1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ehm, je mag echt geen koppeling inhouden in de bochten hoor :/. Das niet goed hé!

Wat? Te weinig toeren? Als je rolt kun je gewoon in z'n 2 rijden. 1 heb je alleen nodig om echt weg te rijden, of bij een stopbord. Drempeltjes en scherpe bochten kunnen gewoon in 2. Daarvoor heb je echt geen hoog toerental voor nodig.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2009
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is 1 van de gouden regels , geen koppeling gebruiken bij een bocht.

3. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm mij is dat zo verteld bij kleine straatjes etc. mocht je op de rem moeten staan als er een auto aan komt dan valt de motor iig niet uit.. Wat onveilig eigenlijk dat ik dan me rijbewijs heb :p

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    In kleine straatjes als je moet remmen ram je toch gewoon meteen de rem én de koppeling in.. bij voorbaat de koppeling in is een beetje dom.. ofniet? :)

5. chasin11nl

chasin11nl 023!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit bij Bert Hoogendijk in Zandvoort. Hij stond op internet met het hoogste slagingspercentage, dus die heb ik maar gekozen. Wel aardige kerel, blijft tenminste lekker lullen. Ook best wel mooie auto, een vrije nieuwe Citroen C4.

En ja, voor de eerste les ging het inderdaad wel goed en ik hoop ook niet super veel lessen uiteindelijk nodig te hebben. Binnen mijn familie zijn er behoorlijk goede resultaten namelijk. Mijn oom had 8 lessen nodig, mijn vader 10. Tegenwoordig zal dat niet meer gaan lukken maar ik hoop toch rond de 20-25 te gaan zitten.

6. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Ouders en ooms zou ik niet naar kijken. Vroeger was dat echt anders, mijn pa heeft 2 lessen gehad en was daarna geslaagd. Betaalde ook 300 gulden in totaal zei hij. :+ In die tijd was je pa gewoon je rij-instructeur. :cool:

Laatst bewerkt: 15 mrt 2009
  7. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Je mocht met je ouders ernaast les hebben ;)
    Verder was er nog geen zak te doen op de weg, dus botsen was ook nog een kunst :+

8. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn opa betaalde 4 gulden per uur voor zijn rijlessen. Maar dan spreken we wel over ruim 50 jaar terug.

Woensdag weer naar de rijschool voor theorie lessen. Ik heb er wel vertrouwen in, vorige week was ik namelijk net aan geslaagd en ik heb de afgelopen week ook veel geleerd. Gisteren nog een proef examen gedaan en die had ik ook net aan gehaald.
    Volgende week maandag heb ik theorie examen, dus deze week nog even flink knallen met leren, en dan hoop ik dat het gaat lukken. :)
    Ik krijg ook allemaal handige tips van de rijschool over hoe je naar zo'n foto moet kijken tijdens je vraag e.d.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dan moet het wel lukken.

Vanmorgen ook weer rijles gehad en ging erg lekker. TTT wordt aangevraagd en kan nog wel een paar weken duren. In die weken blijf ik gewoon 1x p/w lessen en hoop dat ik snel na de TTT voor het echte examen mag gaan.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hoezo dat nou weer niet? In woonwijken de hele tijd in zijn 1 rijden is ook niet alles.....

Je hebt in ieder geval leuke wegen in je omgeving, aerdenhout en zandvoort vind ik persoonlijk lekker om de rijden :) Veel leuke bochtjes enzo

Van Rob Slotenmaker zeker? :+

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Waarom in 1 dan? Je kan makkelijk alles in z'n 2 doen! Tenzij jij overal 5 km/u rijd, maar als je harder gaat kun je gewoon in zn 2. Daarvoor hoef je echt niet per se 20 km/u te rijden hoor.
    En de koppeling inhouden is gewoon niet zo goed voor je auto, dus daarom doe je het niet :/.

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Vaak kan het wel in zijn 2, maar af en toe heb je echt van die straatjes waar je niet eens 20km/h kan rijden, dan is zijn 1 wel eens wat makkelijker. Maar goed, dat soort straatjes heb je niet zo veel.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Zoals ik al zei, ook al rij je 10 km/u, dan kan het alsnog in 2 :p.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je ff leest wat ik quote kan je zien waarom ik dat zeg.
    Er wordt beweerd dat koppeling gebruiken in een bocht (wat je dus doet in een woonwijk als je in zijn 2 rijdt anders heb je last van onderstuur) iets is wat je niet mag doen

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dan moet ik wel de koppeling erbij inhouden, anders slaat ie geheid af.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    hoeft niet want je motor trekt hem (mits je al voldoende rolt!) vanzelf naar een gangetje van 15~ 20 km/h

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    O ok, hoe hard rij je dan? En in wat voor wagen?

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Skoda Fabia. Bij ca 20km/u schakel ik van 1 naar 2. Rij ik in zijn 2 (net) onder de 20 km/h, dan begint ie al snel te pruttelen en moet ik koppeling erbij pakken of terugschakelen. Zijn wel uitzonderlijke straatjes, maar toch.

Edit: In zo een straatje is het ook bijna file rijden. Erg smal en vaak druk of veel oppassen met onoverzichtelijke zijstraatjes, dus dan is het niet zo gek dat je in die straat ff naar zijn 1 moet. Laatst ook eens in een ander smal, onoverzichtelijk straatje gereden en die kon wel in zijn 2, met hier en daar eventjes koppeling erbij als je vaart moet minderen voor een onoverzichtelijk zijstraatje of hevig drempeltje.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2009
  19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ga gewoon altijd lekker 1 rijden waar je dit moet, als 2 te veel snelheid vereist is het achterlijk om de hele tijd met je koppeling te gaan kloten.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    20 km/u zegt weinig. :p Hoeveel toeren?
    Anyway, in een Mercedes diesel is het helemaal chill. Als je alles loslaat rijden die vanzelf 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina