1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je mag gewoon 90 met aanhangwagen en caravan, aan jullie reacties te zien? :) tenzij erbij staat dat hij boven de 3500kg is.

Bij de als het bij de 1e ''als het kan" niet kan nog een keer begrijp ik?

thnx, en bij het opkomen van de snelweg?

2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja oke zal wel in de uurprijs zitten verwerkt, maar doordat wij korting hadden gekregen betalen we in feite hetzelfde als iedereen voor die uren maar hebben we ook nog een ttt.

Ik heb hem gehaald overigens. Was wel keihard een afslag voorbij gecruist die hij wilde dat ik pakte (tijdens clusteropdracht).

3. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Ik had wel ttt gedaan achteraf spijt van gehad. Kostte me 205 euro en ik hoefte alleen rond te rijden en ergens in te parkeren. Ik had dus een vrijstelling voor me examen. Maar dat was zeker niet chill hierdoor moest ik bijv. 2x invoegen op de snelweg. De examinator zei daarop ja anders red je het niet met je tijd. Nou laat mij maar op me gemakkie inparkeren ipv. S'ochtends in de spits de snelweg opknallen. Achteraf maakte het niet ui had het namelijk in 1x gehaald.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik vond het juist wel makkelijk. Reed namelijk super slecht tijdens de ttt. Had wel vrijstelling maar onvoldoende gereden. Was bij het echte examen veel rustiger, omdat je al ooit langs zon kerel hebt gezeten.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Mijn ervaring is dat het gewoon puur ligt aan hoe je van tevoren rijdt. Als je weet dat je goed kan rijden dan haal je het ook. Bij mijn tussentijdse toets ging het redelijk van tevoren, daarom haalde ik het ook en had ik vrijstelling. Maar daarna ging het ineens kut bij mijn rijlessen en daarom zakte ik ook voor mijn examen en verviel mijn vrijstelling. Daarna ben ik extra mijn best gaan doen en ging het rijden gewoon supergoed en wist ik gewoon dat als ik zo zou rijden dat ik zou slagen. Ik moest 3 bijzondere verrichtingen doen en ik ben gewoon geslaagd. Het enige wat de examinator had aan te merken dat ik meer gas moest geven als ik iemand inhaal op de snelweg.

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    De keuze voor een ttt blijft gewoon persoonlijk. Het is niet per definitie beter of slechter, aangezien het afhankelijk is van de persoon die moet afrijden.

Ik had wel een TTT gedaan en die ook gehaald. Ik vond het wel lekker om alvast te voelen hoe het is om alvast een beetje een idee te hebben hoe het is om naast een examinator te zitten. Bij mijn examen was ik wat minder nerveus en was het in 1x gelukt allemaal. Of dat ook zo zou zijn geweest zonder die TTT zal ik nooit weten.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    alleen jammer dat het zo achterlijk duur is...

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Yep, dat maakt de keuze wel wat lastiger. Haal je je TTT maar je zakt bij je examen dan vervalt de TTT. Dus heb je er dan geen zak meer aan.

Ik had mazzel, ik was in 1x geslaagd. Als ik was gezakt had ik waarschijnlijk gevonden dat die hele TTT een grote oplichting is :)

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Voor mij komt het nu ook dichtbij :) Verwacht vandaag of morgen een telefoontje van de rijschool voor een eerste afspraak. Ben nu al zenuwachtig :+

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Jup, als je niet kan ook nog geen richting aangeven. In je spiegel kijk je dan voor een geschikt moment. Dan kijk je nog een keer en er van uit gaande dat je dan wel kan, richting, check, gaan. Beter keer te veel dan te weinig kijken. Is ook een beetje op gevoel afgaan en na je examen zul je ongetwijfeld minder gaan spiegelen, maar het is ook om je bewust te maken dat iemand plots in je dode hoek kan zitten. Met motor lessen heb ik dat ook wel eens gehad: check: kan, richting en gelijk willen gaan, en daarbij nog eens dode hoek pakken, en er zit ineens iemand naast je. Ook binnen de bebouwde kom kan het voorkomen, dat er ineens een auto naast je zit, of zelfs een fietser, die kunnen enige tijd in je dode hoek blijven.

11. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    zeau, net terug van theorie examen.

Ik kreeg ook de "vraag van hoe hard mag je hier?"

Dit was natuurlijk de situatie met aanhangwagen op de snelweg.

Ik heb gewoon 90 ingevuld aangezien op internet staat dat het naar 90 is aangepast sinds 2009.

En het was goed :)

Ik ben geslaagd:

Gestelde vragen gevaarherkenning: 25
    Goed beantwoord: 23

Gestelde vragen verkeersregels en inzicht: 40
    Goed beantwoord: 39

:D

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Keurig :D

13. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx! :)

En dat voor de 1e keer theorie examen ;)

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    En ook maar 3 fouten totaal! Gratz! Nu je echte examen nog :p

15. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, ik heb nou 21 lessen gehad.

Maar ik heb geen idee hoeveel ik er nog moet.

Ik verwacht nog minstens 10.

Hoe ging dat bij jullie?

16. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon kijken voor wanneer jij er aan toe bent. Niet wanneer iemand anders mag afrijden want de 1 pakt het sneller op dan de andere. Ook is het per rijschool verschillend, een vriend van mij mocht bijvoorbeeld afrijden omdat ze dachten dat hij er wel aan toe was. Ik mocht pas afrijden wanneer ze zeker wisten dat ik het kon (dit laatste vind ik ook een stuk logischer, maar goed).

Maar zelf mocht na 28 lessen afrijden en deze lessen duurde anderhalf uur per les. Alhoewel ik wel 5 of 6 lessen van een uur heb genomen.

17. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    21 lessen van 1.5 uur en toen in 1x gehaald.

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Zaterdagmiddag heb ik m'n eerste rijles :) Super veel zin in!

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    zit nu op 10 lessen en het gaat erg goed, denk dat ik met 20 lessen zeker wel kan afrijden (1 rijles=1 uur). Binnenkort effe beginnen met de theorie.

20. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    20 lessen is wel erg weinig om af te kunnen rijden.

Wat zegt je instructeur?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina