Knap lullig. Maar is meestal het geval. Soms rijd je te zeker en soms te onzeker en op BEIDE kan je zakken. Zoek een middenweg, doe lekker rustig aan. Ga niet allerlei manieren verzinnen om je "gefocused" te houden. Alles komt een beetje vanzelf. Rustig aan rijden ( het liefts zien ze je mee gaan met het verkeer ), rustig aan kijken ( 21-22-23 ) en gaan.
Het oprijden van een snelweg is altijd gevaarlijk. In je dode hoek kan soms maar ineens een debiel opduiken zonder dat je die gezien hebt. Altijd even EXTRA kijken voordat je gaat invoegen ( spiegelwerk dus ). Sterker nog, als je de weg op duik moet je hem al overzien hebben. "Wat rijd er? Wie rijd er? Hoe snel word hier gereden? Hoe lang is mijn invoeg strook? Heb ik genoeg ruimte?" Die dingen zul je moeten onthouden en toepassen.
Achteruit inparkeren vond ik ook kut. Bij mij ging het echter wel gelijk goed. Komt er iemand op je af, je handeling stoppen en seinen dat de bestuurder jou voorbij mag ( zo laat je zien dat je verstand heb van verkeer ). Er staat als't goed is in je theorie boek dat je het verkeer TIJDENS het inparkeren niet mag hinderen. Als je achteruit gaat rijden zonder eerst de situatie in te schatten zak je. Simpel.
Rustig aan rijden Mickey, rustig aan kijken ... 2 times the charm
Laatst bewerkt: 30 okt 2008