1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Een grove bedoening die verkeersreglaars hier :+

Stopteken voor het verkeer dat de verkeersregelaar van rechts nadert.

Ik zit net mijn theorie te leren kom ik dit tegen :p

Oh wacht daar houdt ie zijn hand gekanteld. Dan is deze nog erger: :p

Waar kan je ergens online die examens oefenen?

Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Daan als je op msn komt, dan zeg ik het :p

Vandaag mijn TTT gedaan, en gehaald. Het enige wat ik moest doen is rijden dan, en een halve draai, en in een schuin parkeervak parkeren :p

Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Als jij eens op msn komt dan. Ik was al lang op msn :p

4. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.011
    Heb een paket van 28 lessen (50minuten) voor 999. inclusief praktijkexamen.
    Heb nu 5 lessen gehad van 50minuten. Dus 4 uur en 10minuten.

Ik ben wel benieuwd na hoeveel lessen jullie bijzondere verrichtingen gaan/gingen oefenen etc?

Het kijken is het grote punt op dit moment bij mij, het jezelf aanleren, maar in de stad of in een woonwijk vind ik het zo kut om bij elke in/uitrit constant de kijkvolgorde af te gaan, in sommige wijken heb je om de 50meter een in/uitrit.

Ik heb de laatste les wel vooruit in moeten parkeren op een winkelcentrum en hij stond perfect alleen ik keek niet genoeg, verder bij het ophalen van de volgende moest ik achteruit inparkeren dat is echt een eitje. Verder heuveltrek gehad met en zonder handrem, en dat was het wel zoon beetje.

Fileparkeren ben ik wel benieuwd naar, het lijkt me eerlijk gezegd best pittig.

Laatst bewerkt: 26 sep 2009
  5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat doe je gewoon tussendoor een keer, rond de 10 lessen ofzo. Hangt van je voortgang af, de basis is tenslotte belangrijker dan die bijzondere verrichtingen.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Bijzondere verrichtingen stellen ook niet zo veel voor. Kijken/spiegelen, goed ver vooruit kijken, besluitvaardig zijn, dat zijn de belangrijkste (en moeilijkste) dingen, maar ook de dingen waar je straf op afgerekend kan worden.

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt geen drol uit hoe je de auto parkeert, al zet je hem half op de stoep. Het gaat bij bijzondere verrichtingen om de dingen die 2K hier boven noemt.

Je moet gewoon goed kijken en de situaties in kunnen schatten, dan maakt het niks uit hoe je hem parkeert.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Kortom, als je dat tijdens het rijden goed doet, doe je je verrichtingen ook goed. :)

9. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    15 oktober een intake les :9 om te kijken hoeveel lessen ik ongeveer nodig ga hebben. Hopelijk heb ik een beetje aanleg voor rijden, ben benieuwd.

10. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Hee! Dat is ook toevallig!

Ik begin 15 oktober ook met mijn intake les!:)
    Ik rij nu wel eens met mijn ouders op een afgelegen zandweggetje om een beetje de 'feeling' van het autorijden te krijgen.

Ik hoop dat ik het er een beetje goed vanaf breng tijdens die les! Kan een hoop geld schelen.

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Laat je niet wijsmaken dat je ineens 40 lessen nodig hebt.

Als jij het gevoel hebt dat je het binnen 20 a 24 lessen kan doen, dan moet je daarvoor gaan.

Aangrijpingspunt van de koppeling bij het wegrijden in zijn 1 komt met de tijd,dat leer je vanzelf. Als je een beetje kan sturen en je voelt je zeker, ga dan voor een pakket met minder dan 30 lessen.

Succes !

12. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ik moet volgende week woensdag afrijden.
    Vandaag weer les gehad, ging erg goed. Hij zei dat als ik zo rijd op mn examen ik em zeker ga halen :D
    Mocht nog langer doorgaan omdat degene na mij ziek was:p

ff offtopic:
    Anubis waar heb je die g*dvergeile foto vandaan 8)?
    stuur em me (volledig ;))!! :9

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja ik ben ook benieuwd wat daar links van die foto allemaal gebeurd :9.

14. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iemand ervaring met de theorie van groot rijbewijs? ga binnekort leren voor de theorie. En weet iemand hoe het zit met E na C. Mag je pas vanaf je 21ste voor rijbewijs D gaan of gelijk als je C hebt?

Laatst bewerkt: 29 sep 2009
  15. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tof! Helaas komen we elkaar niet tegen :+
    Maar ik heb ook al een keertje geoefend met de auto starten, koppeling op laten komen. Maar zou dat ook echt helpen? Bij elke auto is het immers anders.

Ja, voordeel is misschien dat ik al wat ervaring in het verkeer heb met de brommer, en aangezien die sinds een jaar of wat ook op de weg moeten rijden moet je 'basically' hetzelfde doen als auto's.

Ik denk ook wel dat voertuigbeheersing vanzelf komt, na een paar lessen. Ik denk dat je 't met rond de 30 lessen wel zou moeten kunnen doen. Maar de rijschool waar ik heenga moet je zo'n pakket kiezen, maar dat gebeurt allemaal na de intake les dus ik zie het wel :)

Laatst bewerkt: 28 sep 2009
  16. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    K denk dat je E achter B bedoelt?
    Aanhanger na auto?
    K geloof dat je dat meteen mag doen na je B. Je hebt eendaagse cursusen + examen maar die zijn wel pittig. En je moet opnieuw theorie doen.

17. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op de fiets zit je ook op de weg. Geloof mij, brommer en auto rijden is echt een wereld van verschil. Dat lijkt net zoveel op elkaar als een fiets en een auto.

18. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    rijbewijs C is vrachtwagen met vaste oplegger, CE is trekker oplegger.

voor je 21ste mag je een C halen maar dan ben je beperkt in het laadvermogen.

19. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt!! ga eerst maar eens C proberen te halen:D

20. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal mee eens. Bij een brommer zit je op de rijbaan waar auto's ook rijden. Dat betekent dat je eigenlijk alle verkeersborden moet weten die auto's ook moeten weten. Je moet vaker om voorrang denken, je maakt allemaal situaties mee die auto's ook meemaken. En fietsers zitten alleen maar aan de zijkant, en hoeven zich verder geen zorgen te maken over iets (algemeen gesproken). Tuurlijk is in een auto een heel andere ervaring maar afijn, zo bedoelde ik het :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina