1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Goedkoop inderdaad, ik les zelf voor 40 euro per les wat gewoon goed te doen is. Examen is alleen zo achterlijk duur (250 euro). Denk ook niet dat ik een Toets ga doen, lijkt me nogal overbodig..

2. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt mij niet uit hoor.

De een heeft er 20 nodig de ander 30 en de ander 60.

40 lessen is ongeveer het gemiddelde.

Zolang ik mijn rijbewijs maar haal :b:

En ik heb €45,- per les betaalt.

3. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Ik betaal 41 per les. Ben 8 weken geleden gestopt omdat ik mijn enkelbanden scheurde. Wil het heel graag weer op pakken, maar heb het momenteel even druk op school. Daar komt bij dat ik eerst de theorie wil halen voordat ik verder ga met lessen. Zit namelijk al om 31 lessen.

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Zijn de lessen nu al zo duur? Ik moest anderhalf jaar geleden €40,- betalen 8)

Ik heb trouwens mijn rijbewijs 1 jaar geleden gehaald! \o/

5. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    De prijs verschilt ook enorm door waar je de lessen krijgt. Ik had soms een andere instructeur, die gaf eigenlijk normaal les in Utrecht. Door de vele competitie daar moest hij wel voor 30 euro per uur les geven. In Gouda kon hij het dan weer 40 euro maken. Is toch zomaar een tientje verschil :eek:

6. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Bedoelen jullie voor 1 uur? Ik betaal geloof ik 60 euro per les, maar dat is wel 1.5 uur.

Heb nu 4 lessen gehad, en gaat opzich wel lekker. Ik heb nu alle standaard dingen wel gehad, maar nu wordt het lastig om die allemaal te combineren. Bijvoorbeeld als je een bocht wilt maken, binnen > buiten > naast je kijken. En als je een rotonde nadert, dat je dan moet remmen naar < 30, terug moet schakelen naar ze 2, kijken of er auto's aankomen, eventueel stoppen of gewoon door rijden etc.

Verder wel leuk trouwens :).

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Lijkt nu nog lastig , maar na een tijdje gaat het kijken en het schakelen al bijna automatisch ;).

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Tijdens je les lijkt het in het begin allemaal een stuk moeilijker dan het is. Uiteindelijk geef je gewoon je eigen draai er aan. Vooral zodra je uiteindelijk je rijbewijs hebt dan ga je echt gewoon rijden zoals jij wilt. Nu is het gewoon zo lastig omdat je allemaal van die "regeltjes" te horen krijgt die eigenlijk iets te exact zijn.. rijden moet gewoon op gevoel.

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    met je hart toch? :+

10. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben momenteel bezig met mijn rijbewijs. Ik zit op de 8 uur ~. Ik heb alleen 1 "probleem".
    Ik ben de heletijd zenuwachtig, vooral van te voren. Maar ook een klein beetje onder het rijden. Het komt voornamelijk omdat ik bang ben dat er iets fout gaat. Vaak door mijn zenuwen ga ik kleine dingen fout doen, waardoor mijn rijleraar weer een opmerking geeft van "Wat hebben wij nou de heletijd zitten oefenen? blabla" Dit komt vaak nogal kut over, ik weet dat hij het niet zo bedoeld maar toch, fijn is het niet.
    Enige tips om zenuwen te verminderen?

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Gewoon door gaan met lessen, de zenuwen worden vanzelf minder. In het begin voelen vaak mensen zich wat onzeker, ga gewoon door en je merkt vanzelf dat je beter wordt en dat geeft je wat vertrouwen.

12. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon doorgaan. Als je nu stopt begin je er waarschijnlijk nooit meer aan ;)

Daarnaast moet je gewoon denken 'wat maakt mij het uit als het fout gaat, ik leer er alleen maar van'. Al rij je er een deuk in, dat is jouw probleem niet ;)

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat had ik ook wel. Maar als je gewoon echt gefocust bent tijdens je rijlessen op dat je goed kijkt, dan gaat het allemaal een stuk sneller beter. En dan krijg je vanzelf minder last van de zenuwen. Want als je eenmaal weet dat je het kan, dan valt het allemaal wel mee. Tot die tijd moet je gewoon extra overdreven kijken.

14. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Donderdag rijexamen! :)

Toch wel spannend hoor, maar we kijken wel hoe het gaat ;)

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Heb inmiddels twintig lessen gehad en het gaat goed. Hopelijk binnen nu en twee weken theorie-examen doen. Ik heb een pakket van 35 lessen gekocht en mijn instructeur denkt dat we daar sowieso genoeg aan hebben. Hoop het wel want anders zijn het allemaal weer extra kosten :+

Daarna examen, ben bang dat ik ook ontzettend zenuwachtig ga zijn. Heb ik vaker met dat soort dingen.

16. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ook niet gaan rushen om het op die 35 lessen te willen houden.
    Gewoon normaal je lessen volgen en dan zie je uiteindelijk wel op hoeveel lessen je uitkomt.

En wie heeft er geen zenuwen voor het examen?
    Het valt best mee, het is veel korter dan een rijles.

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

En? Heb je het gehaald? Je had gisteren toch examen?

18. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet gehaald.
    Zelf een "opstelfout" gemaakt.
    Maar onveilig was die situatie niet.
    Toen stelde ze gelijk een situatiebevraging die ik met mijn stomme kop verkeerde beantwoordde.

Ik had ook een examinator die uit Rotterdam kwam terwijl dat nooit voor komt.
    Dus het ging helemaal anders dan normaal volgens mijn instructeur.
    Bijvoorbeeld een hele andere route, me in een te drukke straat laten keren, een clusteropdracht geven terwijl je nog rijdt en ze je normaal stil zetten etc. etc.
    En ze stelde me ook niet echt op mijn gemak =(
    Instructeur zei ook dat ik het niet slechter had kunnen treffen qua examinator.

Want ik weet zeker als ik de situatiebevraging wel goed beantwoord had dat ik geslaagd was.

Maarja volgende keer beter!
    Kan er toch niets meer aan veranderen ;)

Laatst bewerkt: 28 mei 2010
  19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wat een onzin dat ze je daar op kan laten zakken, want je hoeft niet eens te antwoorden als een examinator tegen je praat.

20. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt 1 keer een vraag over een situatie.
    Die moet je volgens mij wel beantwoorden hoor.

Baal er zelf nog steeds flink van.

Maarja, zoals velen zeggen "de wereld vergaat niet"
    Maar stiekem voor mij wel een beetje :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina