1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, vandaag voor de 2e keer "onofficieel" rijles van iemand gekregen. ^_^
    Vorige week stapte ik voor de eerste keer achter het stuur, een tijdje rond gereden. Vandaag, de tweede keer dat ik achter het stuur kruip de woonwijk uitgereden + stuk over de grote weg. Opzich best wel tof, het lukt ook wel aardig. Ik rij op dit moment ook nog best sloom (30 km p/u misschien maar, maar toch).

Ik moet wel zeggen dat ik het opstarten flink lastig vind, maarja oefenen. :emo:
    (En nee, ik ben nog geen 18. Doe dit puur om te oefenen. De persoon die mij les geeft is er zelf flink ervaren in en reed zelf al vanaf erg jong auto / vrachtwachten...)

Laatst bewerkt: 22 jul 2009
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Hoe ervaren die gozer ook naast je is, alleen jij kan remmen :p. Het kan wel handig zijn, maar het scheelt 5 lessen max. :p.

3. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is kan ik over een halfjaar ook gewoon goed over de snelweg en alles rijden hoor, dus dan scheelt het wel een stuk meer dan 5 lessen uiteindelijk gok ik. Maar veiligheid staat wel voorop :p

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dan nog, zonder rijbewijs mag jij de openbare weg niet op. Als je iemand doodrijdt heb je naast een eeuwig schuldgevoel ook nog eens geen verzekering.

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Al zat Michael Schumacher naast je de kans is enorm dat jij een fout maakt. Ik ken niemand die tijdens ze rijles nog nooit een ingreep heeft gehad, stuur of rem. Maar bij een echte lesauto kan je instructeur nog ingrijpen, bij jou is het dan al te laat.

En als veiligheid voorop staat ga je niet in een woonwijk rijden of op de grote weg. Als je het zo nodig wil doen ga dan ergens op een afgelegen weg.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hij kan dan nog zo ervaren zijn, maar zoals gezegd, hij kan niet ingrijpen. Mocht je ineens in een gevaarlijke situatie komen, door jou fout of van een andere persoon, dan kan hij niet ingrijpen. Nou zal het rijden op zich geen probleem zijn. Ook al rijd je over de snelweg, wat weinig voorstelt, het belangrijkste is dat je goed leert kijken en veilig in het verkeer mee kan komen en dat leer je niet 1, 2, 3 door even de auto onder controle te hebben.
    Al zul je wel een voorsprong hebben als je echt gaat rijden, echt verantwoord is het zo niet.

7. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Moest jij niet afrijden ofzo vandaag?O-)

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Moest een tijdje geleden mijn verstandig gehandicapte neefje een aantal lessen gegeven in zijn brommobiel.
    De garage had op het dashbaord een noodstop gebouwd , kon er op drukken als er iets verkeerd zou gaan.
    Als ik op de noodstop drukte sloeg alleen de motor af , de auto reed gewoon nog een tijdje door 8)
    Dat was de eerste en meteen ook de laatste keer dat ik bij hem in de auto heb gezetten.

Die eikel kent helemaal geen verkeerregels , kon het brommercertificaat een aantal jaren geleden gewoon bij het postkantoor ophalen.
    Nu heeft hij een Rijbewijs AM kunnen ophalen bij het gemeentehuis en dat zonder enige kennis van Theorie en Praktijk.
    Nu heeft hij begin dit jaar een nieuwe brommmobiel gekocht van >€ 14000 , heb hem voor gek verklaard.

Het is een tikkende tijdbom op wielen.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Auto rijbewijs heb ik vorige week opgehaald. Twee weken terug (9 juli) geslaagd.
    Volgende week donderdag (30 juli) motor examen. :)

10. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Een voorsprong denk ik juist niet. Ik heb zoveel vrienden die veel in auto's en brommers hebben gereden en juist meer problemen hadden met het halen van hun rijbewijs dan iemand die nog nooit een auto had aangeraakt. Je leert dan namelijk precies hoe het CBR het wil zien en niet eerst je eigen manier.

Overigens zou ik nooit zo over de weg gaan rijden. Als je gepakt wordt mag je toch zoveel jaar niet voor je rijbewijs of iets dergelijks?
    Daarnaast je zal maar iets aanrijden of zo je bent altijd de schuldige.

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Goed punt, als je nu zelf auto gaat leren rijden leer je het kijken en dergelijke verkeerd aan. Dat kan in je nadeel werken zodra je examen moet doen, want CBR wil het volgens hun regels zien.

Je moet dan dus je eigen manier af leren en de nieuwe manier leren, wat vaak moeilijker is dan gewoon in één keer de juiste manier.

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Zometeen om 9:00 uur nog een lesje.. dan woensdag nog 1 en vrijdag net voor het examen nog 1. Dan om 11:40 examen doen :)

Qua tijd is dit natuurlijk ideaal, ook nog is omdat het in de vakantie is. Mag het nu dus eigenlijk echt niet verneuken.

13. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Morgen praktijkexamen :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::)

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Succes! Goed opletten en geluk hebben O-)

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Eerste keer? Succes. ;)

16. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Was de eerste keer, heb het niet gehaald.. in de eerste 5 minuten al gezakt :mad:

Gezakt op het invoegen, kwam uit een bocht meteen op de invoegstrook, reden 2 vrachtwagens naast me met 90-100 km/h die de hele weg blokkeerde, kon naar mijn inzicht niet veel anders meer doen dan er even tussen kruipen,

Was dus fout |:-

17. Mitch rules

Mitch rules ODX.com FC

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft hier iemand zijn Race Licentie gehaald? Ik wil hem binnen kort namelijk halen en heb de Theorie een beetje doorgenomen van KNAF maar daar staat aardig wat in (75 Blz). Weet iemand ook waar een beetje een samenvatting staat? Weet van de vlaggen wel alles af en in de pits. Maar wat moet je verder echt weten (Behalve van de Safety Car/ongelukken)

Alvast bedankt :D

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Yeah net mijn eerste rijles gehad. :D Was echt superleuk :) Alleen jammer dat je niet vol gas mag gaan en met piepende banden weg mag racen, maar dat je je aan het nieuwe rijden moet houden :+

19. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Wacht maar tot je zelf je banden/benzine betaald. Hoe leuk het ook is, als je de kosten ziet doe je het niet zo snel meer.

In de auto van m'n pa kan ik 500km op een tank rijden, of 1300km op een tank rijden. Met de huidige dieselprijzen rij ik liever ietsje rustiger ;)

20. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ze mogen dat CBR wel opdoeken wat mij betreft. Wat een achterlijke bende idioten is dat zeg. Volgens m'n instructuur kan ik prima rijden, ben 1 van z'n betere leerlingen. Maar heb nu al 2 keer achter elkaar gewoon de meest achterlijke reden te horen gekregen waarom ik gezakt ben.

De eerste keer werd ik op de invoegstrook klem gereden door 2 vrachtwagens, hier had ik meer snelheid moeten maken volgens de instructeur.. ok, daar kan ik misschien nog inkomen, het was krap geworden maar ik zou het wel hebben kunnen halen.

Maar nu de 2e keer, kreeg ik een inval muts, hele examen vrolijk mee zitten praten.. begint het bij de parkeeropdracht. Die krijg ik van haar in een volle straat met welgeteld 1 vrij plekje waar je nèt de auto tussen stoep en andere auto kan krijgen. Nou, dit gaat dus best lastig maar uiteindelijk lukt het wel. Rijden we weer een stukje verder.. gaat ze mekkeren dat ik niet zo dicht langs de spiegeltjes van de geparkeerde auto's moet rijden.. in mijn opzicht viel dit reuze mee, dus zonder enige vorm van correctie rij ik gewoon vrolijk door, er gebeurt niks, en ik raak uiteraard geen spiegeltje.

Komen we bij het CBR, zegt ze dat ze me teleur moet stellen omdat ik te dicht langs de fucking spiegeltjes reed.. WTF?! :mad: |:-

Dat moet wel de meest bizarre tyfus reden ooit zijn, zelfs m'n instructeur (en das een harde) kon er geen draai aan geven zodat het te rechtvaardigen was.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina