1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Gewoon rustig aan rijden en goed blijven kijken. Maakt niet uit als je wat fouten maakt zolang je maar veilig rijdt. Ik maakte zelf ook een aantal fouten maar bleef goed om me heen kijken en zorgde dat het gewoon veilig bleef. Ben zelf toen ook meteen de eerste keer geslaagd en tegen mij werd ook gezegd dat als je veilig rijdt je best een aantal fouten mag maken.

2. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging op m'n examen zelfs links op de weg rijden 8)
    Ik dacht dat ik op een eenrichtingsweg zat en ging links voorsorteren. Zegt m'n examinator: "Dit is geen eenrichtingsweg he." Ik: "Ow..." Komt er rechts een auto aan die de weg in wilt rijden. Die stopt. Effe oogcontact en die gebaart dat ik maar door moet rijden. Ik rustig naar links en rechts kijken of er geen ander verkeer aankomt, aanrijden en effe handgebaar van dankjewel. Zegt ze na het examen dat ik dat goed had opgelost en of ik altijd zo rustig reageer. Ik van: "ja, ik maak me niet zo vlug druk." Mijn rij-instructeur ook nog een schepje er bovenop dat ik met alles zo rustig ben (hij heeft me nooit voetbal zien kijken :+)
    Voor de rest slingerde ik echt een heel klein beetje op de snelweg bij het omkijken als ik wou wisselen van rijbaan, maar omdat daarvan niks in mijn tussentijdse toets was opgemerkt hield ze het erop dat het zenuwen waren. Ik had trouwens wel "geluk" dat ik echt veel (volgens mijn rij-instructeur) op de snelweg moest rijden.

Ook meteen eerste keer geslaagd (zo'n half jaar geleden) *)

Dus wat je zegt klopt. Gewoon rustig blijven en veilig rijden en gaat het mis; Niet in paniek raken en gewoon zorgen voor een goede (veilige) oplossing.

Mijn rij-instructeur pakte het trouwens wel apart aan met lessen. De eerste paar lessen was echt het voertuig leren kennen met wegligging. Alleen sturen en gas geven. Kijken en schakelen / koppeling deed hij. Daarna koppeling geleerd. Daarna schakelen. En als laatste pas het echt rondkijken.

3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Zo heb ik nu ook rijles, ik vind het best een goede manier :thumbs:

4. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    En met de bijzondere verrichtingen, dat inparkeren word echt een hel denk ik :9.. Terwijl ik weet dat ik het kan. En dat keren in 3 x doe ik ook verkeerd met dat terugsturen een halve meter voor de stoep..

Stel je voor dat als ik in 3 x moet keren en ik stop gewoon met de stoep en draai dan pas terug (terwijl ik dus stil sta). Dan weet ik zeker dat het me lukt, maar is het dan fout? Of als het inparkeren gewoon echt niet lukt, rekenen ze daar op af? Dat rondrijden en kijken moet geen probleem zijn neem ik aan want rondrijden doe ik al vanaf toen ik 12 was ivm racen. En dat kijken gaat me wel lukken.

?????
    Hahaha

5. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat keren in drie steken deed ik dus totaal fout.:+ Was ergens in Wijchen daar achter bij de intratuin. De weg liep heel schuin of dus ik deed iets fout met de koppeling en het gast en raakte ook 3x achter elkaar de stoeprand.:+ Gelukkig was het rustig en bleef ik goed de heletijd om me heen kijken. Maakte die kerel toen geen enkel probleem van.
    Als je weet dat je kan inparkeren dan gaat dat je ook wel lukken hoor. En als je nog rijlessen hebt voor je examen gewoon vragen of je dat nog een aantal keer kan oefenen. Komt vast wel goed dan.:thumbs:

6. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ja het moet ook wel gewoon lukken. Maar ik word altijd te zenuwachtig voor dat soort dingen :9. Misschien had ik gewoon een TTT moeten doen :9 Dat was ik van die bijzondere verrichtingen af :+

7. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Die bijzondere verrichtingen vallen ook wel mee hoor. Ik hoefde alleen maar een stop-opdracht en keren op de weg. En inparkeren toen we weer aankwamen bij het cbr. Gewoon zelfverzekerd rijden dan redt je het wel.

8. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij keren gewoon door rijden en terug steken in een straat en omdraaien. Mijn instructeur vertelde mij dat je zowieso uit 2 mogelijkheden moet kunnen kiezen en er zijn er maar drie: steken, rondje rijden, achteruit in een andere straat. Stop-proef is ook niet moeilijk, en inparkeren moet je gewoon rustig aan doen.
    Verder geen fouten proberen te maken ipv. beter te rijden dan je eigenlijk kan. Dus geen extra moeilijke dingen proberen.

9. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Nog 2 daagjes, morgen 2 uur les en dan overmorgen nog een klein half uurtje rondtuffen voordat het begint.

Begin nu zenuwachting te worden, heel raar normaal heb ik dat nooit. Maarja, misschien heeft het er mee te maken dat ik me wil bewijzen tegenover mijn vader en bang ben om dus te falen hiervoor.

Maar het gaat me ook gewoon lukken daar ben ik van overtuigd!

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Gelukkig was mijn vader 2x gezakt in het leger, dus hoefde ik weinig te verantwoorden nadat ik 1x zakte.

Alleen m;n zus en moeder waren wel in 1x geslaagd :p. Gelukkig zijn die niet zo competitief als het om autorijden gaat :p.

11. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn zus haalde het in 1 keer met een les of 40-45. Maarja dat is me zus, die interesseert het niets. Vond van mijzelf dat ik beter moest, en deed dat gelukkig ook.
    In 1 keer in 30 lessen.

12. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Geslaagd :D

13. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Mooi, congratz!

14. Shock10

Shock10 Pro!

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd :thumbs:

15. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Beter Doelie. :cool:

Ik ga 28mei afrijden voor mijn BE. Heb er alle vertrouwen in eigenlijk. :)

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Succes. De 28ste moet ik afrijden voor B. :)

17. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Grappig, succes. :cool:

18. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    1x zakken is echt geen schande, het kan je gewoon overkomen, ook al kan je erg goed rijden.

Als je een 2e keer zakt is het wel verstandig om te kijken waar het nou echt aan ligt.

Ik heb zometeen van 1 tot 3 mijn 6e en 7e rijlesuur. Ik heb een verkorte cursus en mijn examen is al aangevraagd op 16 juni. Ik ga volgende week en de week erop veel lessen, ik kom in totaal aan de 30 uur. Ik heb er nu al 5 gehad in 2 sessies, en het gaat eigenlijk erg goed. Het autorijden heb ik eigenlijk helemaal al onder controle, alleen als het ineens heel druk wordt op een kruispunt of een gedeelte dan heb ik nog veel te weinig overzicht en inzicht.

Na de eerste 2uur heeft mijn instructeur bepaald hoeveel uur ik ongeveer nodig had en hij zei dat ik het met 30 uur makkelijk zou halen. Toch leuk om te horen, hoewel ik dit stiekem eigenlijk al wel een beetje had verwacht.

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Net nog een les gehad. Afgelopen week wat meer gelest, maar ging niet elke les even vlekkeloos. Af en toe wilde ik ineens te veel rechts rijden (te dicht langs de kant) of sommige dingen te laten zien / op reageren of nacontrole overslaan / zijstraatje vergeten in te kijken.
    Kijkgedrag is bij mij het euvel, heb wat dat betreft een te statische/stijve houding in de auto. Ben benieuwd of ik donderdag slaag. Hoop het wel, maar betwijfel het. Als het gaat als afgelopen 3 lessen niet, maar wie weet gaat het met examen wel goed. En dan is het nog maar de vraag of ze het voldoende vinden. TTT vond ik zelf ook goed gaan, ook qua kijkgedrag, maar daar had examinator ook nog de nodige opmerkingen op.

20. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb ook een te statische houding in de auto :emo:

Alleen het ding is, ik kan alles zien wat ze van me vragen door gewoon een klein beetje met m'n hoofd te draaien.. zo is hoe ik al m'n hele leven leef weet je. Maar dat is niet overdreven genoeg kijken voor zo'n examinator.. maar als ik dus helemaal als een gek over m'n schouder ga draaien dan werkt dat alleen maar in het nadeel van m'n objectiviteit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina