1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Kan best hoor, vraag hem toch pas morgen aan, dus veel maakt het niet uit voor mij. :+

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet wachten tot het CBR het heeft verwerkt en als safeguard zeggen ze dan de volgende dag, want dan is het sowieso gebeurd. Kga zelf, mits ik slaag natuurlijk zometeen, vanmiddag nog proberen aan te vragen. Dan kan ik hopelijk dinsdag lekker gaan rijden in m'n dikke duitser :D

Jullie gaan m'n verhaal wel horen.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Succes!

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je zou toch maar je auto laten afslaan tijdens het inhalen (binnen bebouwde kom) en twee rijbanen blokkeren. Tijdens je examen.

En je handrem omhoog laten staan bij het wegrijden na het parkeren.

En vet zenuwachtig zijn.

En gewoon slagen en je rijbewijs halen :+

Jeeej!

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    De wereld is onrechtvaardig :9 Maar dat zijn puur zenuw dingen, dus wel te begrijpen dat je geslaagd bent, nu begint het! :)

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik had hem om 10 uur gehaald en om half 4 die dag aangevraagd op aanraden van mijn instructeur......;)

@Pimmy gefeliciteerd! Spoedprocedure en het is morgen rijden :+

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja spoed moet voor één uur helaas. Anders had ik dat gedaan zodat ik het weekend kon rijden. Maar met spoed wordt t dan sowieso maandag pas. En heb er goed vertrouwen in dat ik hem miss maandag al gewoon en anders dinsdag wel kan halen! Heb een hoop meguiars poets spullen gekocht dus heb ook nog wel wat uurtjes poetswerk haha.

En thanks dudes

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Chill man!
    Bij parkeeropdrachten gebruik ik eigenlijk nooit de handrem. Enkel wanneer ze het echt zegt, omdat ze even wat moet uitleggen ofzo, of als ik de volgende kandidaat ophaal.
    Nou heb ik helemaal zin in mijn rijbewijs. Moet nog ca 2 maanden geduld hebben.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zelf gebruik ik ook amper de handrem....zet het altijd in de versnelling met parkeren :eek:

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Moet je ook nooit met je eigen auto doen. Lesauto's staan amper stil, maar als jij je eigen auto steeds op de handrem zet gaat het een groot zootje worden. Gewoon in zn 1 laten staan ja.

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik begin 1 April eindelijk:)
    Ik zit op een school waar 80% marrokaans is maar 90% slagingspercentage:D
    Ergens in Haarlem..

12. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mijn instructeur is het slagingspercentage bij mijn rijschool 100% als je tenminste doet wat de instructeurs zeggen :+

13. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    alle n00bs onder een andere rijschool laten afrijden :+
    (Je moet voor de lol eens kijken hoeveel mensen er hebben afgereden, als het er weinig zijn....)

14. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom de auto nooit op de handrem? Tenzij het zwaar vriest kan ik me geen schade indenken. Liever dat mn auto op de handrem staat dan in de versnelling. Heb ik minder het idee dat de auto tegen de tandwielen zit te drukken.

15. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Zet de auto eerst ook altijd op de handrem totdat me vader zei dat we niet op een berg wonen. Vanaf toen maar in de versnelling gelaten. Alleen als het hellingbaan is zet ik hem op de handrem.

(of bij sommige feesten, op de handrem en in ze vrij, straks heb je idioten die gaan duwen mollen ze tenminste de versnellingsbak niet)

16. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Onzin, daar zijn ze voor gemaakt. De auto die ik rij is van '95 en de handrem werkt nog steeds perfect.

17. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Uh, ik moest altijd bij het "afsluiten" van de auto ook de handrem gebruiken. Voor mij hoort het er gewoon bij, zie iedereen bij wie ik in de auto zit het ook gewoon gebruiken. :+

18. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Inderdaad, alleen als je je auto op een extreme helling ofzo gaat parkeren kan het handig zijn hem ook in de versnelling te laten staan, verder volkomen nutteloos.
    En liever een versleten handrem kabel dan een versleten versnellingsbak..

19. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn er genoeg volgens mij. Zo ongeveer al mijn vrienden zijn daar afgereden en de rijschool bestaat al sinds 1989. Lijkt me sterk dat het niet goed is.

Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zo erg naar slagingspercentage kijkt.. Het slagingspercentage is helemaal afhankelijk van de mensen die er rijden, de een is veel zenuwachtiger op examens en faalt daardoor de ander niet, verder kan een rijschool ook makkelijk iemand 20 lessen extra laten rijden. Dan kan ik ook aan een hoog slagingspercentage komen.

20. JeePee

JeePee Guest

Het is geen enkel probleem om telkens dat auto op de handrem te zetten. Daar zijn ze zoals Gerjan al zei speciaal voor gemaakt. Of dacht je soms dat die hendel daar zit om dwars door de bocht te gaan? Ik rijd ook in een auto uit '95 en ook die handrem werkt nog perfect. Laatst had een maat van mij in m'n auto gereden en dat is er zo eentje die hem in de versnelling zet. Toen ik de motor starte klapte ik bijna op de gene die voor mij geparkeerd stond. Daarnaast hoef je, als je hem in de versnelling zet, echt niet bang te zijn op een kapotte bak. De tandjes van de versnellingsbak zijn voor veel grotere en ook nog eens dynamische krachten berekend. Die kunnen een auto op een helling wel houden. Ook als mensen tegen je auto aan duwen krijg je eerder deuken in je plaatwerk dan in je bak. Ze kunnen sowieso toch niet door de compressie heen drukken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina