijbewijs ook eindelijk binnen:D, vorige week in ene geslaagd.
    Net eventjes gereden met een benzine auto maar dat is wel flink wennen... T ging voor geen meter.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    das 2 keer af laten slaan en gaan met die banaan :+

5. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Ew, heb a.s. donderdag mn TTT, maar heb niet echt het gevoel dat ik het ga halen. (Kan ook aan de zenuwen liggen :+) Heb heel de tijd van die up en downs met het rijden, vorige week deed ik een uur over fileparkeren met geen resultaat, terwijl gisteren het weer in 1x goed ging...

Beetje mn twijfels over donderdag dus.

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Is er ooit iemand gezakt voor z'n TTT? 8)

7. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Geen zorgen heb het ook aantal keer gehad, zorg dat je gewoon jezelf blijft dan komt alles goed, twijfel niet want dan gaat het altijd fout kijk ook goed rond.

Succes morgen

8. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Ik wil wel die vrijstelling hebben he! :+

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Zegt niks, ik was de les voor mijn examen ook zenuwachtig, en het ging voor geen meter!

En toen was ik gezakt :x.

10. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had me TTT helemaal verneukt, en toch heb ik 2 vrijstellingen gepakt omdat dat het enige was wat ik wel goed deed. Toen ging ik afrijden, hoppa gezakt, niks meer aan je vrijstellingen. Zolang je maar goed kijkt en alles rustig aan doet krijg je die vrijstelling wel, je hoeft echt niet perfect te parkeren.

11. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Je heb vrij weinig aan die TTT, is gewoon gemaakt om je nog eens 100 euro te cashen. Heb er spijt van dat ik het genomen heb.

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vind het juist wel handig. Wist niet dat ik zo zenuwachtig zou zijn voor een examen en dat dit zo invloed had op m'n rijden. Daardoor had ik m'n zenuwen veel beter onder controle bij het echte examen!

13. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    vanoichtend weer een lesje gehad, ging goed alleen soms ietsjes te hard :+

Vrijdag weer :D

14. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jo dat cbr is gewoon een cash bedrijf

eerste keer was ik gezakt met 1 triest kruisje, reed teveel rechts op een boereland weggetje. toppunt van miereneuken noem ik dat.
    wel grappig dat je ook nog "teveel" rechts kan rijden in dit land terwijl je rechts moet rijden...
    zolang het veilig is en je blijft op de weg is er niets aan de hand lijkt mij.
    volgens de anwb waar ik les had mochten ze me niet erop laten zakken.
    maar ja daar heb je niets aan wat ze zeggen. gezakt is gezakt volgens cbr.

het trieste was nog dat ik 10 dagen lang met een gestressed meisje les had en die reed bagger nog op de laaste les, huilen in de auto, niet kijken, 2x botsing in de 10 dagen dat we reden erg frustie... die was wel geslaagd...! ik had echt zo iets van wtf..

de instructeurs die ik heb gehad tijdens anwd 10 dagen hadden geen commentaar op mijn rijstijl. alles top. waren verbaasd dat ik was gezakt en zij was geslaagd.

2e keer had ik een mentor examen (dus examinator en leerling examinator), kleine tip. weiger deze mocht je hem krijgen. 2 paar ogen die op je letten is meer kans op zakken.
    ze hadden toen bij mij de hele kaart vol gekrast alsof ze bingo aan het spelen waren.
    6 kruisjes om niets. ze mochten zelfs blij zijn dat er niet zo'n dikke volvo links naar binnen kwam rijden terwijl ik voorrang had op het kruispunt. die kwam fullspeed voorbij gejakkerd. +1 voor mijn reactie vermogen. maar werd er wel op afgerekend dat ik niet goed genoeg gekeken zou hebben.. uhh als ik niet goed had gekeken had hij wel naar binnen gereden..O-)

binnenkort ga ik voor de 3e keer. hoop niet dat ik weer "genaait" word om niets.
    hoop dat het nu lukt, anders zo zonde van de centen.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ik ben de eerste keer om soort zelfde reden gezakt, reed ergens teveel rechts. Tja, dan kun je zeiken, maar dat is gewoon een (beginners)fout. Wat ik wel erg lullig vond is dat die zei dat ik mijn nacontrole te laat deed, wat ik op mijn beurt echte bullshit vond. Maarja, wat doe je eraan he? Als die vent z'n beslissing heeft gemaakt, kun je er niks meer aan doen, en dat is knap lullig. Gelukkig ben ik de 2e keer wel geslaagd.

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik heb geen TTT gedaan, echt nutteloos om alsnog geld uit te geven voor een toets die geen bal waard is.

Heb 2x over mijn theorie gedaan. Eerste keer had ik een black-out en de 2e keer had ik maar 2 foutjes. Toen voor m'n praktijk en die in 1x gehaald.

CBR + sommige rijscholen = geldklopperij.

17. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Mag je als je zakt gewoon weer 200-nogwat euro lappen voor een herexamen? :eek:

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ja, normaal gesprokken moet je weer 200+ euro betalen voor een nieuw examen TENZIJ anders is afgesproken met je rijschool.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    200+? Een examen aanvragen kost 190 euro dacht ik. Dus als je 200+ euro betaald word je genakt door je rijschool. Die gezondheidsverklaring hoef je namelijk niet meer te doen.

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Bij ons is TTT 172 ofzo en examen 212 (weet het niet zeker, maar dacht dat het zoiets was).
    Na overleg heb ik zelf ook eerders een TTT, die ze als het goed is gaat aanvragen.
    Heb nu 30 lessen gehad. Gaat op zich best ok, maar kijkgedrag moet nog beter. Verder vooruit kijken, beter de zijstraten inkijken, borden op tijd zien ed. Normaal doen ze bij ons ook niet snel zo een TTT maar voor mij leek het haar (en mij) wel handig. Dan weet ik eens hoe zo een examen is, al is dat ook meer een kwestie van examinator in goede bui hebben.
    Heb nu wekelijks een les ongeveer, enorm druk bij rijschool. Heeft voor mij denk ook niet zo heel veel zin om enorm veel te gaan lessen. Moet er immers zelf voor zorgen dat kijkgedrag wat vooruit gaat en hoop dat TTT me een positieve impuls geeft om nog beter mijn best te doen en te letten op het kijken. Je kan hem zo inparkeren, maar o wee als je niet voor de zoveelste keer vergeet te kijken, ondanks dat het uitgestorven is.
    Maarja, rijbewijs komt wel, duurt alleen wat langer als verwacht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina