1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gewoon elke dag een klein stukje doen en een oefententamen. Maak je daar fouten bij, kijken waar de fout zit, zodat je het snapt en de volgende keer niet dezelfde fout maakt. En dan op weg naar je theorie, op den duur reserveren, om er wat meer druk op te zetten. Als je hem eenmaal hebt, heb je dat alvast gehad en kan je uitkijken naar je examen.

Hoop ervaring doe je in het verkeer op, als je je rijbewijs hebt, en zelfstandig rijdt. Vreemde dingen kunnen altijd voorkomen. Iemand die plots een ruk aan het stuur geeft, een oudje die zo nu en dan iets te enthousiast op de rem staat etc.

Laatst bewerkt: 2 apr 2010
  2. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nou net 30 lessen erop zitten en ik ga ook geen TTT doen, bespaar het geld liever voor een eventueel her-examen.

Nu wel 10 lessen bijbetalen dus dat wordt 40 lessen ongeveer.

Ga nou 2x per week rijden ipv 1x per week dus nog ongeveer 5 a 7 weken verwacht ik.

:)

3. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Heb je de theorie wel al gehaald?

4. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, eitje :thumbs:

In totaal maar 2 fouten gemaakt.

5. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Netjes hoor!

Moet echt maar eens beginnen te leren ervoor...

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Morgen maar ff bij de ANWB winkel theorie boek gaan kopen.
    Is dit boek alleen genoeg?

M'n instructeur geeft me nog één of andere CD met theorie vragen.

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet deze nog:

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    De auto kunnen besturen is niet het probleem voor veel mensen. Ik geloof dat het iedereen is aan te leren een auto technisch te besturen. Maar dat houdt dus niet in dat je kunt autorijden. Inschatten, gevaar herkennen, situaties herkennen en daar juist op anticiperen zijn van minstens net zo groot belang natuurlijk.

Na een les of 5 kon ik prima de auto besturen, maar moest ik daar nog wel echt over nadenken. Daarna moest ik zelfstandig leren om de omgeving te scannen en daarop te reageren. Doordat ik dus ook zelf moest kijken ging het besturen van de auto opeens wat lastiger of ik keek . Het was teveel tegelijk en dat ging echt niet na 4 lessen al goed bij mij, dan had ik namelijk na 6 lessen kunnen afrijden.

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    zelfde bij mij, na 5 lessen kon ik gewoon goed de auto besturen, maar heb er zeker 10 lessen voor nodig gehad om goed alles te scannen. Nu gaat dat erg goed en is het gewoon nog een paar lessen afwerken om vervolgens te proberen afterijden. Na de 10e les dacht ik echt van, jezus dat kijken gaat nooit lukken. 13de Les ging het opeens super en sindsdien gaat het elke keer goed. Bij mij zat het er opeens 10x beter in dan de voorgaande lessen, heel apart maar wel fijn.

11. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Kijken was bij mij inderdaad ook het probleem, totdat mijn leraar zei dat ik gewoon elke keer als ik op de fiets zat moest kijken zoals ik dat in de auto zou doen (ja ik zag er retarded uit, maar ik had wel snel mijn rijbewijs :D ). Heeft mij enorm geholpen in de routine erin aanbrengen.

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    klopt, ik kijk nu ook op de scooter/fiets net als in de auto en dat helpt enorm. Ook gewoon een goede methode om eerst veruit te kijken en dan als het ware weer in te zoomen. Dan scan je gewoon je hele omgeving voor je.

13. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Net ttt gehaald. Was te makkelijk.

Ik moest zelfstandig naar mijn voetbal club rijden om daar ook te gaan parkeren op een heel leeg parkeerplaats.
    En moest straatje keren in een hele breden straat waar je makkelijk de 3 steken kon uitvoeren.

Had trouwens ook nog een keer geluk.
    Er was een versmalling daar gaf ik voorrang aan de auto's, toen er geen auto's meer aan kwamen wou ik gaan weg rijden, maar toen had ik niet gezien dat er nog voetgangers op het zebrapad waren. Maar gelukkig sloeg de motor af :emo:

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij zak je daar gewoon kei hard op als je zoiets over het hoofd ziet.

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    TTT is ook gewoon geldklopperij, vind ik.

Btw net weer even lekker de auto gepakt, met dit weer is gewoon een rondje rijden met het raam open echt heerlijk :)

16. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Blijkbaar niet aangezien ik op tijd stopte voor hun :+

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Morgen avond weer rijden, les nummer 14 :) Theorieboek nu over de helft en al een paar oefen tentamens gedaan, daar moet ik nog wel even aan werken.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gister les 6/7 gehad. Volgens die gast loop ik al erg voor op schema. Goed teken dus.
    Loop alleen wel achter met m'n theorie(ben pas op pagina 50 ofzo)

Moet van m'n instructeur alvast een afspraak gaan maken om m'n theorie te gaan halen, dus dat word ff door bikkelen8)
    Gister zo'n oefenexamen gedaan uit dat anwb boek. v/d 65 vragen had ik er 25 fout:+
    Nu krijg je op je echte theorie 50 vragen begreep ik. 65-50= 15. 25-15=10.
    Op de 50 vragen heb ik er dus 10 fout en zou ik gewoon slagen:+

Heb van m'n instructeur ook 3 oefen cd's met examens oid erop staan. Daar gister één van geprobeerd en daar had ik 13 vragen fout.

19. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik morgen laatste les\o/ eindelijk, ben al veeeel te lang bezig Volgende week dan proberen praktijk te halen8)

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Euhm, volgens mij zijn het er nu 45, waarvan je er 5 fout mag hebben, en 25 gevaarherkennnigsvragen, waarvan je er 12 of 13 fout mag hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina